نورپردازی سقف فروشگاه : نمایش را هیجان انگیز کنید!

نورپردازی سقف فروشگاه : نمایش را هیجان انگیز کنید!

روش های نورپردازی سقف فروشگاه : چرا فروشگاهی که طراحی دکوراسیون آن به بهترین شکل انجام شده هنوز هم چیزی کم دارد؟ احتمالا یک مورد مهم را جا انداخته اید! بله، نورپردازی همان اتفاقی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود. کاری که نور با فضا می کند را نمی توان نادیده گرفت. نقش نور و نحوه صحیح نورپردازی در دکوراسیون داخلی آن قدر مهم است که می تواند همه هنری که در طراحی و اجرا به کار گرفته اید را تحت تاثیر قرار دهد.

فروشگاه، جایی است که باید هیجان انگیز و جذاب باشد تا مشتری ها به خرید اجناس و وسایل ترغیب شوند. یکی از فاکتورهای طراحی داخلی که در این راستا خیلی موثر است و می تواند مهر تایید و تکمیل بر دکوراسیون بزند، اجرای یک نورپردازی خوب است. نورپردازی خوب می تواند عیوب طراحی داخلی را هم بپوشاند و یک نتیجه کامل و فوق العاده تحویل شما دهد. در واقع، اگر می خواهید با یک حرکت به فضا جلوه بدهید، نورپردازی دقیقا همان کاری است که باید انجام دهید.

برای این که با ایده های نورپردازی فضای داخلی فروشگاه آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید.

لوستر آویز

مسلما یکی از روش های جذاب نورپردازی، استفاده از لوسترهای آویز بلند است. البته، این لوسترها به درد فروشگاه هایی می خورند که سقف بلندی داشته باشند و در غیر این صورت جواب نخواهند داد. بهتر است ارتفاع لوستر را با توجه به ارتفاع سقف فروشگاه تعیین کنید تا لوسترها باعث مزاحمت برای مشتریان نشوند.

نصب هالوژن در نورپردازی سقف مغازه ها

برای فروشگاه هایی که سقف کوتاه تری دارند یا دکوراسیون آن ها به گونه ای طراحی شده که نصب لوستر مناسب نیست، به کار بردن لامپ های هالوژن پیشنهاد می شود. این لامپ ها داخل حفره های سقف قرار می گیرند و ظاهر شیک و مناسبی هم دارند. شما می توانید با توجه به هندسه طراحی سقف و دیگر قسمت ها محل لامپ ها را مشخص کنید.

نور مخفی

یکی دیگر از روش های نورپردازی که امروزه خیلی هم طرفدار دارد، به کار بردن نور مخفی در دکوراسیون است. نور مخفی، روشنایی ملایمی به فضا می دهد و برای تاکید روی خطوط دکوراسیون خیلی مناسب است. نور مخفی می تواند در کنار دیگر روش های نورپردازی نیز به کار برده شود. همچنین می توان علاوه بر سقف، قسمت های دیگر را نیز به همین روش روشن کرد.

لوستر پیوسته

لوسترها نباید حتما تکی یا مجزا باشند. می توان با انتخاب لوسترهای پیوسته که سطح بسیار بزرگتری را به خود اختصاص می دهند، نورپردازی را در سطح گسترده تری انجام داد و سقف را نیز به همین شکل تزیین کرد. این لوسترها از چندین قسمت به هم پیوسته با لامپ های بسیار تشکیل می شوند و می توانند تمام فضای فروشگاه را روشن کنند.

احجام نورانی 

یک راه دیگر برای اجرای نورپردازی سقف فروشگاه ، استفاده از احجام نورانی است. این ایده تا حد زیادی به نور مخفی شباهت دارد و شامل احجامی می شود که نور، داخل آن ها کار گذاشته می شود. در واقع، چنین ایده های باعث می شود نور به صورت غیر مستقیم فضا را روشن کند.

ترکیب دو ایده در نورپردازی سقف فروشگاه

اگر دوست داشته باشید، می توانید از ترکیب دو ایده با هم در نورپردازی فضا استفاده کنید. برای مثال، می توانید از دو مدل لوستر، یکی از نوع سقفی و دیگری به شکل آویز برای روشنایی فضا بهره بگیرید. همچنین می توانید قسمتی از فضا را با نور مخفی روشن کنید و دیگر بخش ها را با هالوژن یا دیگر روش ها روشنایی ببخشید. اگر فروشگاه تان بزرگ است، می توانید از ایده های مختلفی کمک بگیرید.

 

 

 

 

تحریریه پویانو