نحوه انتخاب روتختی برای دکوراسیون اتاق خواب

نحوه انتخاب روتختی برای دکوراسیون اتاق خواب

نحوه انتخاب روتختی : یکی از مهم ترین وسایلی که در اتاق خواب جای می گیرد، تخت خواب شماست. مسلما در چیدمان یک اتاق خواب به انتخاب فرش، پرده و مبلمان توجه زیادی می شود، اما اگر دقت در انتخاب روتختی را فراموش کنید، همه چیز بی فایده خواهد بود. تخت خواب شما در مرکز دید قرار دارد و زیبایی تخت خواب نیز علاوه بر فرم ظاهری آن به ملحفه، روتختی و بالش های انتخاب شده بستگی دارد. همین موضوع، اهمیت انتخاب یک روتختی مناسب را به خوبی بیان می کند.

این که چطور یک روتختی زیبا و مناسب برای تکمیل دکور اتاق خواب خود تهیه کنید، به عوامل متعددی بستگی دارد. روتختی، جدا از شکل ظاهری خود ویژگی های دیگری هم دارد که باید در انتخاب شما منظور شوند. در واقع، شاید معیارهای تعیین کننده در انتخاب بهترین روتختی بیش تر از آن چه شما فکر می کنید، باشند. این همان چیزی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید تا نحوه ی انتخاب یک روتختی مناسب را برای فضای اتاق خواب با شما در میان بگذاریم.

طرح

مسلما در انتخاب طرح، سلیقه حرف اول را می زند، اما باید مراقب باشید که سلیقه تان باعث اتخاذ یک تصمیم نامناسب نشود. عاملی که در انتخاب طرح روتختی تاثیر زیادی می گذارد، ابعاد اتاق است. اگر اتاق شما فضای چندان بزرگی ندارد، باید با طرح های شلوغ خداحافظی کنید. طرح و نقش های شلوغ فقط به درد فضاهای بزرگ می خورند. این طرح ها در فضاهای کوچک اصلا زیبا نخواهند بود و تنها ذهن شما را آشفته کرده و باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضا می شوند. روتختی مناسب برای یک اتاق کوچک باید از انواعی انتخاب شود که طرح های ساده تر دارند یا اصلا طرحی ندارند. در انتخاب طرح روتختی به تناسب آن با دیگر طرح های به کار رفته در اتاق نیز دقت داشته باشید.

نحوه انتخاب روتختی در رنگ

رنگ فاکتور دیگری است که در انتخاب روتختی مد نظر قرار می گیرد. معمولا در انتخاب رنگ ها دست شما باز است؛ مگر این که فضای اتاق تان کوچک باشد. در این صورت شما نمی خواهید فضا از آن چه هست دلگیرتر شود، پس باید به سراغ رنگ های روشن تر بروید. رنگ های روشن، فضا را دلباز و بزرگ جلوه می دهند. از دیگر مواردی که باید در انتخاب رنگ به آن توجه داشته باشید، رنگ سایر وسایل اتاق خواب است. بهتر است رنگ روتختی را با رنگ سایر وسایل ست کنید. لازم نیست حتما رنگ ها مشابه باشند. همین که با یکدیگر تناسب و هم خوانی داشته باشند، کافی خواهد بود.

نحوه انتخاب روتختیجنس

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب و خرید روتختی، جنس آن است. روتختی شما آسایش شما را در حین خواب تعیین می کند، پس جنس آن بسیار مهم خواهد بود. سعی کنید جنس روتختی تان را از میان انواع مرغوب انتخاب کنید تا شب ها خواب راحت و آسوده ای داشته باشید. روتختی های نخی معمولا گزینه های خوبی هستند، چون حساسیت ایجاد نمی کنند و به راحتی قابل شستشو می باشند. برخی جنس ها مثل ساتن، فقط زیبا هستند و شاید برای خواب، چندان مناسب نباشند. اگر می خواهید روتختی شما ساتن یا جنسی مشابه داشته باشد، بهتر است یک روتختی دیگر برای هنگام خواب خود تهیه کنید.

نحوه انتخاب روتختی در کیفیت

نوع الیاف به کار رفته در روتختی، کیفیت آن را تعیین می کند. کیفیت روتختی شامل معیارهای مختلفی می شود. برای مثال، یک روتختی باکیفیت برای مدت زیادی قابل استفاده خواهد بود، با شستشو رنگ و پف خود را از دست نخواهد داد و برای پوست شما آلرژی ایجاد نخواهد کرد. مطمئنا روتختی هایی که کیفیت بالاتری دارند، قیمت بیش تری نیز خواهند داشت. البته این بدان معنا نیست که همه ی روتختی های گران قیمت، کیفیت خوبی دارند. اکثر روتختی هایی که دارای الیاف توپی تولید کشور کره هستند، کیفیت مناسبی دارند. الیاف این روتختی ها سبک و نرم هستند و تا چندین بار قابل شستشو خواهند بود؛ بدون این که ظاهرشان تغییری پیدا کند.

اندازه

اندازه هم از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب روتختی است. یکی از اشتباهات رایج در هنگام انتخاب و خرید روتختی این است که خریدار نمی داند دقیقا چه سایز روتختی را باید خریداری کند. این تصور که همه ی روتختی ها دارای سایز یکسانی هستند، کاملا اشتباه است. شما باید پیش از اقدام به خرید روتختی، سایز تخت خواب خود را به دقت اندازه گیری کرده و در هنگام خرید همراه خود داشته باشید. اندازه ی روتختی به نظر شما بستگی دارد. اگر می خواهید روتختی از هر دو طرف تا نزدیکی سطح کف اتاق پایین آمده و دور تا دور تخت را بگیرد، باید سایز بزرگ تری را انتخاب کنید.

 

 

 

نحوه انتخاب روتختی

تحریریه پویانو