نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون خانه

نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون خانه

نور آویز توری!

زمان آن رسیده تا مهارت‌های خیاطی تان را به رخ بکشید! این مدل برای خانواده‌هایی که یک شاهزاده‌ی کوچولو در خانه دارند بهترین نور آویز است. این نورآویز را به اتاق بازی یا اتاق خوابشان اضافه کنید.
نور آویزهای نمدی

در ابتدا توسط طراح مشهور Tamara Maynes طراحی شدند و بعد از آن تبدیل به یکی از اجزای اصلی مراسم‌های باشکوه مثل هفته طراحی و مد در میلان در سال ۲۰۱۲ شد. شما می‌توانید قالب اولیه آن را به قیمت ۲۰ دلار خریداری کنید.

نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون
نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون

آویز روباز مکعبی

باور اینکه این یک محصول دست ساز است بسیار سخت است. این نوع طرح مکعبی روباز تضادهای تصویری بافت و ساختاری و هندسی به اتاقی با فضای مدرن وارد می‌کند. طراحی باز به این معناست که با هر اتاقی حتی با اندازه کوچک به راحتی منطبق می‌شود.

%db%b2نورآویز مستطیلی روستیک

شما می‌توانید به سادگی یک جعبه یا سبد کهنه از اسباب آشپزخانه را سر و ته آویزان کنید و با مفتول‌های ظریف آن را سیم کشی کنید و نهایتا کار تمام است. اگر یک قفسه قدیمی پرنده دارید از آن هم می‌توانید استفاده کنید.

%db%b4

سیم‌های براق و صیقلی آباژور مانند

لوله‌های فلزی نازک طلایی در اشکال مرتعش در این طرح روی هم نمای خارق العاده‌ای به این نور آویز داده است. این طراحی فلزی با هر نوع نور آویزی ست می‌شود.

نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون
نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون

 

 

نور آویز دست بافت

این نمونه یکی دیگر از طرح‌هایی است که با الگوی شهری و مدنی خود گرما بخش فضا است. اورگانیک و لطیف است و از سبد گل گیاه به همراه نخ‌های کاموا درست شده است.

نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون
نور آویز دست‌ساز در دکوراسیون

خارق‌العاده

سادگی ذاتی نو آویز و فرم‌ها متنوع آن به شما این اجازه را می‌دهد تا تقریبا از هر نوع وسیله و ماده ای بتوانید برای ساخت طرح مورد نظر خود استفاده کنید. اکثر این طرح‌ها به خودی خود تبدیل به یک نوع شاهکار هنری خلاقانه می‌شوند حتی بدون آنکه نیازی به روشن کردن لامپ باشد.

نور آویز شیشه‌ای دست ساز

کار با شیشه کمی دقت عمل و احتیاط می‌خواهد و البته این طرح‌های شیشه همیشه بیش از سیر طرح‌ها جذاب هستند. با کمی تجربه و استفاده از شیشه‌هایی که کمی انحراف یا نقص دارند می‌توانید الگوهای نوری جذابی را روی دیوار ایجاد کنید.

%db%b8نورهای طلایی درخشان

حدس می‌زنید پایه این لامپ ساده از چه درست شده است؟ از  مقوای دستمال رولی! و نوارهای طلایی پوشیده شده در اطرافش. در واقع ساخت این نور آویز حداکثر ۵ دقیقه از وقت شما را می گیرد.

9شیشه‌های شربت بازیافتی

ته بطری را ببرید و لبه‌های آن را سمباده کشی و صاف و یکنواخت کنید سپس یک کیت و یک لامپ به آن اضافه کنید.

%db%b1%db%b0آویز مد فانوسی با بطری

زمان آن رسیده که بالکون و حیاط پشتی خانه را با این نور آویزهای مناسب جشن و مهمانی آماده کنیم. این نوع نور آویز درام و شکوه را به فضای بیرون اضافه می‌کند.
آویز با بطری

بر عکس ایده قبل بطری ها را از زیر ناحیه گردن بطری ببرید و آنها را با با ارتفاع مختلف آویزان کنید.

%db%b1%db%b1تاج گل‌های پارچه‌ای

نورآویز دست‌ساز برش‌های کاغذی را به خاطر می‌آورید؟ این یکی مثل مدل پارچه‌ای همان است. از سایزهای متنوع کوچک گرفته تا سایزهای بزرگ لوستری بر بالای میز غذا خوری می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترکیبی از پارچه‌های رنگ روشن و تیره برای خلق الگوهایی زیباتر استفاده کنید.

%db%b1%db%b2

نور آویز منگوله‌ای

ساده شاد و رنگین. مطمئنا پس از مدتی به فکر  اضافه کردن چندین آویز منگوله‌ای دیگر به سایر فضاهای خانه خواهید افتاد!

%db%b1%db%b4توپ‌های پینگ پونگ

پروژه‌های ساخت نور آویز مسلما فقط خاص دخترها نیستند بلکه دوست‌داران ورزش هم می‌توانند از این پروژه‌ها لذت ببرند. اگر هم پینگ پونگ ورزش مورد علاقه‌تان نیست گزینه‌های دیگری مانند توپ فوتبال و تنیس هم هست!

%db%b1%db%b5آویزهای فلزی

این نورهای درخشان فلزی بسیار دوست‌داشتنی هستند و شما می‌توانید با یک جا قاشق چنگالی ارزان قیمت ساده آنها را بسازید. افزودن نخ‌های رنگی در اطراف آن نیز می‌تواند ایده‌ای بدیع و جالب باشد.

%db%b1%db%b6لامپ سقفی ثابت نخی

از این طرح برای ارتقای جلوه نورهای سقفی قدیمی در اطراف خانه استفاده کنید.  همچنین کمی تزئینات کوچک کریستالی و یا حتی تعدادی از منگوله‌های طرح قبلی هم می تواند آن را جذاب‌تر کنید.

%db%b1%db%b7آویز بطری و قاشق!

این آویز کرم و دوست داشتنی از یک بطری و قاشق‌های سفید پلاستیکی در اطراف آن ساخته شده فقط به خاطر بسپارید که حتما از نورهای LED خنک برای آن استفاده کنید.

%db%b1%db%b8آویز جاشمعی

ساخت یکی از اینها بسیار شبیه تکنیکی است که برای ساخته آویز بطری به کار برده شد. ته جا شمعی را ببرید و آنها را در اطراف یک کیت برق پایه محکم کنید.

%db%b1%db%b9

تحریریه پویانو| نزاکتی