نورپردازی دکوراسیون منزل : کدام فضا را چگونه باید نورپردازی کرد

نورپردازی دکوراسیون منزل : کدام فضا را چگونه باید نورپردازی کرد

نورپردازی دکوراسیون منزل ؛ نورپردازی یکی از روش های بسیار تاثیر گذار برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون منزل است. بسیار هستند فضاهایی که با وجود طراحی ساده و معمولی، به کمک بهره گرفتن از یک نورپردازی قوی با طراحی مناسب و زیبا به محیطی کاملا متمایز و جذاب تبدیل شده اند. این نکته قدرت نورپردازی در تغییر فضا و تاثیرات قابل توجه آن در طراحی داخلی را نشان می دهد.

به کمک نورپردازی مناسب، شما قادر خواهید بود فضا را لوکس، متجمل، دلباز، زیبا و جذاب جلوه دهید. نوپردازی در بخش های مختلفی از منزل انجام می شود. معمولا طراحان داخلی یک سری از این فضاها را به صورت پیش فرض برای نورپردازی به کارفرما معرفی می کنند. برخی فضاها هستند که نورپردازی آن ها می تواند تاثیر برجسته تری نسبت به قسمت های دیگر به وجود بیاورد و به همین خاطر است که بهتر است بدانید برای نورپردازی به سراغ کدام قسمت ها بروید.

نکته دیگر در نورپردازی یک فضا، چگونگی طراحی و اجرای آن است. مسلما نحوه نورپردازی بر چگونه به نظر رسیدن فضا تاثیر بسیار زیادی می گذارد و از همین رو باید اصول نورپردازی را به درستی در انجام آن به کار گرفت.

اگر به دنبال این هستید که منزل خود را با نورپردازی تغییر داده و به دکوراسیون خود جلوه دیگری ببخشید، باید بگوییم که انتخاب درستی کرده اید، اما فراموش نکنید که نورپردازی تنها در صورتی موثر خواهد بود که اصولی صورت گیرد. طی این مطلب شما را با تعدادی از فضاهایی که اغلب نورپردازی آن ها در رأس قرار می گیرد و چگونگی نورپردازی آن ها آشنا خواهیم کرد.

نورپردازی دکوراسیون منزلنورپردازی سقف کاذب

سقف کاذب یکی از معمول ترین قسمت ها برای نورپردازی است که پرداختن به آن در بسیاری از نمونه های مدرن به عنوان بخشی از طراحی مد نظر قرار داده می شود. سقف های کاذب برای انواع نورپردازی به کار می آیند و معمولا در سالن نشیمن و پذیرایی بیشتر به طراحی آن ها توجه می شود. نورپردازی سقف کاذب می تواند بر فرم آن تاکید کرده و جذابیت بیشتری به فضا بدهد. زمانی که یک قسمت را با استفاده از سقف کاذب از فضاهای مجاورش جدا می سازید، اگر از نورپردازی کمک بگیرید، می توانید تاثیر به مراتب قوی تر اعمال کرده و فضا را سازمان یافته تر کنید.

نورپردازی شلف دیواری

از دیگر قسمت هایی که می توان به نورپردازی آن پرداخت، شلف دیواری است. شلف های دیواری که معمولا لوازم دکوری را در بر می گیرند، فضای خوبی برای انجام یک نورپردازی خاص و زیبا خواهند بود. با اجرای نورپردازی در شلف ها می توانید آن ها را چند برابر جذاب تر و خاص تر نشان دهید. برای این که شلف ها را به صورت زیباتری نورپردازی کنید، بهتر است از تابش نور در جهت های خاصی استفاده کنید و یا می توانید بعضی از قفسه ها را بدون نورپردازی رها کنید تا بین آن ها و مواردی که نورپردازی شده اند، کنتراست ایجاد شود. نورپردازی مناسب هر شلف با توجه به شکل ظاهری آن تعیین می شود و به خصوصیات آن بستگی دارد.

نورپردازی کانتر آشپزخانه

یکی دیگر از قسمت هایی که نورپردازی آن را زیباتر می کند، کانتر آشپزخانه است. اگر می خواهید با یک حرکت ساده به آشپزخانه خود ظاهری متفاوت و لوکس بدهید، نورپردازی بهترین انتخاب خواهد بود. شما می توانید با کار گذاشتن نور مخفی در لبه های زیرین کانتر که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است، کانتر خود را جذاب و مدرن جلوه دهید. همین کار را می توانید در رابطه با کابینت ها نیز انجام دهید و آشپزخانه خود را با نور مخفی به یک فضای کاملا متفاوت تبدیل نمایید. نور مخفی یکی از جدیدترین روش های نورپردازی است که می تواند فضای مورد نظر شما را بسیار تغییر دهد.

نورپردازی مسیر راه پله

پلکان از دیگر قسمت هایی هستند که نورپردازی آن ها جذاب و خیره کننده خواهد بود. پلکانی که سطوح آن به زیبایی نورپردازی شده باشد، یک مسیر نورانی و جذاب تشکیل خواهد داد که تاثیر زیادی بر دکوراسیون وارد می کند. برای این که نورپردازی پلکان را به زیبایی انجام دهید، بهتر است پیش از اجرای جزییات آن به نحوه نورپردازی فکر کرده باشید، چرا که نورپردازی به ظرافت خاصی نیاز دارد که اگر رعایت نشود، نتیجه دلخواه را به همراه نخواهد داشت. نورپردازی پلکان هم می تواند به صورت مخفی انجام شود که بسیار زیباتر از روش های دیگر خواهد بود.

نورپردازی طاقچه دکوری

طاقچه ها یکی از بهترین مکان ها برای نورپردازی هستند. این فضاها با عمقی که دارند، پتانسیل خوبی برای اجرای نورپردازی ارائه می دهند. نورپردازی طاقچه ها و حتی شکاف های باریک ساعث می شود آن ها به صورت یک جزء دکوراتیو از اجزای منزل درآیند و زیبایی خاصی پیدا کنند که اگر لوازم لوکس و منحصر به فردی را نیز داخل آن ها قرار دهید، جذاب تر نیز خواهند شد. طاقچه ها را می توانید با لامپ های هالوژن نورپردازی کنید و داخل آن ها را با گلدان، مجسمه یا دیگر لوازم دکوری که خودتان ترجیح می دهید، پر کنید. نورپردازی عمق طاقچه ها را بیشتر کرده و جلوه آن ها را مضاعف می نماید.

نورپردازی فضای آکواریوم

افرادی که در منزل خود آکواریوم دارند، مسلما بدشان نمی آید که از این عنصر زیبا به نحو بهتری استفاده کنند. آکواریوم می تواند یک جزء تاثیر گذار در دکوراسیون منزل شما محسوب شود، خصوصا اگر طراحی محیط آن را به دقت و با سلیقه انجام دهید. آکواریوم ها جدا از نکاتی که باید در طراحی و تزیین آن ها رعایت شود، می توانند با یک نورپردازی مناسب و شاخص، چندین برابر جذاب تر به نظر برسند. زمانی که یک آکواریوم را نورپردازی می کنید، چشم ها را به آن خیره کرده و یک تغییر بزرگ و انکار ناپذیر در دکوراسیون خود به وجود خواهید آورد. آکواریوم ها با نورپردازی، برجسته تر و زیباتر شده و به همین شکل بر منزل شما نیز تاثیر بصری خوبی وارد می کنند.

نورپردازی زیر تخت

تخت خواب های مدرن به تازگی دارای طرح های حیرت انگیز و فوق العاده جذابی شده اند. یکی از این طرح ها در نظر گرفتن نور مخفی در قسمت زیر تخت است که تخت خواب شما را بسیار لوکس و برازنده نشان می دهد. این نور مخفی علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فردی که به فضای اتاق شما هدیه می دهد، عملکردی نیز بوده و در طول ساعات تاریکی، نقش چراغ خواب را برای شما ایفا خواهد کرد. اگر می خواهید اتاق خواب مستر خود را از همه مدل هایی که تا کنون دیده اید، متمایز جلوه دهید، می توانید به سراغ این گزینه بروید و با داشتن یک تخت خواب دارای نور مخفی، صاحب یک اتاق خواب لوکس شوید.

نورپردازی پشت تلویزیون

دیوار پشت تلویزیون و طراحی آن از دغدغه های همیشگی افرادی است که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند. دیوار پشت تلویزیون را می توان به روش های مختلفی طراحی کرد که تنوع آن ها بسیار زیاد است. یکی از این روش ها که شاید جذاب ترین آن ها نیز باشد، استفاده از نورپردازی است. نورپردازی دیوار پست تلویزیون، هم به تنهایی و هم در ترکیب با روش های دیگر می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای تفکیک فضای قرار گرفتن تلویزیون باشد. اگر نورپردازی را با روش های دیگر مثل ایجاد شلف یا تغییر متریال انجام دهید، نتیجه بسیار تاثیر گذار تری را شاهد خواهید بود.

نورپردازی آینه حمام

حمام از دیگر فضاهایی است که نورپردازی آن به روش های لوکس می تواند محیط آن را بسیار تغییر دهد. معمولا در حمام های لوکس از نورپردازی های خاصی استفاده می شود و به این طریق، هم فضا دلبازتر شده و هم روشنایی محیط تامین می شود. آینه های حمام از قسمت هایی هستند که می توان حاشیه آن ها را نورپردازی کرد. همچنین می توان از نورپردازی مخفی در قسمت زیر روشویی های مدرن که فرم صفحه دارند، نیز بهره گرفت که بسیار متمایز و زیبا است.

 

 

 

نورپردازی دکوراسیون منزل

تحریریه پویانو