مجسمه ساخته شده از 68000 گیره لباس در مو زه

مجسمه

مجسمه ساخته شده از 68000 گیره لباس در مو زه

تیم طراحی  مجسمه : Martin Huberman & Normal™ Studio

موقعیت: آرژانتین

عکس : Nina Carrara و Manuel Ciarlotti

 مجسمه

مارتین هابرمن و استودیو Normal™ این مجسمه ی گرد باد مانند با عنوان Sunrise Tender Vortex را در سالن ورودی موزه ی MAR در بوینس آیرس آرژانتین طراحی کرده اند.

 

 مجسمه

توضیحات طراح:

Tender Vortex تلاشی برای ارائه ی ساده و صادقانه ی شیفتگی انسان نسبت به پدیده های طبیعی است که ناشی از این احساس ما را به مشاهده , درک , ارائه و حتی سکون در برابر این پدیده ها حتی فقط برای یک لحظه سوق میدهد.

 مجسمه 

با الهام از تصوری علمی- تخیلی در زمینه ی مطالعات گرباد , طوفان و تند باد و توسط کشش تند فرم های ساده و قدرتمند ؛ ما اقدام به آزمایش متریالی ظریف برای ساخت یک گرد باد چوبی در مقیاس اصلی یک گرد باد واقعی کردیم.

 مجسمه

مقیاس رنگی از گرداب و محل استراحت در زیر آن دو اثری که در قالب یک تندیس به نمایش گذاشته شده اند از منظره ی شگرف طلوع آفتاب در دریا الهام گرفته شده است که در آن آسمان شکسته میشود و شب , روز میشود.

 مجسمه

همان منظره , ساعاتی بعد در هنگام غروب آفتاب و زمانی که روز به شب تبدیل میشود تکرار میگردد. این اثر از آن لحظه ای از نور طبیعی الهام گرفته شده است که هر فرهنگی نام خود را به آن اختصاص داده است. لحظه ی جدال روز و شب و ملاقات دو قطب مخالفی که نمیتوانند در کنار هم باشند.

 مجسمه

آن لحظه ای که خورشید دقیقا در افق است , برای همیشه در این اثر منجمد شده است که بازتابی است از میل آشکار انسان به کاوش در علم و مشاهده , تلاش برای درک و بازسازی آنچه که در طبیعت رخ میدهد.

 مجسمه

 

از سادگی گیره ی لباس به عنوان ماده ی سازنده تا پیچیدگی دیدن خود که در چشم طوفانی یخ زده در انتهای تونلی رنگی منعکس شده , اثر تلاش میکند تا تاثیر گذار باشد برای باز کردن آگاهی فضایی و به این منظور که حواس بینندگان را به امری عادی در برخورد با وسعت جهان طبیعی دوباره بیدار کند.

 مجسمه  مجسمه  مجسمه 

مطالب پیشنهادی:

مجسمه ی هارو در مونترال

میدان soundway در چین

یادواره شهری در Baton Rouge

 

منبع: contemporist

ترجمه در تحریریه ی پویانو


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]