پوشش نمای ساختمان با ورقه های سنگی به رنگ خاکستری تیره، برای نمای خانه ای استرالیایی

پوشش نمای ساختمان با ورقه های سنگی به رنگ خاکستری تیره، برای نمای خانه ای استرالیایی

نمای ساختمان با ورقه های سنگی ؛ استودیو معماری Austin Maynard  این خانه مدرن در ملبورن استرالیا را برای یک مشتری همراه با خانواده اش طراحی کرده اند.

نمای ساختمان با ورقه های سنگی
نمای ساختمان با ورقه های سنگی

این خانواده خانه ای می خواستند که بتوانند برای ۲۵ سال آینده در آن زندگی کنند.
این خانه که به دو بخش تقسیم شده است، یه شکلی طراحی شده است که بتواند خود را با فرزندان جوان خانواده تا زمانی که بزرگ شوند تطبیق دهد، و همچنین به عنوان مکانی که می تواند جوابگوی زندگی پدربزرگ و مادربزرگ در آینده ای نزدیک نیز باشد.

پوشش نمای خارجی خانه، مجموعه ای متنوع از ورقه های سنگی خاکستری رنگ می باشد که الگوهای متفاوتی دارند؛ در بعضی بخش‌ها نیز پوشش، نیمه‌کاره گذاشته شده تا نمای چوبی به کار رفته در زیر آن نیز دیده شود: به ویژه در سمتی از خانه که گاراژ قرار گرفته است.

در این جا تصویری از ورقه های سنگی کار شده را می بینیم که نمای خانه را پوشانده اند، از این زاویه همچنین می‌توان مشاهده کرد که چگونه الگو های این پوشش با توجه به بخشی که روی آن قرار گرفته اند، تغییر کرده است.

در شب، چراغ هایی که در داخل خانه به کار رفته اند، درخششی گرم خلق می‌کنند و پنجره ها و بخش های مختلف خانه را که به فضای بیرونی باز می شوند، نورانی و چشمگیر می کنند.

در بعضی قسمت های فضای داخلی خانه، می توانیم متریال نمای خارجی را که به فضای داخلی سرازیر شده ببینیم.

فضای ناهارخوری اصلی، درهایی تاشو دارد که به حیاط پشتی خانه باز می شوند.

در کنار ناهار خوری، آشپزخانه قرار گرفته است؛ با کابینت هایی سفید رنگ و یک میز جزیره ای بزرگ با فضاهایی برای نشستن در کنار آن.

آن طرف تر از آشپزخانه و سالن ناهارخوری، یک سالن نشیمن/موسیقی وجود دارد که می‌تواند به یک فلت (آپارتمان) تبدیل شود، برای زمانی که پدربزرگ و مادربزرگ به اینجا می‌آیند. این فضا دارای حمامی جداگانه و همچنین دسترسی مستقیم و مخصوص ویلچر به سمت باغ خانه می باشد.

یک دفتر خانگی بین دو فضای ناهارخوری و فلت قرار گرفته است که این دو را از هم جدا کرده، و فضایی است که با نور طبیعی پر می شود.

در این جا نیز یکی دیگر از فضاهای جداسازی بخش های مختلف خانه را بررسی می‌کنیم. این فضای جداسازی که متریال های نمای بیرونی خانه را در خود به نمایش گذاشته است، شامل پله هایی می شود که به طبقه دوم خانه می‌روند.

در طبقه بالا، یک فضای نشیمن وجود دارد که شامل یک شومینه معلق سیاه رنگ می باشد که با قاب های سیاه رنگ پنجره های فضا هماهنگی دارد.

در یک طرف سالن نشیمن، اتاق خواب بچه ها طراحی شده است.

قبل از رسیدن به اتاق خواب ها، یک بخش از زمین طبقه با پوششی تور مانند پر شده است که امکان تماشای طبقه پایینی را می دهد. این عنصر باعث روشن شدن راه پله توسط نوری می شود که از پنجره عمودی بلندی وارد فضا می‌شود.

در این جا اتاق خواب بچه ها را می بینیم که از طریق راهروها، فضای مطالعه و فضای نشیمن مشترکی که دارند به هم متصل می باشند. این شیوه طراحی، تغییر عملکرد این اتاق‌ها را برای زمانی که بچه ها بزرگ می شوند آسان کرده است.

در طرف دیگر سالن نشیمن، فضای مطالعه ای قرار دارد که می‌تواند به چند بخش تقسیم شود.

برای رسیدن به اتاق خواب مستر (اتاق والدین) باید از یک پل عبور کرد که دارای چشم اندازی به هر دو طرف خانه می باشد.

در این جا نگاهی می اندازیم به یکی از حمام های خانه، جایی که کاشی های سفید با یک کابینت دیواری سیاه رنگ ترکیب شده اند تا ظاهری چشمگیر را در فضا ایجاد کنند.

 

 

نمای ساختمان با ورقه های سنگی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist