نمای سنگی سنتی خانه با جزییات معاصر در اقامتگاه روستایی ایتالیایی

نمای سنگی سنتی خانه با جزییات معاصر در اقامتگاه روستایی ایتالیایی

نمای سنگی سنتی : استودیو ایتالیایی GGA Architects یک سکونتگاه تپه ای قدیمی در منطقه روستایی Marche را به یک ملک معاصر تبدیل کرده است که ساختارهای سنگی آن روی پایه ای رنگی قرار گرفته اند.

نمای سنگی سنتیملک AP در بالای یکی از بلندترین تپه های منطقه در اطراف شهری با دیوارهای باستانی به نام Urbino، و در دامنه های Apennines شمالی واقع شده است. این زمین در گذشته و در زمان قرون وسطی توسط یک دهکده کوچک زراعی اشغال شده بود. معماران اهل ریمی نی استودیو GGA ساختمان های جدیدی را بر روی بقایای باستانی دهکده ایجاد کردند و آن ها را با تعریف یک طبقه زیرزمینی که در زیر تپه ها پوشانده شده است، به هم متصل کرده اند.

به گفته استودیو: ” فضای میانی خانه ها، که درواقع یک ملک واحد را تشکیل داده اند، نقشی مرکزی در میان لنداسکیپ سایت دارد، و گفت و گویی مستقیم و یگانه را بین ساختمان های جدید و تشکیلات تاریخی بازگو می کند. ”

این ساختمان ها که سبکی بومی دارند، توسط مقیاس، تناسبات و ظاهر مینیمالشان، سبکی معاصر نیز پیدا کرده اند، با روزنه هایی ساده بدون، بدون هیچگونه آبرو یا ناودان.

” این سازه ها به عنوان مصنوعاتی خالص، آرام و فروتن در منظره موجود ارائه شده اند و هویت و ارتباط آن ها با ذات فرهنگی روستایی این مکان بهبود یافته است. ”

دو ساختمان اصلی این ملک روی یک پایه صفحه بتنی قرمز رنگ قرار گرفته اند که به عنوان یک تراس عمل می کند و مناظری از محیط اطراف ملک ارائه می دهد.

این بتن رنگی کنتراستی را با تپه های چمنی مجاور، و آسمان و استخر آبی موجود ایجاد کرده است.

در زیر این سطح بتنی، یک طبقه زیرزمینی نیز وجود دارد که یک گاراژ را شامل می شود جهت دور نگه داشتن وسایل نقلیه از دید.

در این طبقه همچنین ورودی اصلی خانه، اتاق تأسیسات، یک اتاق سینما و یک فضای گالری طراحی شده است؛ گالری داخل راهرویی تعبیه شده است که ساختمان اصلی را به یک ساختمان الحاقی دیگر شامل باشگاه و فضای استخر، وصل می کند.

یک راه پله از لابی طبقه زیرزمین به طبقه همکف وجود دارد. طبقه همکف پلانی کاملا باز دارد که شامل یک سالن نشیمن و یک فضای ناهارخوری در یک سمت پلکان مرکزی و یک آشپزخانه به همراه یک میز چوبی دراز در طرف دیگر آن می باشد.

ترکیب بندی پلان باز این فضا به کمک دیوارهای محیطی از جنس بتن مسلح انجام شده است که تمام ساختمان سه طبقه را دربرگرفته اند و همچنین دارای بازشوهایی به سمت مناظر دیدنی اطراف می باشند.

درب های شیشه ای کشویی، سالن نشیمن را به طور مستقیم به تراس کنار استخر مرتبط کرده اند. این بازشوها فضا را با ورود میزان زیادی نور روشن می کنند؛ علاوه بر آن یک ووید نیز وجود دارد که دو طبقه را به هم وصل کرده است.

در بالاترین طبقه، یک پاگرد با نرده های شیشه ای وجود دارد که در یک انتها دسترسی به سوییت ویژه میهمان را و در انتهای دیگر به یک جفت اتاق خواب دونفره را فراهم کرده است. هرکدام از این اتاق خواب ها سرویس بهداشتی جداگانه خود را دارند.

معماران قصد داشتند فضاهای داخلی را به گونه ای طراحی کنند که در مقابل ظاهر سنتی نمای ساختمان، کنتراست مدرن واضحی را ایجاد کند. بنابراین از نازک کاری های سفارشی و مبلمان پیش ساخته، برای تکمیل دیوارهای بتنی ساده و کفپوش بتنی قرمز رنگ استفاده کردند.

مقیاس کوچک تر سازه الحاقی مجاور، به ساختمان انبارهایی که در منطقه معمول می باشند شبیه است.

علاوه بر دو ساختمان گفته شده ساختمان دیگری نیز در بالای یک تپه مصنوعی در باغ طراحی شده است که از زیرزمین آن برای نگهداری تجهیزات باغبانی و از طبقه همکف آن به عنوان فضای باربیکیو استفاده می شود.

این تپه دارای مجموعه ای از تراس ها می باشد که توسط دیوارهای کوتاه فولادی از یکدیگر جدا شده اند. هندسه ناهماهنگ این طبقات پلکانی، در کنار ترکیب رسمی و منظم سازه های ملک کنتراست مطلوبی ایجاد کرده است.

 

 

نمای سنگی سنتی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen