نکات انتخاب کاغذ دیواری که باید از نظر بگذرانید

نکات انتخاب کاغذ دیواری که باید از نظر بگذرانید

نکات انتخاب کاغذ دیواری : انتخاب کاغذ دیواری به ورق زدن چند کاتالوگ در فروشگاه ختم نمی شود. اگر می خواهید مثل حرفه ای ها انتخاب کنید و آن چه طراحان داخلی در کار خود مد نظر قرار می دهند را الگو قرار دهید، باید نکات مختلفی را در انتخاب تان مد نظر بگذارید. اولویت بندی موارد دخیل در انتخاب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. به غیر از سلیقه شما که نقش مهمی در انتخاب دارد، یک سری اصول نیز هستند که گزینه انتخابی تان را در تناسب بهتری با فضای مورد نظر قرار می دهند. در این مطلب به معرفی این اصول خواهیم پرداخت. همراه پویانو باشید.

اندازه فضا در انتخاب کاغذ دیواری

اندازه فضایی که قرار است کاغذ دیواری شود بر انتخاب کاغذ دیواری تاثیر مهمی دارد. اگر با یک فضای بزرگ رو به رو باشید، دست شما برای انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری بازتر است، اما در صورتی که فضا کوچک باشد، باید دقت بیش تری داشته باشید. در فضاهای کوچک تر باید از کاغذ دیواری های روشن تر استفاده کرد. اگر به سراغ کاغذ دیواری های طرح دار می روید نیز باید در نظر داشته باشید که طرح های بزرگ تر، فضا را بزرگ تر نشان می دهند.

دکوراسیون فضا

سبک دکوراسیون فضا نیز در انتخاب نوع کاغذ دیواری موثر است. برای این که تناسب خوبی بین همه قسمت های دکور یک فضا ایجاد کنید، مسلما بهتر است که کاغذ دیواری را با دیگر بخش ها هماهنگ کنید. این روزها انواع مختلفی از کاغذ دیواری وجود دارد که هر کدام دارای سبک منحصر به فرد هستند و با توجه به خصوصیات ظاهری شان با سبک های خاصی از دکوراسیون همنشینی مناسبی دارند. شما باید نزدیک ترین سبک را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

عملکرد فضا در انتخاب کاغذ دیواری

این خیلی مهم است که عملکرد فضا در انتخاب کاغذ دیواری در نظر گرفته شود. مسلما نمی توان هر گزینه ای را برای فضای مورد نظر انتخاب کرد. برخی از طرح ها و رنگ ها صرفا برای فضاهای خاصی به کار می آیند و در دیگر فضاها چندان جالب به نظر نخواهند رسید. حتی می توان گفت که جنس و قابلیت های دیگر کاغذ دیواری نیز باید در تناسب با عملکرد فضایی که برای آن در نظر گرفته می شوند، باشند.

مبلمان فضا

نوع مبلمانی که در فضا چیده می شوند نیز روی انتخاب شما تاثیر دارد. این که چه سبک و رنگ از مبلمان را مد نظر قرار داده اید به طور مستقیم روی انتخاب سبک و رنگ کاغذ دیواری تاثیر دارد. حتی می توان بافت کاغذ دیواری را نیز در این رابطه مد نظر گرفت. مبلمانی که انتخاب می کنید، همنشین کاغذ دیواری هستند. مسلما پالت رنگی دکوراسیون فضای مورد نظر شما زمانی ایده آل خواهد بود که به تناسب این موارد با هم توجه داشته باشید.

نور فضا از نکات انتخاب کاغذ دیواری

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب کاغذ دیواری مهم است، مقدار روشنایی فضا می باشد. شاید در انتخاب کاغذ دیواری به چنین نکاتی کم تر اهمیت داده شود، اما مسلما این گزینه هم به اندازه خود تاثیرگذار محسوب می شود. اگر یک فضای روشن داشته باشید، می توانید از کاغذ دیواری های کدر و تیره استفاده کنید، اما اگر فضا کم نور و تاریک است، پیشنهاد می شود به سراغ گزینه های روشن تر که نور را منعکس می سازند، بروید.

 

 

 

 

نکات انتخاب کاغذ دیواری

تحریریه پویانو