نمای خانه سبز و صورتی ، الگویی برای بازار املاک استیجاری لندن / گروه معماری S&M

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

نمای خانه سبز و صورتی ، الگویی برای بازار املاک استیجاری لندن / گروه معماری S&M

استودیوی معماری S&M رنگ همیشه پرطرفدار صورتی را با رنگ سبز در نمای سیمانی این خانه در لندن شرقی تلفیق کرد تا به آن ویژگی‌ای ببخشید که سبب تمایز آن از سایر خانه‌های اجاره‌ای شهر شود. این خانه نوساز با نمای خانه سبز و صورتی در جاده “سالمن” در منطقه “پلستو” توسط “کاترینا استورات” و “هاگ مک‌ایون” معمار از دفتر S&M بعنوان یک خانه استیجاری برای “ایسلا کندی”، سازنده جوان املاک از شرکت My Property and Home طراحی شده‌است.

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

گروه معماری برای طراحی یک خانه با مساحت 87 مترمربع به همراه سه اتاق خواب در این زمین کوچک در انتهای یک بلوک شهری ساده متعلق به نیمه قرن بیستم برنامه و طرح آماده نمود.

نمای سبز و صورتی خانه سالمن به آن در میان همسایه‌های غالبا معمول و آجری‌اش تمایز می‌بخشد

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

دلیل معماران این پروژه در مورد انتخاب رنگ آن این است که قصد داشتند این ساختمان را از ظواهر روزمره و معمول فراتر ببرند و پیشفرض‌های موجود در بازار وخیم املاک استیجاری لندن را به چالش بکشند.

دفتر معماری S&M طرفدار رنگ‌های برجسته در پروژه‌های معماری‌اش است، و پیش از این یک بخش الحاقی را برای خانه‌ای در لندن با روکش سفالی با طرحی سرزنده طراحی کرد که دارای قاب پنجره‌های زرد رنگ و طراحی داخلی رنگارنگی بود.

 

هاگ مک‌ایون، معمار پروژه گفت: “ما معماری خاموش نمی‌آفرینیم، و این خانه از لحاظ رنگ و مصالح غنی و سرزنده است.”

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

نماهای سیمانی بصورت نقطه‌دار هستند تا بافتی خفیف و ملایم به نمای خانه سبز و صورتی ببخشند. موزاییک‌های سیمانی موجود در نما به سطح جزییاتی غنی می‌بخشد و به نور کمک می‌کند که در داخل ساختمان بازتاب گردد.

کندی، که بعد از یک حادثه اسکی که منجر به در کما ماندن او بمدت پنج هفته شد کارش را در مشاورین املاک آغاز کرد، به دنبال ساخت خانه‌ای کم هزینه بود که سریع ساخته شود و از کیفیتی بالاتر از بسیاری دیگر از املاک استیجاری موجود در منطقه بهره‌مند باشد.

تیم معماری از مصالح کم‌هزینه اما با کیفیت و متدهای خاص ساختمانی استفاده نمودند تا اطمینان حاصل کنند که خانه تنها در شش ماه و با هزینه 205 هزار یورو تکمیل خواهدشد.

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

فضاهای داخلی از طریق کاهش سازه به حداقل ممکنش بهینه‌سازی شده‌اند. تیرهای نمایان در سقف، اتاق‌های خواب با ارتفاع سقف چهارمتر و یک پلکان مارپیچ با ارتفاع سه‌طبقه که توسط یک پنجره سقفی روشن می‌شود همگی به ایجاد حس فضا در ساختمان منجر می‌شوند.

مک‌ایون افزود :”خانه سالمن یک مطالعه آزادانه در مورد ساکنان آن و زمینه‌اش بود، و با تمام زمینه‌ای که در خانه‌سازی اجتماعی و خصوصی داشتیم بهترین خصوصیات هردوی این دسته‌ها را وارد این پروژه کردیم.”

“ما قادر بودیم که از فضا از طریق برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده‌های ممکنی که در آینده از خانه ممکن است بشود بیشترین بهره ممکن را ببریم و مشتاق آن بودیم که این خانه برای آینده تبدیل به منبع الهام و الگویی برای املاک استیجاری لندن شود.”

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

ارتفاع خانه از خطوط بی‌تناسب این قطعه زمین زاویه‌دار پیروی می‌کند. ترکیب فضاهای داخلی مجموعه‌ای از اتاق‌ها را شکل می‌دهد که از دو طرف نور طبیعی دریافت کرده و چشم‌انداز دارند.

فضای خمیده ورودی، بازدیدکننده را به یک فضای گردش هدایت می‌کند که از میان یک حمام و اتاق‌ خواب به سمت فضای نشیمنی با پلان آزاد و حیاط موجود در پشتی ساختمان حرکت می‌کند.

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

پلکان مارپیچی به طبقه اول می‌رسند که شامل دو اتاق خواب دیگر به همراه یک سرویس بهداشتی اختصاصی و یک سرویس بهداشتی خانوادگی می‌باشد. چیدمان اتاق‌های خواب و سرویس‌های بهداشتی انعطاف‌پذیری بهینه‌ای را برای طیفی از ساکنین احتمالی مهیا می‌کند.

طراحی نمای ساختمان سبز و صورتی

رنگ پرطرفداری که با عنوان صورتی هزاره شناخته می‌شود بطور مداوم در معماری، صنعت مد و طراحی داخلی در حدود یکسال گذشته ظهور کرده‌است. گروه معماری داگان موریس از این رنگ برای نمای ساختمانی اداری در لندن استفاده کرد، و برند طراحی مبلمان “ارکول” (Ercol) از این رنگ برای به روز کردن دو عدد از طراحی‌های صندلی‌اش که متعلق به نیمه قرن دوم بود استفاده نمود.

پلان طبقه همکفپلان طبقه همکف

 

 

 

پلان طبقه اولپلان طبقه اول

 

 

 

 

 

نمای خانه سبز و صورتی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen