میل پرده و قاب پرده : جزئیات نصب پرده برای دکوراسیون بی عیب و نقص

میل پرده و قاب پرده : جزئیات نصب پرده برای دکوراسیون بی عیب و نقص

میل پرده و قاب پرده : شاید تا به حال به این حد وارد جزئیات دکوراسیون منزل تان نشده باشید، اما این را بدانید که همین جزئیات هستند که ظرافت و دقت دکوراسیون شما را شکل می دهند و اگر به خوبی اجرا نشوند، مسلما نتیجه کارتان آن چیزی نمی شود که می خواهید. انتخاب میل پرده و قاب پرده می تواند یکی از همین جزئیات باشد که در زمان خرید و نصب پرده ها اهمیت دارد. این که میل پرده را انتخاب می کنید یا احساس می کنید وجود قاب یا همان کتیبه هم لازم است، تا حد زیادی به دکوراسیون منزل و سبکی که مد نظر دارید برمی گردد.

شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل و کمی جستجو از میان میل‌پرده‌های فلزی، چوبی، شیشه‌ای و فلزی در انواع ساده یا طرح‌دار و تک‌رنگ یا چند رنگ، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین اگر به نصب قاب نیز علاقه مند باشید، می توانید انواع مختلف آن را که شامل مدل های پارچه ای، گچی، چوبی و غیره می شود را مد نظر قرار دهید و در ترکیب با پرده و دکوراسیون منزل تان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با پویانو همراه باشید تا اطلاعات بیش تری در این رابطه به دست آورید.

انتخاب میل پرده

اگر می خواهید به خرید میل پرده بروید، باید تکلیف خود را سبک دکوراسیون مشخص کنید. سبک و مدل پرده تان را در نظر بگیرید. مسلما سبک پرده کلاسیک با یک میل پرده ساده و اسپرت ظاهر خوبی پیدا نمی کند. در مقابل هم پرده های مدرن و ساده را نمی توان در کنار میل پرده های تزیینی و تجملاتی به کار برد. میل پرده های ساده تر با سبک مدرن بهتر ست می شوند و میل پرده هایی که طرح دار هستند و تزییناتی در ظاهر آن ها دیده می شود در ترکیب با دکوراسیون کلاسیک مناسب خواهند بود.

انتخاب قاب پرده

قاب پرده یا همان کتیبه پرده در مواقعی نصب می شود که شما می خواهید ظاهر شکیل تری به پرده ها و دکوراسیون بدهید. قاب پرده می تواند جزیی از خود پرده باشد و دقیقا با پارچه مشابه و جنس و رنگی که برای پرده در نظر گرفته اید دوخته و تهیه شود. در مواقعی هم می توان قاب پرده را به صورت مجزا در نظر گرفت. قاب پرده های چوبی و گچی جزو این موارد هستند. قاب پرده گچی، همراه با نازک کاری دیوارها در نظر گرفته می شود و بعد پرده زیر آن نصب خواهد شد. قاب های چوبی را هم می توان به صورت جدا تهیه و نصب کرد.

نکاتِی که باید در نصب پرده رعایت کنید:

به طور کلی بهتر است که میل پرده و همچنین کتیبه را بالاتر از حد معمول نصب کنید. این کار در مواقعی که سقف فضا کوتاه است به کار آمده و باعث می شود پنجره و دیوار شما بلندتر به نظر برسد.

در صورتی که پنجره های شما باریک و کشیده هستند می توانید مسل پرده را از دو طرف کمی بیرون تر از محدوده پنجره نصب کنید تا پنجره ها کمی پهن تر و ایده آل تر به نظر برسند.

کتیبه و میل پرده باید به گونه ای اجرا شوند که تزیینات کاملا مشخص باشند. اندازه کتیبه را باید کمی بزرگ تر در نظر بگیرید تا پنجره توسط آن قاب شود. به تنظیم بودن و مستقیم نصب شدن میل پرده و کتیبه دقت داشته باشید.

 

 

 

 

میل پرده و قاب پرده

تحریریه پویانو