نکاتی در رنگ کردن خانه که میبایست توجه کرد

نکاتی در رنگ کردن خانه که میبایست توجه کرد

نکاتی در رنگ کردن خانه : آیا می دانید از زمانی که تصمیم می گیرید دیوار های خانه را رنگ کنید تا زمان پایان کار و تمیز کردن خانه، باید به چه نکاتی توجه کنید؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

کارهایی که باید انجام دهید:

  • کلید چراغ ها و پریز های برق، دستگیره درب و پنجره ها و سیم های برق را باز کنید و دسته بندی کرده و در کیسه های مختلف قرار بدهید. فراموش نکنید که پرده ها را نیز باز کنید.
  • اگر در انتخاب رنگ دچار تردید هستید، یک تخته چوب کوچک تهیه کنید. تخته را با رنگ مورد نظر خود رنگ آمیزی کرده و آن را در تمام نقاط خانه بچرخانید و تغییر رنگ آن در نور های مختلف را تماشا کنید. می توانید به طور مستقیم رنگ را بر روی دیوار نیز امتحان کنید، اما به میزان نوری که بر روی دیوار می تابد نیز توجه کنید.
  • قبل از این که شروع به رنگ آمیزی کنید، میزان رنگی که نیاز دارید را محاسبه کنید. این گونه می توانید تمام رنگ ترکیبی مورد نظر خود را در یک مرحله آماده کنید و مانع از ایجاد اختلاف رنگ در مراحل بعدی شوید.
  • از قلم مو های مناسب استفاده کنید. قلم موها را بر اساس غلظت رنگ و نوع بافت دیوار انتخاب کنید؛ استفاده از قلم موی غلتکی برای سطوح صاف و قلم مو های زاویه دار برای گوشه ها و کناره های دیوارها، نتیجه بسیار خوبی به همراه خواهند داشت.
  • هنگام آماده کردن دیواری که می خواهید آن را رنگ کنید، تابلو ها، قاب عکس ها و سایر لوازم دکوری را در یک جعبه قرار بدهید. مبل ها را در وسط اتاق جمع کنید. بر روی زمین نیز پارچه پهن کنید، زیرا در صورت استفاده از پلاستیک بر روی زمین ممکن است که پای شما بلغزد و یا پلاستیک به دور پای شما بپیچد.

  • اگر رنگ جدیدی که می خواهید از آن استفاده کنید به رنگ قبلی دیوار نزدیک است مشکلی وجود ندارد، اما اگر دو رنگ متفاوتی مانند رنگ های سبز و قهوه ای هستند، ابتدا با استفاده از رنگ آستری، رنگ قبلی را به خوبی بپوشانید. بعد از خشک شدن آستری،از رنگ اصلی استفاده کنید.
  • برای پاک کردن رنگ هایی که در نقاط دور از دسترس، گوشه ها و روی لوازم خانگی چکه کرده اند، از برس های کوچک مخصوص شستن ظرف ها و یا قلم های آبرنگی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از رنگی شدن لباس هایتان، لباس ها و پیش بند های مخصوص رنگ آمیزی تهیه کرده و از کفش هایی استفاده کنید که هنگام کار کردن موجب لیز خوردن شما نشوند.

نکاتی در رنگ کردن خانه ؛ کار هایی که نباید انجام دهید!

  • هنگام رنگ کردن دیوار ها بدون برنامه و تصادفی عمل نکنید. با ترتیب مشخص حرکت کرده و دیوار ها را رنگ کنید: ابتدا سقف، سپس دیوار ها، چهار چوب ها، در ها و در نهایت زمین را تمام کنید.
  • بر روی یک دیواری که رنگ روغنی دارد، از رنگ پلاستیک به طور مستقیم بر روی آن دیوار استفاده نکنید و یا بالعکس. ابتدا دیوار را به خوبی سمباته بزنید (فراموش نکنید که حتما از یک ماسک بر روی صورت استفاده کنید). سپس با یک دستمال نمناک، گرد و خاک موجود بر روی دیوار را تمیز کنید. بعد آستری ای از جنس رنگ مورد نظر بر روی دیوار بزنید و سپس رنگ اصلی را بر روی دیوار استفاده کنید.
  • بر روی کاغذ دیواری مستقیما از رنگ استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد کاغذ دیواری را از روی دیوار جدا کنید. (اگر کاغذ دیواری قدیمی باشد به طور کامل از دیوار جدا نخواهد شد). سپس با انجام زیرسازی، دیوار را صاف کرده و به رنگ آمیزی بپردازید.
  • اگر می خواهید مجددا از قلم مو ها استفاده کنید، حتما آن ها را بعد از مصرف به طور کامل تمیز کنید و اگر می خواهید از باقیمانده رنگ ها نیز استفاده کنید، درب آن ها را محکم ببندید و در مکانی بسته و دور از نور خورشید قرار دهید.
  • هنگام رنگ آمیزی عجله نکنید. ممکن است پیدا کردن رنگ مورد نظر شما، کمی زمان بر باشد. اگر شاغل هستید برای انجام این کار مرخصی بگیرید و قرار های کاری خود را به تعویق بیندازید.

 

 

 

 

 

نکاتی در رنگ کردن خانه

تحریریه پویانو