نادر تهرانی طراح آمریکایی ایرانی

نادر تهرانی طراح آمریکایی ایرانی

نادر تهرانی طراح

نادر تهرانی طراح آمریکایی ایرانی تبار به عنوان رئیس دانشکده معماری cooper union در نیویورک ، یکی از معتبر ترین دانشگاه های هنر و معماری در ایالات متحده منصوب شد.
تهرانی ، موسس شرکت NADAAA و استاد انستیتو ی تکنولوژی ماساچوست (MIT) بوده است. هم چنین مدیریت دپارتمان معماری آن را از سال 2010 تا 2014 بر عهده داشته است. شرکت معماری او با دو دفتر در بوستون و نیویورک در سال 2011 تاسیس شد که پروژه های مختلف از طراحی مبلمان تا ساختمان و برنامه ریزی شهری در آن صورت میگرفت.
نادر تهرانی هم اکنون به مدرسه ی معماری Irwin s chanin در cooper union پیوست و گفته است پیوستن به آکادمی cooper افتخاری بزرگ برای من است. با میراث تاریخی آن ، اساتید برجسته و روحیه ی استثنایی دانش آموزان این مدرسه ی معماری به محیطی ایده آل برای اندیشیدن و تجربه در اوضاع بحرانی مباحث معماری در زمان ما است.
او قصد تعامل با رشته های فراتر از معماری را دارد. گسترش تعامل با مدارس هنر و معماری و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برای پیشبرد مسائل معماری به عنوان یک کل.
تهرانی 25 سال برای پیشرفت پژوهش های معماری و توسعه ی پروتکل های جدید در دانشگاه ها با تمرکز بر روی متریال تلاش کرده است.