هنر در طراحی داخلی با پرده حریر

سایت پویانو-پرده حریر

هنر در طراحی داخلی با پرده حریر

دکوراسیون: یک پرده حریر که با وزیدن نسیم موج دار می شود، اغلب تصویری از بهشت گرمابخش را به افراد القا می کند و از آنجا که ما نمی خواهیم این تصویر خیالی را از بین ببریم، فکر کردیم استفاده های دیگری از این پارچه های شفاف ممکن است برای شما جالب توجه باشد(هنر در طراحی داخلی با پرده حریر). در ادامه دلایلی را پیشنهاد می کنیم تا پرده های حریر را برای مواردی چون پنجره، تقسیم کننده فضا و پیرامون تخت خواب به کار ببرید. با ما همراه باشید. 

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

به معماری فضا تاکید کنید. حریر تنها برای برجسته نمودن پنجره ها نمی باشد. فضای مخصوص مطالعه، نشیمن های کنار پنجره و سایر شاه نشین ها با کمی حصار و پوشش می توانند حس خاص بودن بیشتری القا کنند. مخصوصا اگر فضا کارکردی دوگانه داشته باشد، محرمیت تزریق شده بسیار خوشایند خواهد بود. حریر نتیجه بخش خواهد بود؛ بدون این که فضا را از سایر بخش های اتاق جدا کند.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

بدون کاهش نور، محرمیت ایجاد نمایید. طراحان تعدادی ترفند خلاقانه ارائه می دهند تا فضاهای داخلی را تقسیم کنید. یک دیوار که از کف تا سقف امتداد می یابد، در این جا طرح را به سلول های تاریک تقسیم شده تبدیل می کرد. به جای آن پرده های حریر و بلوک های شیشه ای کمک کرده است تا فضای نشیمن را از اتاق خواب و سرویس جدا نماید ضمن آن که نور نیز اجازه عبور و روشن کردن فضا را یافته است.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

پرده های حریر رنگی را امتحان کنید. ما به طور معمول از حریر برای خلق فضایی روشن و روح نواز استفاده می کنیم اما کاربرد مصالح شیک خاکستری به فضای این اتاق نشیمن یک درخشندگی کاملا متفاوت بخشیده است و نتیجه آن در ترکیب با هنرهای زیبا و مبلمان مشکی عالی شده است. هر عنصر تیره ای در پنجره می تواند دراماتیک یا حتی غم انگیز به نظر برسد اما تاثیر آن را رنگ سفید خنثی کرده و خاکستری متعادل می نماید.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

با رنگ سیاه شگفت زده شوید. در این جا پرده های چشم نوازی وجود دارد که با هر کار کلیشه ای که تاکنون درمورد حریر انجام داده اید مخالفت خواهد کرد. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید پرده های حریر باید سفید و روشن باشند(هنر در طراحی داخلی با پرده حریر). گاهی اوقات آن ها برعکس این مورد هستند: سیاه و تیره.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

طرح را به پارچه های حریر اضافه کنید. حریر نه تنها در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد بلکه مجموعه ای از طرح های متنوع را نیز شامل می شوند. پرده های سفید موج دار آشناترین تصویر در تخیل جمعی ما هستند ولی دنیایی از تنوع در پشت آن ها وجود دارد.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

یک نوار پارچه ای در بالا یا پایین پرده قرار دهید. دوگانگی غیرمنتظره حریر شفاف در کنار پارچه مات جلوه دلربایی خلق می کند اما با هشدارهایی همراه است. ابتدا مطمئن شوید وزن هر دو پارچه مشابه باشد تا فشار اضافی به درزها وارد نشود. دوم از آن جا که آستر برای پرده استفاده نمی کنید، پارچه های ابریشمی را که نیاز به آستردارند فراموش کنید. در این نمونه نوار مات بالای پرده مانند والان برای حریر عمل می نماید.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

فضا را تقسیم کنید. بسیاری از افراد درب های تاشو یا میله هایی را که پرده از آن ها آویزان می شوند را یک قطعه بیمارستانی می خوانند زیرا شبیه نمونه هایی است که برای تقسیم اتاق های بیمارستان به منظور خدمات رسانی به چند بیمار استفاده می شود. فضاهای پلان باز می توانند از این انعطاف پذیری به خوبی بهره برده و از حریر برای تقسیم موقت فضا استفاده نمایند؛ بدون این که حس گشودگی فضا را از بین ببرد.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

حریر را به اتاق خواب بیاورید. سایبان تخت خواب، در حالی که عالی به نظر می رسد، حسی لوکس به فضا می بخشد و می تواند این حس را در ترکیب با یک تخت خواب حجیم تشدید نماید. از آن جا که نیمی از هدف داشتن چنین تختی این است که آن را با لایه های مختلفی بپوشانید تا یک پناهگاه کوچک ایجاد نمایید، از حریر استفاده کنید تا بدون این که فضای کوچک را سنگین جلوه دهید، به حس راحتی و دنج بودن دست یابید.

سایت پویانو-پرده حریر
سایت پویانو-پرده حریر

پرده های حریر را به فضای باز ببرید. پرده در فضای باز وظیفه ای دارد که فراتر از پرده های داخلی می باشد: محافظت. اگرچه پرده های حریر نازک به راستی در مقابل عناصر پیرامون حفاظ ایجاد نمی کنند اما حس امنیت فضای داخلی را فراهم کرده و لذت واقعی تماشای مناظر اطراف را ارائه می دهند.

 

مطالب پیشنهادی:

دکوراسیون داخلی پاییزی برای خانه ی شما

۷قانون دکوراسیون داخلی که باید آن ها را بشکنید!

۵ ترفند کاربردی برای افزودن جذابیت به دکوراسیون منزل

 

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|فرزانه علیمحمدیان