نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری مناسب دکوراسیون منزل

نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری مناسب دکوراسیون منزل

نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری ؛ کاغذ دیواری یکی از بهترین انتخاب های امروزی برای تغییر دکوراسیون منزل است. زمانی که می خواهید با یک حرکت، بیشترین تاثیر را در فضای زندگی خود به وجود بیاورید، کاغذ دیواری ها بهترین انتخاب شما خواهند بود. اگر شما نیز به این نتیجه رسیده اید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که بر فرض این که استفاده از کاغذ دیواری بهترین انتخاب شما باشد، فرایند انتخاب کردن آن به چه صورت انجام می شود؟

انتخاب مناسب کاغذ دیواری یکی از چالش برانگیز ترین کارهاست. با وجود طرح ها و رنگ های متعددی که انواع کاغذ دیواری در بر می گیرند، تصمیم گرفتن بسیار گیج کننده به نظر می رسد، اما مسلما راه هایی برای تشخیص بهترین کاغذ دیواری وجود دارند که می توانند راهنمای شما باشند. در اینجا ما شما را با مهم ترین نکات در فرایند نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری آشنا خواهیم کرد.

با پویانو  و نکات تعیین کننده این انتخاب همراه باشید.

از قبل بدانید دنبال چه طرحی هستید

یکی از کارهایی که باید پیش از اقدام به خرید کاغذ دیواری انجام دهید، پیدا کردن یک تصور کلی از طرحی است که می خواهید داشته باشید. شما برای داشتن یک انتخاب مناسب، باید از قبل بدانید دنبال چه می گردید. در غیر این صورت با وجود گزینه های متعددی که هر فروشگاه در اختیارتان می گذارد، صرفا سردرگم خواهید شد. سعی کنید پیش از پا گذاشتن به هر فروشگاهی، طرح های متعدد ژورنال ها، سایت ها و کتاب ها را ببینید. همه نوع طرحی را مد نظر داشته باشید و تلاش کنید آن ها را در فضای منزل خود تصور کنید. به این شکل می توانید تا حدود زیادی به آن چه مناسب فضای زندگی شماست، دست پیدا کنید. با داشتن یک زمینه از آن چه می خواهید، گشتن به دنبال طرح ایده آل راحت تر خواهد بود و سریع تر شما را به نتیجه خواهد رساند.

به نوع فضای مورد نظر توجه داشته باشید

نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری در این که چه فضایی را می خواهید تزیین کنید، خیلی مهم است. فضاهای منزل بسته به کاربردشان می توانند بسیار متفاوت باشند و از این رو نمی توان برای همه آن ها یک نسخه پیچید. به عبارت دیگر، شما نمی توانید یک طرح و ایده را در انتخاب و اجرای کاغذ دیواری روی همه فضاها به صورت یکسان اعمال کنید. چنین کاری معمولا خوب جواب نمی دهد و تنها در شرایطی قابل قبول است که بخواهید سادگی طرح همه فضاها را جزو اصول کار خود قرار داده و همه سطوح دیوارهای منزل خود را به یک شکل در بیاورید. در چنین حالتی طرح های ساده مناسب ترین گزینه ها هستند، چرا که در همه فضاها قابل استفاده می باشند.

روحیات خود را در انتخاب اعمال کنید

یکی از نکاتی که باید در هنگام انتخاب کاغذ دیواری مد نظر داشته باشید، روحیات خودتان است. به خاطر داشته باشید که نصب یک کاغذ دیواری به معنای این است که شما فضای منزل خود را برای مدت نسبتا بلندی به شکل خاصی در خواهید آورد. کاغذ دیواری ها تابلوهای کوچکی نیستند که با خسته شدن از آن ها و طرحشان بتوانید به سادگی کنارشان گذاشته و طرح دیگری را جایگزینشان کنید. البته مسلما شما هر وقت که بخواهید، قادر به تعویض کاغذ دیواری منزل خود خواهید بود، اما این کار طبیعتا زمان بر و مشکل ساز است. به همین دلیل است که باید در انتخاب طرح مناسب به روحیات خودتان توجه داشته باشید و نه مدل های پر طرفدار یا تازه مد شده ای که ممکن است به سادگی دل شما را زده و از مد بیفتند.

بزرگ یا کوچک بودن فضا را در نظر بگیرید

اندازه فضایی که قرار است آن را کاغذ دیواری کنید، یکی دیگر از فاکتورهایی است که در انتخاب شما تاثیر می گذارد. یک فضای بزرگ قابلیت این را دارد که با طرح های تیره تر و الگوهای شلوغ تر و درشت تری نیز شکل بگیرد، اما در رابطه با فضاهای کوچک این طور نیست. فضاهای کوچک با به کارگیری طرح های تیره و شلوغ کوچک تر از آن چه هستند به نظر می رسند و این احتمالا آخرین چیزی است که شما می خواهید. یک فضای کوچک تا حدود زیادی دست شما را برای انتخاب کاغذ دیواری بسته نگه می دارد. برای انتخاب طرح مناسب این گونه فضاها بهتر است از انواع ساده تر، روشن تر و دارای الگوهای کوچک تر استفاده کرد.

به سبک دکوراسیون خود دقت کنید

سبک دکوراسیون فضای مورد نظر نیز از دیگر مواردی است که مستقیما بر نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری تاثیر می گذارد. نیازی به گفتن این نکته نیست که سبک کاغذ دیواری منتخب باید با سبک کلی به کار رفته در دکوراسیون فضا همخوانی داشته باشد. برای مثال در فضایی که با سبک کلاسیک دکوراسیون شده و مبلمان آن نیز به همین سبک انتخاب شده اند، انتخاب یک کاغذ دیواری مدرن کار درستی نیست. اگر می خواهید هماهنگی و تناسب در فضای منزل شما وجود داشته باشد، باید همان سبکی را برای کاغذ دیواری خود انتخاب کنید که ظاهر سایر قسمت ها را تشکیل می دهد.

رنگ لوازم منزل را مورد توجه قرار دهید

دیگر عاملی که تعیین کننده نوع کاغذ دیواری است، رنگ لوازم و مبلمانی است که در فضا قرار داده اید. در مواردی که شما خرید لوازم را پیش از تهیه و نصب کاغذ دیواری انجام داده اید و یا مایل به استفاده از لوازم سابق خود هستید، این لوازم هستند که تعیین می کنند چه نوع کاغذ دیواری مناسب فضای زندگی شماست. رنگ وسایل منزل شما باید در تناسب کامل با رنگ کاغذ دیواری مورد نظرتان باشد. این موضوع را با یکسان در نظر گرفتن رنگ لوازم و کاغذ دیواری اشتباه نگیرید. منظور از تناسب، لزوما یکسان بودن نیست. رنگ های متضاد و متفاوت هم می توانند در تناسب با یکدیگر قرار گرفته و با ایجاد کنتراست به خلق یک فضای زیبا کمک کنند.

در انتخاب رنگ به هارمونی اهمیت بدهید

جدا از تناسبی که باید بین رنگ لوازم منزل و کاغذ دیواری وجود داشته باشد، ایجاد تناسب بین رنگ های به کار رفته در کاغذ دیواری هایی که در ترکیب با یکدیگر در فضا قرار می گیرند نیز اهمیت بسیاری دارد. در مواقعی که قرار است از دو طرح یا رنگ مختلف در طراحی فضا به کمک کاغذ دیواری استفاده کنید، باید به تناسب رنگی دو طرح انتخاب شده نیز توجه داشته باشید. طرح هایی که انتخاب می کنید، باید به نحوی از لحاظ بصری هارمونی ایجاد کنند. این هارمونی را می توان با انتخاب طرح های مد نظر در یک طیف رنگی خاص و یا انتخاب آن ها از میان رنگ های دارای تضاد و کنتراست ایجاد کرد.

ارتفاع سقف را مد نظر داشته باشید

ارتفاع سقف فضای مورد نظر نیز از فاکتورهایی است که توجه به آن در نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری توصیه می شود. سقف های کوتاه را می توان با استفاده از ترفندهایی مثل به کارگیری کاغذ دیواری مناسب، بلند تر نشان داد. مسلما بیشتر نشان دادن ارتفاع سقف نیز به نوبه خود می تواند در بزرگ تر به نظر رسیدن فضای مربوطه موثر واقع شود. در این رابطه، طرح کاغذ دیواری مورد نظر می تواند بسیار تعیین کننده باشد. کاغذ دیواری های راه راه که طرح آن ها به صورت عمودی است، می توانند یک دیوار را بلند تر از آن چه در واقعیت هست، جلوه دهند و در نتیجه سقف فضا را نیز مرتفع تر نشان دهند.

انواع مرغوب و قابل شستشو را انتخاب کنید

آخرین نکته ای که باید در نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری به خاطر داشته باشید، قابلیت شتشو است. اگر می خواهید کاغذ دیواری خریداری شده را برای مدت طولانی در فضا حفظ کنید، بهتر است از انواعی استفاده کنید که قابلیت شستشو دارند. همان طور که می دانید، دیوارها به مرور زمان با جذب گرد و غبار و دوده تغییر رنگ می دهند. همین اتفاق در ارتباط با کاغذ دیواری ها نیز افتاده و بعد از گذشت مدتی ظاهر آن ها را تغییر می دهد. مسلما یک کاغذ دیواری کثیف، جذابیت ظاهری خود را از دست می دهد. به همین علت بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری مورد نظر به قابلیت شتسشو توجه داشته باشید تا بعدها به مشکل برخورد نکنید.

نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری

 

 

 

نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری

تحریریه پویانو