نمای بدون پنجره خانه ای ساحلی در Kanagawa / معماری Shinichi Ogawa و همکاران

نمای بدون پنجره خانه ای ساحلی در Kanagawa / معماری Shinichi Ogawa و همکاران

نمای بدون پنجره خانه : دیوارهای بتنی بدون پنجره، دید یک طرف این خانه را کاملا مسدود کرده اند، خانه ای در بخش ژاپنی Kanagawa که توسط استودیو Shinichi Ogawa و همکاران طراحی شده است، در حالی که نمای شیشه ای و یک استخر کنسول شده در طرف دیگر خانه، بیشترین چشم اندازها را از دریا فراهم کرده اند.

نمای بدون پنجره خانهنمای شمالی این ملک که رو به خیابان قرار دارد، شامل سه حجم سفید رنگ می باشد که هیچ بازشویی ندارند و تنها یک درخت نخل در میان این حجم ها وجود دارد که به عنوان نقطه تمرکز نمای ساختمان عمل می کند. پارکینگ اتومبیل  خانه نیز توسط دو حجم پایینی، که در زوایای مختلف نسبت به هم قرار گرفته اند، پنهان شده است.

طرف دیگر این ملک که “خانه ساحلی” نامیده شده است، به سمت اقیانوس آرام قرار دارد و دارای یک استخر روی تراس می باشد که از نمای ساختمان کنسول شده و تا روی مسیر راه آهن پیش آمده است.

به گفته معماران: ” این خانه دو طبقه روی زمینی ساخته شده که در مکانی عالی واقع شده است، جایی که در آن می توانید از چشم اندازهای باشکوه اقیانوس آرام در کنار ساحل Shichirigahama لذت ببرید. ”

” نمای خانه از سمت شمال یک باکس مینیمال سفید رنگ می باشد که هیچ بازشویی به محیط بیرون ندارد و تنها دارای یک درخت نخل می باشد. در سمت جنوب خانه، تراسی مشرف به اقیانوس آرام وجود دارد که در واقع حجمی سفید رنگ است که به صورت کنسولی در جلوی نمای ساختمان، معلق قرار گرفته است. ”

یک پلکان مارپیچی در طبقه همکف تقریبا تمام فضای ورودی خانه را، که سقفی به ارتفاع دو طبقه دارد، اشغال کرده است؛ روشنایی این فضا توسط یک پانل بزرگ تأمین می شود که روی سقف قرار گرفته است و نوری گرم را در فضا می تاباند.

اتاق ها که در طبقه اول قرار گرفته اند، در ترکیبی خطی طراحی شده اند؛ در این ترکیب بندی اتاق میهمان، حمام و اتاق خواب مستر به طور موازی با یکدیگر قرار گرفته اند.

هر کدام از این فضاها دارای پنجره هایی تمام قد می باشند که چشم اندازهایی بدون مانع از تراس، استخر و اقیانوس را برای فضا خلق کرده اند.

طبقه دوم که فضایی با پلان باز می باشد، درواقع یک سالن شامل فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه در کنار یکدیگر است. دسترسی مستقیم این سالن به بالکن بیرونی توسط یک دیوار شیشه ای کشویی فراهم شده است و امکان بیشترین استفاده از منظره موجود را پدید آورده است.


    نمای بدون پنجره خانه  

 

 

نمای بدون پنجره خانه

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen