نکات مهم بازسازی منزل که باید توجه داشته باشید!

نکات مهم بازسازی منزل که باید توجه داشته باشید!

نکات مهم بازسازی منزل : خانه ها نیز مانند تمام چیز هایی که در زندگی وجود دارند با گذر زمان قدیمی می شوند. منازلی که در آن ها زندگی می کنیم به مرور زمان کهنه و خراب شده و نیاز به تعمیرات پیدا می کنند. خانه هایی که کسی در آن ها سکونت ندارد و مدت طولانی خالی می مانند زودتر از خانه های دیگر قدیمی می شوند، زیرا در واقع باید خانه ها را مانند یک موجود زنده در نظر بگیرید. به همین دلیل انجام تعمیرات و بازسازی در زندگی تمام صاحب خانه ها وجود داشته و تعمیرات بزرگ و کوچک با فواصل مختلف نیاز هر خانه به شمار می روند.

بازسازی خانه ای که در آن زندگی می کنید با انجام تعمیرات مختلف بسیار راحت تر از خرید خانه ای جدید بوده، مشکل کمتری داشته و مفید تر است و هم چنین باعث می شود تا محیط زندگی شما به مکانی زیبا تر تبدیل شده و به طور طبیعی کیفیت زندگی شما افزایش یابد.

نکات مهم بازسازی منزل

امروزه پروژه های بازسازی خانه ها و انجام تعمیرات بسیار بزرگ بیشتر در خانه های بسیار قدیمی صورت می گیرد، زیرا خانه های مستقل و ویلایی قدیمی، به ویژه در مناطق اطراف شهر ها که مدت زیادی است مورد استفاده قرار نگرفته اند، کهنه شده و حتی به نوعی به خرابه تبدیل شده اند، خریداری شده و با بازسازی مجددا مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع نیز هر روز در حال افزایش است.

دلیل این موضوع این است که برای افرادی که می خواهند از استرس زندگی شهری فرار کنند خرید خانه ای قدیمی و بازسازی آن از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و از ساخت خانه ای جدید به استرس و زحمت کمتری نیاز دارد.

در هر دو صورت، یعنی در صورت تعمیر کردن خانه ای که در آن زندگی می کنید و یا خرید خانه ای قدیمی و بازسازی آن، قبل از انجام هر گونه تعمیراتی نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. به روند انجام بازسازی و تعمیرات خانه، مانند یک برنامه کاری و یا مانند یک پروژه ای که از صفر آن را شروع کرده اید نگاه کنید.

از نکات مهم بازسازی منزل اینکه کلید اصلی بازسازی خانه با یک بودجه مشخص و بدون نقص این است که تمام کار ها را به شکلی موثر و عملی، برنامه ریزی کنید. در این مطلب راه های کارآمد و روش صحیح برای انجام درست برنامه ریزی بازسازی و صرفه جویی در وقت و هزینه ها را در اختیار شما قرار داده و در مورد نکات مهم بازسازی منزل که باید به آن ها توجه داشته باشید صحبت خواهیم کرد. پس با پویانو همراه باشید:

نکات مهم بازسازی منزل

نکات مهم بازسازی منزل

  • آن چه که در روند تعمیرات خانه باید مورد توجه قرار بگیرد

ابتدا بحث را با آن چه که باید قبل از شروع تعمیرات مورد توجه قرار دهید شروع کنیم… همان طور که گفته شد آن چه که در انجام تعمیرات و بازسازی بسیار ساده به نظر رسیده، اما در واقع سخت ترین بخش کار به شمار می رود، انجام برنامه ریزی صحیح است. با یک برنامه ریزی مناسب می توانید تمام کار ها را به درستی انجام داده و بدون بروز هیچ مشکلی کار بازسازی را تمام کنید.

هنگام انجام برنامه ریزی برای تعمیرات، هر آن چه را که به ذهنتان می رسد یادداشت کرده و با فراهم کردن یک لیست از آن ها، برنامه خود را انجام دهید. کار هایی که باید قبل از تعمیرات انجام دهید را به چند دسته تقسیم کنید:

ـ بودجه بندی از نکات مهم بازسازی منزل

قطعا همه می خواهند که خانه خود را با کمترین هزینه بازسازی کنند. اما ممکن است هزینه های بازسازی و تعمیرات از آن چه که در ابتدا در نظر گرفته اید بسیار بیشتر شود. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از شروع تعمیرات جمع مخارج کلی را حساب کرده و میزان حد و مرز هزینه های خود را مشخص کنید. برای انجام این کار نیازی نیست که بودجه خود را افزایش دهید، اما هزینه های کار های بازسازی و تعمیرات را نیز دست کم نگیرید.

شاید استفاده از مصالح بدون کیفیت از نظر اقتصادی به صرفه تر به نظر برسد، اما ممکن است در طول تعمیرات مشکلاتی را ایجاد کرده و به همین دلیل زمان انجام کار ها نیز افزایش یابد. این موضوع از نظر دستمزد کارگرها و از نظر زمان نیز برای شما گران تمام خواهد شد. به همین دلیل هنگام مشخص کردن هزینه های مورد نیاز، ابتدا به خوبی بررسی های لازم را انجام داده و بر اساس آن بودجه بندی کنید.

روند انجام بازسازی و تعمیرات خانه

  • بررسی

قبل از شروع تعمیرات، زمانی که شروع به بررسی های لازم کردید، تنوع نمونه ها و حق انتخاب هایی که دارید باعث تعجب و سردرگمی شما خواهد شد. برای مثال ممکن است یک لوستری که در مغازه ای لوکس پسندیده اید، در فروشگاه های اینترنتی با قیمتی بسیار مناسب تر پیدا کنید.

به همین دلیل لوازمی مانند مبلمان که بعد از تعمیرات مورد استفاده قرار خواهید داد، لوازمی مانند درب و پنجره که در طول بازسازی به کار خواهید برد، رنگ مورد نظر و اکسسوار های مورد علاقه خود را در اولین مغازه ای که رفتید خریداری نکنید، بلکه برای خود زمان کافی مشخص کرده و سایر فروشگاه ها و اینترنت را نیز بررسی کرده، قیمت ها را با هم مقایسه کنید و با نت برداری مشخص کنید که چه چیزی را از کجا خریداری کنید. این گونه مصالح، مبلمان و اکسسوار ها را به شکلی بسیار اقتصادی و با هزینه کمتر خریداری خواهید کرد.

پروژه های بازسازی کامل خانه ها کمک گرفتن از معماران داخلی حرفه ای، بسیار اقتصادی تر بوده

  • از افراد حرفه ای کمک بگیرید

شاید تصور می کنید که تمام کار های بازسازی را می توانید به تنهایی انجام دهید، اما در پروژه های بازسازی کامل خانه ها کمک گرفتن از معماران داخلی حرفه ای، بسیار اقتصادی تر بوده و روند تعمیرات را بسیار آسان تر خواهد کرد. به خصوص اگر یک خانه قدیمی خریداری کرده اید توصیه می شود که حتما با یک معمار حرفه ای همکاری کنید. زیرا یک معمار داخلی می تواند تغییرات لازم را بدون تخریب ساختمان و با توجه به مقررات قانونی انجام داده و طراحی ای شیک و مناسب برای خانه شما انجام دهد.

اگر می خواهید با یک فرد حرفه ای کار کنید، درست مانند انتخاب مصالح و اشیاء، در این مورد نیز بررسی های کامل را انجام داده و شرکت و فردی را انتخاب کنید که نیاز های شما و منزلتان را درک کرده و برای انجام کار های مورد نظر مناسب و حرفه ای باشد.

معمار داخلی می تواند تغییرات لازم را بدون تخریب ساختمان و با توجه به مقررات قانونی انجام داده

  • کار ها را تقسیم بندی کرده و مدیریت کنید

هنگام مشخص کردن برنامه بازسازی برای انجام یک سازماندهی موثر با در نظر گرفتن کلیت کار ها، جزئیات کوچک را نیز در نظر بگیرید. اگر تصمیم دارید که خود شما مدیریت کار ها را انجام هید، برای این که هم تمام جزئیات و هم ظاهر کلی خانه و هم تمام احتیاجات را حساب کنید، خانه را به چند قسمت تقسیم کرده و نیازهای هر اتاق را جداگانه مشخص کرده و سپس با مدیریت، جزئیات را مشخص کرده و کار خود را ساده تر کنید.

برای مثال زمانی که لیست تعمیرات آشپزخانه را مشخص می کنید، عناصر کلی مانند تاسیسات، دیوار ها، لوازم آشپزخانه، سینک ظرفشویی، کفپوش زمین، سیستم روشنایی، پنجره ها و درب را تک تک بررسی و کنترل کرده و نیاز ها را مشخص کنید. در زمان انجام این کار قابلیت کاربردی بودن آشپزخانه را در الویت قرار دهید.

تاسیسات، دیوار ها، لوازم آشپزخانه، سینک ظرفشویی، کفپوش زمین، سیستم روشنایی، پنجره ها و درب را تک تک بررسی و کنترل کرده

  • در پروژه های بازسازی چگونه می توان لیست کارهای مورد نیاز را آماده کرد؟

برای این که برنامه ریزی انجام شده برای تعمیرات خانه به درستی انجام شود، تهیه لیست کار ها از اهمیت بالایی برخوردار است. آماده کردن لیست کار ها بدین معنا نیست که کار هایی که می خواهید انجام دهید را پشت هم بنویسید. همانطور که در مورد قبلی گفته شد، ابتدا نیاز های هر اتاق را به طور جداگانه بررسی کرده و لیست را بر اساس تقسیمات انجام شده تهیه کنید. در لیستی که برای آشپزخانه آماده می کنید، یک فهرست از لوازم و عناصر اساسی که باید تغییر کنند و یک لیست از قیمت ها تهیه کنید.

از نکات مهم بازسازی منزل اینکه ارزیابی های خود از مصالح، مدل ها و قیمت هایی که در بخش بودجه بندی و بررسی ها انجام داده اید را به لیست تعمیرات خود اضافه کنید. این گونه زمانی که لیست خود را آماده کنید بسیار راحت تر بودجه مورد نظر را مشخص کرده و تمام کار ها بر اساس برنامه درست انجام خواهند شد. البته هنگام تهیه لیست لازم است که با پیمان کار های خود نیز ارتباط برقرار کرده و دستمزد ها و زمان انجام کار ها را نیز مشخص کنید. هم چنین هنگام مشخص کردن بودجه احتمال طولانی شدن زمان بازسازی را نیز در نظر گرفته و چند روز را به برنامه خود اضافه کنید.

در پروژه های بازسازی چگونه می توان لیست کارهای مورد نیاز را آماده کرد؟

  • آیا انجام تعمیرات و بازسازی نیاز به مجوز دارد؟

این موضوع در واقع به تعمیراتی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. مجوز بازسازی برای برخی از تغییرات و بازسازی ها لازم بوده و این تغییرات باید بر اساس قوانین شهرسازی انجام شده و بر اساس مقررات لازم صورت بگیرد. این مجوز را در صورتی که قرار است شکل ظاهری بنا تغییر کرده و یا با انجام تغییراتی متراژ خانه تغییر کند دریافت کنید. برای مثال بستن بالکن خانه، تغییر در اندازه های اتاق ها، تخریب دیوار ها برای یکی کردن دو تا از اتاق ها، اضافه کردن پله به ساختمان و کار های این چنینی را باید به شهرداری اطلاع داده و مجوز لازم را دریافت کنید.

اگر این مجوز را دریافت نکنید کار شما غیر قانونی محسوب شده، مجازات داشته و ممکن است مجبور به تخریب کار های انجام داده شوید که در این صورت هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. فراموش نکنید که زمانی که برای دریافت مجوز اقدام می کنید، ممکن است صدور مجور نیاز به زمان داشته باشد و این زمان را نیز به برنامه خود اضافه کنید.

 

 

 

نکات مهم بازسازی منزل

تحریریه پویانو