وسایل تزیینی با سنگ : ساخت وسایل تزیینی و کاربردی با استفاده از سنگ توسط خودتان در منزل

وسایل تزیینی با سنگ : ساخت وسایل تزیینی و کاربردی با استفاده از سنگ توسط خودتان در منزل

وسایل تزیینی با سنگ : این بار برای عوض کردن دکور منزل خود از این پیشنهاد جدید و جذاب استفاده کنید. یک راه ساده برای ساخت لوازم دکوری و کاربردی یا تغییر وسایل قدیمی تر، استفاده از سنگ های ریز و درشتی است که تقریبا هر جا می توان پیدا کرد. سنگ ها را می توانید برای ساخت هزاران مدل وسیله تزیینی به کار ببرید و با ایده های متنوع و خاص، یک ست دکوری متفاوت ایجاد کنید. این روش ها تقریبا هیچ هزینه ای در بر ندارند و انجام آن ها برای هر فردی ممکن است.

سنگ ها می توانند ظاهر دکوراسیون شما را تغییر دهند. نکته مهم اینجاست که بدانید دقیقا چگونه و در کجا از آن ها استفاده کنید. پویانو در این مطلب ایده های بسیاری برای ساخت لوازم دکوری با استفاده از سنگ برای تان دارد. پیشنهاد می کنم این ایده ها را دنبال کنید.

آباژور

اگر از آباژور فعلی خود خسته شده اید و می خواهید یک مدل جدید تهیه کنید، بهتر است پیش از این کار به ایده پیشنهادی ما فکر کنید. شما می توانید در یک چشم به هم زدن، ظاهر آباژور خود را تغییر دهید. برای این کار کافی است تعدادی قلوه سنگ در اندازه های مختلف داشته باشید. سعی کنید این قلوه سنگ ها را طوری انتخاب کنید که اندازه شان ازکوچک به بزرگ ترتیب داشته باشد. در مرحله بعد باید قسمت مرکزی این سنگ ها را سوراخ کرده و پایه آباژور فعلی تان را از آن ها بگذرانید. بهتر است سنگ ها از بالا به سمت پایه بزرگ تر شود.

آویز

آویزها از دیگر مواردی هستند که می توانید با کمک قلوه سنگ ها بسازید. آویزها را می توانید با انواع سنگ ها درست کنید، اما بهتر است از سنگ هایی استفاده کنید که زیبایی بیشتری دارند. می توانید از چند سنگ مختلف با رنگ های گوناگون برای ایجاد یک آویز زیبا و چند رنگ بهره بگیرید. بقیه چیزی که نیاز دارید، طناب و مهره های کوچک است. طناب را باید طوری به دور سنگ ها گره بزنید که آن ها را در حالت آویزان نگه دارد. می توانید از مهره برای زیباتر کردن قسمت پایین آویزتان استفاده کنید.

پادری از وسایل تزیینی با سنگ

برای داشتن یک پادری شیک و متفاوت، می توانید از قلوه سنگ ها کمک بگیرید. این پادری زیبا را می توانید به سادگی درست کنید. برای ساخت آن به تعداد زیادی قلوه سنگ نیاز خواهید داشت. شما می توانید از یک پادری قدیمی یا یک تکه موکت برای درست کردن پادری جدید دست سازتان استفاده کنید. موکت یا پادری را کف زمین پهن کرده و آن را با یک چسب مناسب و محکم پوشش دهید. سپس قلوه سنگ ها را به ترتیب روی سطح آن بچسبانید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. این پادری بیش تر برای ورودی منزل مناسب است.

تابلو

برای کسانی که به خلق آثار هنری علاقه دارند، راه های مختلفی برای ایجاد یک دکور زیبا وجود دارد. جالب است بدانید که سنگ ها می توانند برای ایجاد یک اثر هنری مثل تابلو نیز به کار بیایند. اگر به گشتن در دل طبیعت علاقه نشان می دهید یا حداقل یک باغچه کوچک در فضای منزل خود داشته باشید، می توانید سنگ هایی را پیدا کنید که هر یک دارای فرم خاص و منحصر به فرد هستند. این سنگ ها را می توانید به دلخواه خود گلچین کرده و با چسباندن آن ها روی یک مقوای محکم و نهایتا قاب گرفتن کار خود، یک تابلو زیبا درست کنید. می توانید در کنار سنگ از دیگر متریال ها نیز برای ایجاد این اثر استفاده کنید.

تاج تخت

اگه به دنبال یک چیدمان زیبا و خاص برای اتاق خواب خود هستید و در عین حال نمی خواهید وسایل جدیدی بگیرید، می توانید ظاهر وسایل قبلی را عوض کنید. تخت خواب هایی که دارای تاج هستند را می توان با یک ایده جالب نوسازی کرد. شما می توانید از قلوه سنگ ها می توان برای تزیین تاج تخت خواب استفاده کنید. برای این کار می توانید همه سطح تاج و یا قسمت مخصوصی از آن را در نظر گرفته و با چسب مناسب، قلوه سنگ های ریز و درشت با رنگ های دلخواه را به سطح آن بچسبانید. شما با این کار، صاحب یک تخت خواب شیک و جدید خواهید شد.

گلدان از وسایل تزیینی با سنگ

گلدان ها از دیگر لوازمی هستند که می توانند با به کارگیری سنگ ظاهر جدیدی پیدا کنند. برای این که گلدان های قدیمی خود را تغییر شکل دهید، می توانید از سنگ های کوچک استفاده کنید. این کار را می توانید روی یک کاسه کوچک نیز انجام دهید و به نتیجه مشابهی برسید. سنگ ها را می توان به کمک ملات مخصوص و یا چسب هایی که قادر به نگه داشتن آن ها هستند، روی سطح گلدان یا کاسه چسباند. سعی کنید چسباندن سنگ ها را تا جایی ادامه دهید که لبه گلدان یا ظرف قابل دیدن نباشد.

دستگیره

یکی دیگر از تغییرات کوچکی که می توانید به کمک سنگ در دکوراسیون منزل خود به وجود بیاورید، عوض کردن دستگیره ی کابینت هاست. برای داشتن دستگیره هایی جدید و کاملا متفاوت، می توان از یک یا چند قلوه سنگ استفاده کرد. برای این کار یا باید سنگ را مستقیما روی سطح دستگیره فعلی بچسبانید یا دستگیره را باز کرده و سنگ را جایگزین آن کنید. در هر دو صورت نیز به یک چسب بسیار قوی نیاز هست که با باز و بسته شدن مدام در کابینت بتواند سنگ را سر جای خود نگه دارد.

زیر لیوانی

یک ایده کوچک دیگر که بسیار هم جالب و دوست داشتنی است، استفاده از سنگ های کوچک برای درست کردن زیر لیوانی های خاص است. زیر لیوانی های کهنه و قدیمی را می توان به سادگی با چسباندن قلوه سنگ روی سطح آن ها تغییر داد و برای تکمیل ست پذیرایی از مهمانان استفاده کرد. اگر زیر لیوانی ندارید یا نمی خواهید قدیمی ترها را تغییر دهید، می توانید از یک ورق مقوا یا چوب استفاده کنید که به اندازه کافی محکم باشد. همین ایده را می توانید برای تزیین سینی هم به کار ببرید.

شمعدان از وسایل تزیینی با سنگ

گزینه دیگر لیست ایده های دکوری دست ساز با استفاده از سنگ، شمعدان ها هستند. شمعدان های قدیمی خود را کنار بگذارید و به استقبال یک مجموعه جدید از شمعدان های سنگی و زیبا بروید. این شمعدان ها را می توانید با استفاده از چند سنگ با اندازه متوسط انجام دهید. چیدن سنگ ها روی یکدیگر مشابه تزیین آباژور است که برای پایداری بیش تر توصیه می شود سنگ های بزرگ تر را در قسمت پایینی قرار دهید. سنگی که در بالاترین قسمت قرار می گیردف باید سطح صیقلی و صافی داشته باشد تا شمع روی آن بایستد. در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید سطح سنگ ها را با کشیدن طرح زیباتر کنید.

طاقچه

ساختن طاقچه یکی دیگر از ایده های دکوراتیو با استفاده از سنگ است. درست مثل نمونه هایی که پیش از این معرفی شدند، می توان این ایده را روی یک طاقچه قدیمی اجرا کرد که در این صورت تنها لازم است سنگ ها را روی سطح آن بچسبانید. در غیر این صورت باید یک دو قطعه سنگ مسطح که از یک ضلع هم اندازه باشند، تهیه کنید. یکی از این دو قطعه را با سنگ های کوچک پوشش دهید. توجه کنید که رنگ قطعاتی که انتخاب می کنید باید با رنگ قلوه سنگ ها مشابه باشد. بعد از پایان کار، دو قطعه را با زاویه نود درجه به یکدیگر چسبانده و به دیوار بزنید.

وسایل تزیینی با سنگقاب عکس از وسایل تزیینی با سنگ

قاب عکس های قدیمی را هم می توان با استفاده از سنگ های کوچک تغییر شکل داد. اندازه سنگ هایی که برای این کار لازم دارید باید بسیار کوچک باشد. سطح قاب عکس را با یک چسب مناسب پوشش داده و سنگ ها را با دقت و ظرافت روی آن بچسبانید. اگر می خواهید یک ست زیبا و جذاب داشته باشید، می توانید از همین سنگ ها برای تزیین دیگر وسایلی که نزدیک قاب عکس می گذارید هم استفاده کنید و به این شکل بین آن ها ارتباط زیبایی به وجود بیاورید.

کابین دوش

و اما آخرین پیشنهاد پویانو برای عوض کردن دکوراسیون منزل تان این است که کف کابین دوش خود را با سنگ پوشش دهید. این ایده را می توانید در زمانی که ساختمان در دست ساخت است، به اجرا درآورید. در غیر این صورت هم می توانید هر زمان که مایلید با استفاده از یک ملات مناسب سطح کف کابین را پوشش دهید و سنگ ها را روی آن بچسبانید. پیش از آن که سنگ ها به خوبی خشک شوند، از کابین استفاده نکنید تا به خوبی در جای خود فیکس شوند.

 

 

 

 

وسایل تزیینی با سنگ

تحریریه پویانو