نصب وان حمام و نکاتی که باید در این رابطه بدانید

نصب وان حمام و نکاتی که باید در این رابطه بدانید

نصب وان حمام : در بسیاری از حمام های امروزی از وان استفاده می شود و می توان گفت کاربرد این وسیله در فضای سرویس بهداشتی تثبیت شده است. وان، فضای بسیار راحتی برای تجربه کردن یک حمام فوق العاده و لذت بخش می باشد. وان ها فضای دراز کشیدن دارند و به شما اجازه می دهند داخل آب به حالت ریلکس استراحت کنید. اگر جکوزی ها را انتخاب کنید، مطمئنا از مزایای بی نظیری که ارائه می دهند نیز بهره مند خواهید شد. این انتخاب، خصوصا برای کسانی که در قسمت کمر و پا دچار درد هستند خیلی به کار خواهد آمد.

اگر شما هم تصمیم گرفته اید در فضای حمام خود یک وان نصب کنید، همراه ما باشید تا نکاتی را که در رابطه با انتخاب و نصب به کارتان خواهند آمد را با شما در میان بگذاریم.

مزایای استفاده از وان و جکوزی

قبل از هر چیز به سراغ این می رویم که اصلا نصب وان چه ضرورتی دارد و آیا باید حتما از آن استفاده کرد؟ پاسخ این است که شما هچ اجباری برای نصب وان ندارید. بسیاری از حمام ها بدون وان طراحی و اجرا می شوند، اما اگر فضای لازم را در اختیار دارید و با هزینه هم به خوبی کنار می آیید، چرا که نه؟ وجود وان در حمام کمک می کند که خیلی راحت تر به استحمام بپردازید و در صورتی که کمردرد و پادرد داشته باشید، شما را در انجام کارها راحت تر خواهد کرد. با این حساب، وان می توان یک گزینه خوب برای دکوراسیون هر حمامی باشد.

شرایط کارگذاری وان

کار گذاشتن وان در حمام به شرایط خاصی نیاز دارد. اگر به دنبال نصب وان هستید، بهتر است از قبل فکر همه چیز را کرده باشید. فضایی که برای نصب وان حمام نیاز است، باید در حمام شما وجود داشته باشد. پیش از آن که به خرید وان بروید، ابعاد قسمتی را که می خواهید وان در آن جا قرار بگیرد را به صورت دقیق اندازه گیری و یادداشت کنید. در هنگام خرید، این اندازه ها را به همراه داشته باشید تا بتوانید به درستی انتخاب کنید. بعضی از حمام ها فضای مخصوصی برای نصب وان دارند که طبق استانداردها تعریف شده است. در این صورت، شما باید وان را طبق اندازه آن فضا خریداری کنید.

محل قرارگیری وان

این که وان را کجا می گذارید، خیلی اهمیت دارد. مسلما وان نباید جایی قرار بگیرد که راه شما را سد کند یا باعث ایجاد مزاحمت شود. اگر در طراحی پلان حمام شما فضای مخصوص وان در نظر گرفته شده باشد، مشکل تردد وجود نخواهد داشت. خوب است بدانید که همه وان ها متصل به دیوار نیستند و برخی از آن ها را باید در فضای میانی و با کمی فاصله از دیوار قرار داد، اما به طور کلی، وان هایی که فرم مستطیل شکل دارند، حداقل از یک سمت به دیوار می چسبند.

انتخاب فرم وان

وان ها فرم های متفاوتی دارند. برخی چهارگوش و مستطیل شکل هستند و برخی دیگر فرم منحنی دارند. برخی از وان ها به شکلی طراحی شده اند که فقط برای نصب در گوشه ها مناسب هستند. به طور کلی، وان هایی که گوشه های منحنی شکل دارند، تردد را راحت تر می کنند و فضای به نسبت کمتری نیز اشغال می نمایند. گذشته از این، انتخاب فرم و مدل وان حمام می تواند یک امر زیبایی شناسانه هم تلقی شود. بنابراین شما می توانید با توجه به سلیقه خودتان مدل وان را انتخاب کنید.

اصول نصب وان حمام

نصب وان حمام باید به یک متخصص سپرده شود. معمولا برای نصب وان از چسباننده های ضدآب استفاده می شود. اتصال وان به دیوار باید با دقت و به صورت کامل انجام شود تا بعدا مشکلی پیش نیاید. شما باید در هنگام نصب توجه کنید که شیرآلات و تجهیزات به کار رفته برای وان شما مناسب هستند. اگر قرار است وان شما به عنوان تنها محل استحمام مورد استفاده قرار بگیرد، باید یک دوش نیز برای آن در نظر بگیرید. در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید از یک جدا کننده مثل شیشه یا موارد مشابه برای تفکیک وان از فضاهای مجاورش استفاده کنید تا بخار آب به دیگر قسمت ها نفوذ نکند.

 

 

 

تحریریه پویانو