با این نکات اولیه فنگ شویی خانه ای با دکوراسیون هارمونی و هماهنگ داشته باشید

نکات اولیه فنگ شویی خانه ؛ با این نکات اولیه فنگ شویی منزلی با دکوراسیون هارمونی و هماهنگ داشته باشید

با این نکات اولیه فنگ شویی خانه ای با دکوراسیون هارمونی و هماهنگ داشته باشید

نکات اولیه فنگ شویی خانه ؛ فنگ شویی جزئی از هنر چین باستان است و علمی است که اساسا به رابطه هماهنگ بین انسان و محیط اطرافش مربوط می‌شود. به علاوه مبنای فنگ شویی تفکر تاتوئیسم است که در آن به طبیعت به عنوان ماهیت زنده ای که دارای چهار شکل از انرژی می‌باشد اشاره می‌شود.

برخی از افراد برای رسیدن به هارمونی و هماهنگی در منزل هایشان ممکن است از کارشناسان فنگ شویی کمک بگیرند تا مطمئن شوند که انرژی مثبت درخانه شان جریان دارد.

به علاوه «چی» یا «انرژی»مثبت می‌تواند به شخص زندگی سالم و کامیابی بدهد.

اکنون، در شرف آغاز سال جدید هستیم و اکثر افراد معمولا تمایل دارند دستی بر دکوراسیون منزل خود بکشند و به آن جلوه ای نو ببخشند. در میان آن‌ها هستند افرادی که می‌خواهند منزل شان را به کار بردن دستورات فنگ شویی تغییر دکوراسیون بدهند. ما امروز چند دستور فنگ شویی را ارائه می‌کنیم که می‌تواند آن ها را در این زمینه کمک کند.

نکته‌های فراوانی در مورد فنگ شویی وجود دارد که نیاز است به آن توجه کنید، اما برخی موارد ساده آن را در این جا ذکر می‌کنیم که بتواند شما را در شروع استفاده از فنگ شویی در خانه‌های تان کمک کند.

 

1-به نقشه انرژی فنگ شویی منزل تان که باگوآ نامیده می‌شود توجه کنید

این را می‌توانید با استفاده از قطب نمای باگوا تعیین کنید. استفاده از باگوآ می‌تواند شما را در دانستن بخش هایی از منزل تان که به زندگی شما مرتبط هستند کمک کند. برای مثال کجای منزل تان گردش پول جاری است و کجای آن گردش شانس.

2-یک آکواریوم ماهی در خانه داشته باشید

نکات اولیه فنگ شویی خانه
نکات اولیه فنگ شویی خانه

یک آکواریوم ماهی درون خانه می‌تواند ثروت هنگفت به ارمغان بیاورد به خاطر این که به لانه اژدهای آبی پاک اشاره می‌کند. اما باید در مکان درست قرار دادن آن دقت کنید چرا که قرار دادن آکواریوم در جای اشتباه می‌تواند مشکلاتی چون ورشکستگی، دعوا و …را به وجود بیاورد. اگر متوجه این مشکلات شدید آکواریوم تان را به جای دیگری از منزل تان انتقال دهید. شما می‌توانید از کارشناسان فنگ شویی بپرسید که آن را کجا بگذارید.

3-پنج عنصر فنگ شویی را اضافه کنید

به دنبال اشیائی با 5 عنصر فنگ شویی باشید و از آن‌ها به عنوان دکوارسیون در منزل تان استفاده کنید. این می‌تواند انرژی متعادلی در منزل تان ایجاد کند. شما می‌توانید گیاهان یا مبلمان چوبی را در بخش شرقی منزل تان قرار دهید تا سبب افزایش سلامتی شوند و دیگر لوازم چوبی و عناصر مرتبط با آب را در بخش جنوب شرقی منزل تان قرار دهید تا موجب جذب رفاه گردد.

پنج عنصر فنگ شویی با رنگ های مربوط به آن ها در زیر آورده شده است:

چوب(سبز، قهوه ای)

آتش(قرمز، زرد پررنگ، نارنجی، بنفش، صورتی)

زمین(زرد کمرنگ، خاکی یا ماسه ای، قهوه ای روشن)

فلز(خاکستری، سفید)

آب(آبی، مشکی)

4- انسداد ورودی اصلی خود را از بین ببرید

نکات اولیه فنگ شویی خانه
نکات اولیه فنگ شویی خانه

اطمینان یابید که درب ووردی منزل تان جلوی ورود انرژی خوب را نمی‌گیرد. ببینید که ورودی اصلی بدون درختان و گیاهانی است که آن را مسدود می‌کند یا نه. هنگامی که درب منزل تان را باز می‌کنید، بررسی کنید که اولین چیزی که توجه تان را جلب می‌کند چیست. این می‌تواند شما را در تعیین این که انرژی به کجا می‌رود کمک کند. اگر آینه بزرگی روبرو درب اصلی باشد، باعث می‌شود که انرژی وارد شده به منزل تان به بیرون بازگردد و همین طور پله‌ها مستقیما انرژی وارد شده را به بیرون پرتاب می‌کنند.

به علاوه شما باید در نظر داشته باشید که کفش‌ها و دمپایی‌ها را در بیرون منزل قرار ندهید چرا که «چی» یا انرژی بوی این کفش ها را به داخل خانه می‌آورد که ممکن است موجب بیماری شوند.

زمانی که انرژی وارد منزل تان شود، به دنبال مقداری آب می‌گردد تا درون آن بماند اگر هیچ آبی نباشد، انرژی ناپدید می‌شود.

5-بی نظمی و به هم ریختگی ها را سامان دهید

خب، حتی بدون فنگ شویی شما همچنان باید اطمینان یابید که منزل تان بدون برهم ریختگی و آشفتگی است. از شر اشیائی که دیگر استفاده نمی کنید خلاص شوید. این کار را باید به منظور ایجاد خانه ای هماهنگ با انرژی فنگ شویی انجام دهید. خانه ای که بدون بی نظمی و آشفتگی باشد آرامش بخش و بدون استرس است. ضمنا این جریان مناسبی برای انرژی مثبت پدید می‌آورد.

6-اجازه دهید هوای پاک و روشنایی وارد منزل تان شود

نکات اولیه فنگ شویی خانه
نکات اولیه فنگ شویی خانه

شما می‌توانید این کار را با باز کردن روزانه پنجره های منزل تان انجام دهید. به علاوه، گیاهان پاک کننده هوا درون منزل تان قرار دهید تا جریان پاکی از هوا در منزل تان باشد. این می‌تواند به ورود انرژی خوب نیز کمک کند.

شما باید پنجره اتاق خواب تان را حداقل به مدت 20 دقیقه هر روز باز بگذارید تا انرژی یا «چی» جدید به داخل آن وارد شود. اگر پنجره‌ها را باز نکنید، با «چی» کهنه در منزل تان احساس خواب آلودگی می‌کنید و شانس و فرصت های بزرگ را کسب نخواهید کرد. اطمینان یابید که منزل شما به خوبی روشن است. اگر بخشی از آن فاقد نور است، یکی از راه ها این است که آن را به رنگ زرد نقاشی کنید تا نشانگر نور خورشید باشد.

7-مکان سه گانه فنگ شویی را بشناسید

این اشاره به مناطقی دارد که باید جریان انرژی را در آن‌ها متمرکز کنید. این مناطق شامل اتاق خواب، حمام و آشپزخانه می‌شوند که سلامتی افراد متاثر از این مکان هاست. اطمینان یابید که بنیان قوی از فنگ شویی در این بخش‌ها حاکم باشد. این‌ها سه مکانی هستند که فنگ شویی خوب با آن ها شروع می‌شود.

8- انتخاب مبلمانی درست

نکات اولیه فنگ شویی خانه ؛ با این نکات اولیه فنگ شویی منزلی با دکوراسیون هارمونی و هماهنگ داشته باشید
نکات اولیه فنگ شویی خانه ؛ با این نکات اولیه فنگ شویی منزلی با دکوراسیون هارمونی و هماهنگ داشته باشید

مبلمانی با رنگ قرمز را در اتاق پذیرایی قرار ندهید چرا که می‌تواند موجب فشار کار سنگین، مشکلات و موانع شود. همین امر در قرار دادن میزی با سنگ مرمری نیز صدق می‌کند. یک میز مرمری می‌تواند استرس کاری را به وجود بیاورد. بنابراین، به جای استفاده از میزهای سنگ مرمری از نوع چوبی آن ها استفاده کنید.

ضمنا باید تخت در اتاق خواب تان در جای درستی قرار گرفته باشد. آن نباید روبروی درب باشد چرا که وقتی پاها به سمت آن دراز باشد بار منفی ایجاد می‌کند. به علاوه، اگر در اتاق خواب آینه ها جایی هستند که هنگام خوابیدن می‌توانید خود را در آن ببینید پس جای آن ها را عوض کنید یا این که روی آن‌ها را هنگام خوابیدن بپوشانید.

9-قرار دادن گیاهان و فواره های آب

هر خانه ای که گیاه درون خود داشته باشد فضای التیام بخش و جلوه ای از طبیعت را درون خود دارد. اطمینان یابید که قسمت های پژمرده گیاه تان را حذف کنید چرا که باعث انرژی منفی می‌شود. به همین دلیل باید از گیاهان تان به خوبی مراقبت کنید. از فواره های آب نیز استفاده کنید و آن را در مکانی بسته به این که می‌خواهید چه چیزی را به زندگی تان جذب کنید قرار دهید. این می‌تواند مکان خوبی برای استقرار انرژی مثبت درون آن باشد.

10-تمیز نگهداشتن حمام و سرویس

نکات اولیه فنگ شویی خانه ؛ با این نکات اولیه فنگ شویی منزلی با دکوراسیون هارمونی و هماهنگ داشته باشید
نکات اولیه فنگ شویی خانه ؛ با این نکات اولیه فنگ شویی منزلی با دکوراسیون هارمونی و هماهنگ داشته باشید

البته که حمام‌ها همیشه نیاز به تمیز کردن دارند. اما در فنگ شویی، باید حمام را تمیز نگهداریم تا از بیماری ها جلوگیری شود. به علاوه، درب آن باید بسته باشد تا انرژی‌های منفی نتوانند بیرون آمده و به دیگر بخش های خانه وارد شوند.

مطالب بالا قطعا کسانی را که می‌خواهند استفاده از فنگ شویی را در خانه هایشان آغاز کنند کمک خواهد کرد. اما هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد فنگ شویی یاد بگیرید. نکته‌های ذکر شده در بالا نقطه شروع خوبی برای خانه ای هارمونی بر مبنای فنگ شویی است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover