نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک

نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک

نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک

نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک ؛ این هفت آشپزخانه همگی دو معضل مشترک دارند که یکی مساحت کف کوچک و دیگری ویژگی‌های ناخوشایند و فاقد جذابیت آن‌ها می‌باشد.

بازسازی یا نوسازی هوشمندانه و افزودن سبک به آشپزخانه‌های کوچک می‌تواند واقعا موجب تحولات عظیم در ظاهر آن‌ها شود در حالی که مساحت و ابعاد کوچک آن‌ها حفظ شده است.

نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک
نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک

قبل از بازسازی : نیاز به یک دوربرگردان

طرح U شکل این آشپزخانه علاوه بر این که خیلی در معرض دید نیست، افراد را در احاطه می‌گیرد و رفت و آمد آن‌ها را بین اتاق پذیرایی مجاور و قسمت ناهارخوری مختل می‌کند.

نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک
نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک

بعد از بازسازی: زیبایی آبی رنگ

حذف اپن آشپزخانه و به جای آن گذاشتن جزیره آشپزخانه باریک، انتخابی با تغییر زیاد بود. کابینت‌های آبی با کفپوش گردویی تیره در تضاد هستند در حالی که دستگیره‌های فلزی براق کابینت‌ ها اشاره‌ای به اثر زیبایی شناختی سبک روستایی زمینه اتاق دارند.

نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک
نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک

قبل از بازسازی: مدل جعبه ‌ای ساده

دوباره در این جا نیز یک جزیره آشپزخانه ناکارآمد که در رفت و آمد اختلال ایجاد می‌کند و فاقد طبقه و قفسه برای ذخیره سازی وسایل است باعث معظلاتی در این آشپزخانه‌ی ساخته شده از متریال های بی‌کیفیت شده است.

اما چند تغییر موثر و اصلاحات بازسازی کوچک، ظاهر آن را به کل تغییر می‌دهد. نویسنده بلاگ Melissa Michaels جلوه جالبی برای آشپزخانه خود مهیا کرد و روی چیزهایی کار کرد که به آشپزخانه او ظاهر جدیدی می‌داد.

نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک
نمونه بازسازی کابینت آشپزخانه‌ در آشپزخانه کوچک

بعد از بازسازی: جدید و کاربردی

برداشتن اپن(جزیره آشپزخانه) و کابینت بالایی باعث شد که آشپزخانه فضایی دل باز تر و پرروح تر داشته باشد. پیشخوان سنگ کوارتزی، دیوار پشت سینک کاشی کاری شده و جزیره آشپزخانه باریک همگی در رنگ سفید هستند که همراه با کابینت نقاشی شده خاکستری رنگ شیک، به این آشپزخانه زیبایی بصری می‌دهند. یک هود با روکش براق و نقره ای زمانی که در کنار مایکروویو استفاده شود از جلوه فضا تاثیر می‌پذیرد همزمان این اثر از طریق یخچال روی دیوار نیز ایجاد می‌شود.

5

قبل از بازسازی: از مد افتاده و قدیمی با ظاهری کسل کننده

طراحی وزین و حتی کابینت های بزرگ این آشپزخانه مربوط به سال 1943 را فاقد هرگونه سبک و بازدهی مدرن می‌کند.

طراحی کابینت آشپزخانه‌
طراحی کابینت آشپزخانه‌

بعد از بازسازی: رنگ قرمز جذاب

بازسازی طراحی در عین نگهداشتن آشپزخانه با همان مساحت کف و اندازه موجب تغییر بزرگی در این آشپزخانه شده است. کابینت براق و قرمز IKEA، جلوه مدرن و براقی متناسب با دنیای امروز به آن داده اند. پیشخوان بتنی دست ساز آن رویکردی مقرون به صرفه برای جلوه ای لوکس به شمار می‌رود. یخچال پیشخوان عمیق آن ظاهری شبیه نوع توکار دارد اما مقرون به صرفه تر است. کاشی‌های کف 24 در 24 اینچی و دیوار پشت سینک استیلی(ضد زنگ) تکمیل کننده گرایش‌های مدرن این آشپزخانه کوچک هستند.

7

قبل از بازسازی: کوچک و تاریک

صاحب این خانه مشتاق بود تا مساحت 15 در 7 فوتی آشپزخانه‌اش حفظ شود اما ظاهر نامرتب و بی‌نظم آن حل و فصل شود.

8

بعد از بازسازی: دل باز و پر روح

قرار دادن میزهای ناهارخوری در این آشپزخانه فضا را روشن تر کرده و از نظر بصری آن را توسعه داده است. کابینت پایینی نارنجی با روکش لاکی، رنگ براقی را به فضا اضافه می‌کنند. دستگیره‌های کرومی کشوهای کابینت ، تکمیل کننده نمای کانترتاپ سنگ کوارتزی هستند که دارای رگه رگه های نقره ای-خاکستری می‌باشد. شلف‌های باز و تخته سیاه جلوه کلاسیکی ایجاد می‌کنند که شایسته اصل و نصب این خانه مربوط به سال 1875 می‌باشد.

کشوی مربوط به ماشین ظرفشویی که پشت کابینت جلویی مخفی شده است به کابینت‌های پایینی جلوه یکپارچه تری می‌دهد.

9

قبل از بازسازی: گیر کردن در زمان

در این آشپزخانه در طی 60 سال تقریبا هیچ بازسازی انجام نشده بود. نه تنها فاقد هرگونه سبک بود بلکه مساحت کف جعبه ای و باریک آن ناکارآمد و بی فایده بود.

10

بعد از بازسازی: بازسازی با سبک وینتیج

عرض 9 فوتی این آشپزخانه حفظ شده است اما میز ناهارخوری به آشپزخانه انتقال داده شد و تغییر مکان لوازم آشپزخانه خطوط دید و جریان رفت و آمد را بهبود بخشیدند.

کابینت های سفید روشن، کاشی های بزرگ کفپوش، هود براق نقره ای، پیشخوان استیلی(ضد زنگ) و اجاق گاز توکار، سبک وینتیج جدیدی به این آشپزخانه بازسازی شده ارائه می‌دهند.

رنگ های تاکیدی آبی و زرد به طرح رنگی خنثی و ترد آن روح می‌بخشند ونیز تخته های قصابی روی کانترتاپ، سینک جلو آمده و دستگیره های کلاسیک کابینت به اثر زیبایی شناختی سبک وینتیج آشپزخانه کمک می‌کنند.

11

قبل از بازسازی: کوچک اما دوست داشتنی

طرح رنگی زرد آفتابی و کاغذ دیواری چاپی، این آشپزخانه کوچک را از مد افتاده اما کاربردی نشان می‌دهد. صاحب این خانه به دنبال روش های بازسازی غیرمنتظره ای بود تا در همین مقدار فضا کارکرد آشپزخانه را بهبود بخشد.

12

بعد از بازسازی: پرزرق و برق با رنگ خاکستری

هال پشتی به عنوان محل صبحانه خوردن بازسازی شد تا از وجب به وجب فضای آشپزخانه استفاده شود. برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی، کابینت‌ها تا نزدیک سقف کشیده شده اند و دارای عمق 15 اینچ می‌باشند درحالی که عمق استاندارد کابینت ها 12 اینچ درنظر گرفته می‌شود. طرح رنگی از یک طیف رنگ، مانند این طرح رنگی خاکستری گرم، نگاه ها را به اطراف می‌چرخاند و از این رو از نظر بصری موجب وسعت فضا می‌گردد. یک جزیره آشپزخانه کوچک، سطحی دیگر برای آماده سازی غذا و فضای ذخیره سازی ارائه می‌دهد.

13

قبل از بازسازی: قدیمی و رنگ و رو رفته

هنگام برنامه ریزی برای بازسازی، از خود بپرسید که می‌خواهید از چه چیزی استفاده کنید و از چه چیزی نه. در این جا یک میز بزرگ حذف شد و منطقه پخت و پز ساده ای جایگزین آن  گردید که فضاهای ذخیره سازی را اصلاح کرد و جریان رفت و آمد و عملکرد آشپزخانه را بهتر نمود.

Rossi Kitchen

بعد از بازسازی: ظاهری نوگرا

در این جا یک نرده برای قرار دادن قابلمه‌های بیشتر مورد استفاده وجود دارد که دسترسی به آن‌ها را آسان کرده و خارج از محدوده کابینت‌ها است.

خطوط تمیز از جمله یخچال توکار آشپزخانه، سخت افزار خطی و کابینت ساده و فاقد جزئیات و تزئینات بودن، این آشپزخانه کوچک را به دور از برهم ریختگی و بی نظمی نگه می‌دارد. شلف‌های باز این آشپزخانه را دل بازتر و فراخ تر نشان می‌دهند.

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: bhg