۹ اشتباه رایج در نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل

۹ اشتباه رایج در نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل

اشتباه رایج در نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری ؛ آثار هنری همواره بخش جداناپذیری از تزئین و دکوراسیون منزل میباشد. اما در این زمینه اشتباهات رایجی وجود دارد که بیشتر ما حداقل یک بار آنها را انجام داده‌ایم. در ادامه ۹ اشتباه رایج در هنگام استفاده از آثار هنری در دکوراسیون را با هم بررسی می‌کنیم. که با دانستن آنها از اتفاق افتادنش جلوگیری کنیم.

نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل
نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل

۱. نصب تابلوها در ارتفاع نامناسب

بعضی وقت‌ها هنگام تماشای یک تابلو دچار گرفتگی عضلانی می‌شویم! وقتی تابلویی بالاتر از سطح بینایی نصب شده باشد، چه بالای تخت یا مبل باشد، چه بر روی دیواری خالی، بیننده را اذیت می‌کند. هرچند که این یک اشتباه رایج است، اما به سادگی قابل اصلاح است. کافیست کمی در خانه قدم بزنید و به تابلوهای روی دیوار دقت کنید و هر کدام که بالاتر از سطح دید شما نصب شده است را کمی پایین‌تر بیاویزید.

نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل
نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل

۲. انتخاب قاب و مقیاس نامناسب

اگر می‌خواهید در یک اتاق حسی ناخوشایند به وجود آورید کافیست یک تابلوی خیلی کوچک را روی دیواری که نیازمند تابلویی بزرگتر است، نصب کنید. انتخاب قاب و فریم‌بندی خیلی کوچک یکی از شایع‌ترین اشتباهات در هنگام انتخاب قاب برای آثار هنری‌ست. با انتخاب قاب بزرگ‌تر یا ضخیم‌تر برای اثر هنری محبوبتان می‌توانید این مشکل را حل کنید.

 ۳.  تشابه رنگی بیش از حد

تابلوها بهترین گزینه برای استفاده از رنگ‌های خارج از الگوی رنگی فضا هستند. فکر نکنید تنها می‌توانید تابلوهایی را بر دیوار نصب کنید که ترکیبی از رنگهای استفاده شده در فضاست. وقتی نوبت به انتخاب تابلو می‌شود، دست برای انتخاب رنگ باز است.

 ۴. نصب کلاژ دیواری بدون برنامه ریزی!

فقط یک فرد خیلی خوش‌شانس و شجاع می‌تواند تعداد زیادی تابلو را روی دیوار کلاژ کند و از نتیجه راضی باشد. مهم نیست از چه متدی استفاده می‌کنید و چقدر به چیدمانی که در تصورتان دارید مطمئنید، وقتی تصمیم دارید با تعدادی تابلو یک کلاژ روی دیوار درست کنید، چیدمان‌های مختلف را قبل از نصب امتحان کنید. می‌توانید تابلوها را روی زمین بچینید یا روی کاغذ چیدمان‌های مختلف را بکشید تا به جمع‌بندی برسید. کلاژی را انتخاب کنید که مطمئن باشید حس خوبی به شما می‌دهد، قبل از اینکه سوراخ‌های زیادی بر دیوار خانه‌تان ایجاد کنید

003

۵. تکراری بودن تابلوها

اینکه شما یک نوع اثر هنری را در همه‌ی دیوارها نصب کنید، فضایتان را شبیه گالری‌های هنری می‌کنید و این خسته‌کننده است. مدیوم‌های مختلف را انتخاب کنید. از انواع نقاشی‌ها و عکس‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید مجموعه‌ای از وسایل دوست‌داشتنی کوچک را به دیوار آویزان کنید. دنبال کارهای هنری خاص و متفاوت باشید و از نصب کردن چیزهای متفاوت بر دیوارهایتان نترسید.

 ۶. پر کردن تمام دیوارها

فضاهای منفی موضوع مهمی در چیدمان و طراحی داخلی است. دانستن اینکه همه‌ی فضا نباید پر شود و به همه‌ی دیوارها نباید تابلو یا اثری هنری آویخت، در داشتن فضایی با تعادل بصری به ما کمک می‌کند. رعایت این موضوع برای کسانی که به فضاهای شلوغ علاقه دارند یا اهل جمع کردن آثار هنری و وسایل دکوری هستند سخت‌تر است. اما باید بدانید که رعایت این نکته و ایجاد محدودیت در نصب آثار هنری در نهایت فضای دلنشین‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد

نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل
نحوه نمایش تابلوها و آثار هنری در دکوراسیون منزل

۷. نبودن ارتباط بین آثار هنری و سایر المان‌های فضا

یک آباژور در کنار تابلوی نصب شده روی دیوار خانه‌تان قراردهید. اجازه دهید کمی از برگ‌های گلدانی که روی میز کنار دیوار قرار داده‌اید جلوی تابلو را بگیرد. بین آثار هنری روی دیوارها با سایر المان‌های فضا ارتباط برقرار کنید تا در نهایت فضایی یکپارچه و دل‌انگیز داشته باشید

 ۸. رعایت نکردن ایمنی

وقتی صبحت از نصب تابلوها روی دیوار می‌شود، بیشتر افراد می‌گویند تابلوها را با یک میخ به دیوار آویزان می‌کنند تا هر وقت نظرشان عوض شد جای تابلوها را عوض کنند. این ایده‌ی خوبی‌ست اما باید دقت کنید آنقدر سست نباشد که با هر بار باز و بسته کردن درب نگران سقوط تابلو باشید. لازم نیست تابلو را طوری نصب کنید که دیگر قادر به جا به جایی آن نباشید، اما مراقب باشید شوق نصب کردن یک اثر هنری جدید شما را از مباحث ایمنی غافل نکند. قبل از نصب، بررسی کنید و بهترین ابزار را برای آویختن تابلو بر دیوار انتخاب کنید

 ۹. توجه صرف به دیوارها

شاید این ایده‌ی مناسبی برای همه افراد نباشد. اما اگر اهل ریسک و ایجاد تفاوت هستید، فقط به دیوارها اکتفا نکنید. می‌توانید تعدادی تابلو را روی میز بچینید، یا بالای یکی از مبل‌ها قرار دهید. فضاهای جدیدی را امتحان کنید.

تحریریه پویانو/خانی