وسایل بازی در محوطه حیاط : ماجراجویی های کودکانه با ایده های جذاب

وسایل بازی در محوطه حیاط : ماجراجویی های کودکانه با ایده های جذاب

وسایل بازی در محوطه حیاط : طراحی محوطه بازی بچه ها کار جالب و هیجان آوری است. این روزها که بچه ها بیش تر وقت شان را با موبایل و بازی های کامپیوتری می گذرانند، وجود یک محوطه بازی جذاب که خلاقانه طراحی شده باشد، می تواند خیلی مفید باشد. در واقع با وضع فعلی، شما به یک ایده قوی و فوق العاده نیاز دارید تا بتوانید به واسطه اجرای آن بچه ها را از چهاردیواری منزل بیرون بکشید و با فضای باز و تفریح سالم آشتی شان دهید. این که تا چه حد در این رابطه موفق عمل می کنید، به ایده ای که اجرا می کنید بستگی دارد.

زمانی که می خواهید یک فضای جالب برای بازی کودکان طراحی کنید، باید خودتان هم مثل آن ها فکر کرده و وارد دنیای افکارشان شوید. هزاران ایده وجود دارد که می توانید به کمک آن ها فضای بازی بچه ها را طراحی کنید. برخی از آن ها آن قدر ساده اند که می توانید خودتان با کم ترین هزینه و راحت ترین حالت ممکن اجرای شان کنید. اگر در مورد هزینه و فضا هیچ مشکلی ندارید، می توانید چند ایده را در کنار هم به اجرا درآورید. در صورتی هم که به دنبال ایجاد یک فضای هیجان انگیزتر هستید، می توانید به سراغ گزینه های پیچیده تر بروید. به هر حال خوب است پیش از اجرای هر ایده ای با خود بچه ها مشورت کنید و ببینید کدام مورد را بیش تر دوست دارند.

در این مطلب، چند ایده جذاب برای طراحی محوطه بازی بچه ها معرفی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

استخر

ساخت استخر، یکی از بهترین ایده هایی است که برای طراحی محوطه بازی پیشنهاد می شود. یک استخر به خودی خود می تواند فضای بازی فوق العاده جالبی باشد و از آن جا که بیش تر بچه ها به شنا و آب تنی علاقه دارند، می تواند برای آن ها خیلی جالب باشد. شاید تنها عیب استخرها این باشد که معمولا در فصول سرد قابل استفاده نیستند، اما این از جذابیت آن ها و کاربرد وسیعی که در اوقات فراغت و روزهای گرم تابستان دارند، چیزی کم نمی کند.

تاب از وسایل بازی در محوطه حیاط

یکی از  ساده ترین راه ها برای این که دل بچه ها را شاد کرده و مقدمات وقت گذرانی آن ها را در فضای حیاط فراهم کنید، نصب کردن تاب است. تاب ها از کم هزینه ترین و بی دردسرترین وسایل بازی هستند که می توان در محوطه نصب کرد و جدا از این که برای بچه ها جالب هستند، به کار خودتان هم می آیند. خوبی دیگر تاب به این است که لازم نیست آن را بخرید. می توانید خودتان هم با استفاده از یک تخته و یک طناب محکم ترتیبش را بدهید.

تخته

تخته سیاه که حتما نباید مال درس و مدرسه باشد! بچه ها خیلی دوست دارند روی تخته نقاشی بکشند. از این بابت مطمئن باشید. دقیقا به همین خاطر هم شما باید یک تخته سیاه بزرگ در فضای حیاط برای آن ها در نظر بگیرید تا بتوانند هر چیزی را که در ذهنشان هست بکشند، پاک کنند و دوباره از نو بکشند. تخته سیاه می تواند بهانه خوبی برای بیرون آمدن بچه ها ار فضای خانه شود و از آن جا که خرج چندانی هم روی دست تان نمی گذارد، یک گزینه ایده آل است.

چادر

یکی دیگر از راه های ساده و بی دردسری که می توانید برای ایجاد فضای بازی بچه ها در حیاط به کار بگیرید، چادر زدن است. چادرها را معمولا دخترها بیش تر از پسرها دوست دارند و خیلی علاقه مندند که اوقات خودشان را در فضای آن بگذرانند. برای این که چادر برپا کنید، می توانید یکی از آن ها را بخرید یا خودتان دست به کار شوید و با شاخه درخت و یک پارچه بزرگ چادر کوچکی درست کنید.

خانه

بچه ها همیشه ذوق داشتن خانه را دارند. آن ها دل شان می خواهد یک فضای مخصوص برای خودشان داشته باشند که هر وقت دوست دارند به داخل آن بروند و تا هر وقت هم می خواهند همان جا بمانند. حتما خودتان هم شاهد خانه ساختن آن ها بوده اید. حالا اگر یک خانه چوبی کوچک و جمع و جور در قسمتی از فضای حیاط منزل تان برای آن ها درست کنید، احتمالا بهترین هدیه دنیا را به آن ها داده اید. ساخت خانه چوبی و خانه درختی شاید کمی هزینه بر باشد، ولی یکی از بهترین ایده های طراحی محوطه بازی بچه هاست.

ماسه

ماسه، یکی از آن چیزهایی است که در زمینه بازی کودکان خیلی به کار می آید و حسابی هم پرطرفدار است. زمین های ماسه به این خاطر جذابند که اولا محیط بی خطری برای بازی بچه ها هستند و دوما به آن ها اجازه می دهند برای خودشان کندوکاو کنند و قلعه های کوچک و بزرگ بسازند. یک زمین ماسه برای هر بچه ای جذاب است، خصوصا اگر عاشق این باشد که پابرهنه مشغول بازی شود و حسابی ریخت و پاش به پا کند.

سرسره

نمی توان انکار کرد که سرسره ها از دیرباز تا کنون جذابیت خودشان را به عنوان یکی از وسایل ثابت بازی کودکان حفظ کرده اند. کم تر بچه ای پیدا می شود که سرسره بازی را دوست نداشته باشد. شما می توانید یک سرسره کوچک در قسمتی از فضای حیاط تان در نظر بگیرید تا آرزوی آن ها را برآورده کنید. بعضی از سرسره ها جزئی از خانه های چوبی به حساب می آیند و برای بیرون آمدن بچه ها از این خانه ها هم خیلی مناسب هستند.

قلعه از جمله وسایل بازی در محوطه حیاط

یکی از چیزهایی که پسربچه ها عاشقش هستند، بازی کردن در محوطه قلعه هاست. قلعه ها به طور کلی جذابیت خاصی برای بچه ها دارند و به همین خاطر هم بسیاری از محوطه های بازی کودکان به شکل قلعه طراحی می شود. شما هم اگر دوست داشته باشید، می توانید یک قلعه کوچک و جذاب در حیاط منزل تان بسازید تا فرزندتان در کنار دوستانش سرگرم بازی در قسمت های مختلف و پرپیچ و خم آن شود. مسلما هر چه قلعه را بزرگ تر و جالب تر کنید، بچه ها بیش تر دوست شان خواهند داشت.

کشتی

کشتی هم مثل قلعه از چیزهایی است که پسربچه ها را به خود جذب می کند. اکثر ماجراجویی های بچه ها در بازی های کامپیوتری به کشتی ها مربوط می شود و بسیاری از کارتون ها و کتاب هایی که مورد علاقه شان هستند نیز با کشتی ها سروکار دارند. با این حساب، اصلا تعجب آور نیست که حضور یک کشتی در فضای حیاط برای کودکان جالب باشد. هر چقدر کشتی را واقعی تر درست کنید، آن ها بیش تر با فضای داخل آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

وسایل بازی در محوطه حیاط : میز بازی

و اما به موردی می رسیم که شاید از پیشنهادهای دیگر جالب تر باشد. میز بازی، یکی از مواردی است که برای تعریف محوطه بازی کودکان خیلی منحصر به فرد خواهد بود و آن قدر کوچک و جمع و جور هست که همه شما فضای لازم برای نصب آن را در اختیار دارید. این میزها سطحی دارند که می توان روی آن بازی های معروفی که معمولا با کاغذ صورت می گیرد را انجام داد. اگر بخواهید، می توانید خودتان با استفاده از کنده درخت یا یک تخته چوب، یکی از این میزها را طراحی کنید.

 

 

 

 

 

وسایل بازی در محوطه حیاط

تحریریه پویانو