11 مدل میز مناسب برای اتاق های غذاخوری شیک و زیبا

11 مدل میز مناسب برای اتاق های غذاخوری شیک و زیبا

میز مناسب برای اتاق های غذاخوری : اتاق غذا خوری علاوه بر کاربرد اصلی ای که دارد با جمع کردن تمام اعضای خانواده در کنار یکدیگر مکانی عمومی به شمار می رود. بسیاری از انسان ها به دلیل کار، تحصیل و بسیاری مشکلات نمی توانند زمان زیادی را در کنار خانواده خود سپری کنند. اگر عادت به تکنولوژی را نیز به این موارد اضافه کنیم، متوجه خواهیم شد که عادت به جمع شدن در کنار یکدیگر هنگام غذا خوردن در حال تبدیل شدن به یک خاطره قدیمی است. برای این که بتوانید در کنار هم غذا خوردن را دوباره زنده کنید، به جای غذا خوردن به تنهایی و یا خوردن غذا در مقابل تلویزیون، یکی از مکان ها و اتاق های خالی خانه را به اتاق غذا خوری تبدیل کنید.

برای خانواده هایی که دارای رفت و آمد زیادی هستند نیز وجود اتاق غذا خوری بسیار اهمیت دارد. اگر در خانه اتاقی اضافه برای این منظور وجود ندارد، می توانید یک قسمت از سالن پذیرایی یا نشیمن را به عنوان اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار دهید. اگر از یک اتاق مجزا برای این کار استفاده کنید در دکوراسیون آن کاملا آزاد خواهید بود، اما اگر گوشه ای از سالن را برای غذا خوری انتخاب کرده اید باید دکوراسیونی هماهنگ با سایر نقاط خانه ایجاد کنید.

مدل میز مناسب برای اتاق غذاخوری

میز مناسب برای اتاق های غذاخوری

میز و صندلی وسایل اصلی هستند که در اتاق غذا خوری مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از آن ها، کنسول، آینه، میز سرویس و غیره، لوازمی هستند که تکمیل کننده دکوراسیون داخلی این مکان به شمار می روند، اما اجباری برای استفاده از این لوازم در اتاق غذاخوری وجود ندارد. با سایر اکسسوار های تزئینی نیز می توانید اتاق غذاخوری شیک و زیبایی ایجاد کنید. برای مثال با استفاده از لوستری مجلل می توانید به سرویس میز و صندلی معمولی، ظاهری زیبا ببخشید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که نقطه اصلی و مرکزی در دکوراسیون اتاق غذا خوری همیشه میز غذاخوری است.

در واقع در چیدمان سایر لوازم موجود باید بر اساس میز غذاخوری حرکت کنید. برای مثال در آشپزخانه برای این که از فضای موجود به درستی استفاده کنید می توانید میز را به دیوار بچسبانید، اما این روش در مورد اتاق غذا خوری کاربرد ندارد. زیرا اولین کاربرد اتاق غذاخوری ایجاد فضایی راحت برای صرف غذا است و میز و صندلی ستاره های اصلی این مکان به شمار می روند. به همین دلیل انتخاب میز مناسب برای اتاق های غذاخوری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب 11 مدل میز مناسب برای ایجاد اتاق غذاخوری زیبا معرفی خواهد شد. با پویانو همراه باشید:

دکوراسیون اتاق غذا خوری همیشه میز غذاخوری

  1. میز مرمری زیبا و مجلل

مرمر وسیله ای بسیار مقاوم بوده و با ظاهر منحصر به فردی که دارد همیشه توجه ها را به خود جلب می کند. در دکوراسیون داخلی از مرمر برای دیوار ها، زمین، رویه کابینت ها و میز ها بسیار استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های مرمر که آن را کاربردی تر می کند این است که با وجود مرمر در رنگ های سفید، سیاه، طوسی و بژ، حق انتخاب بیشتری در اختیار شما قرار داده و برای استفاده در هر سبک دکوراسیونی بسیار مناسب است. هماهنگی این نوع میز ها با صندلی و سایر اکسسوار های مشابه می تواند ظاهر زیبایی به اتاق غذاخوری ببخشد.

میز مرمری زیبا و مجلل

  1. میز و صندلی نیمکتی

یکی از ترند های سال های اخیر استفاده از نیمکت همراه با صندلی ها در کنار میز غذاخوری است. این نیمکت ها درست مانند میز ها و صندلی ها دارای مدل های متنوعی هستند. برای مثال می توانید از نیمکتی چوبی در کنار میزی ساده استفاده کرده و یا نیمکتی دارای روکش را به کار ببرید. یکی از مهم ترین ویژگی های نیمکت ها این است که می توانید از فضای خالی که میان صندلی ها باقی می ماند نیز استفاده کنید. اما این مدل برای افرادی که دوست دارند هنگام نشستن تکیه گاه داشته باشند مناسب نخواهد بود.

میز و صندلی نیمکتی

  1. میز های گرد مناسب برای استفاده بهینه از فضا

افرادی که می خواهند گوشه ای از سالن را به عنوان اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار دهند میز مناسب برای اتاق های غذاخوری آنها می توانند میز های گرد باشد. یکی از امتیازات میز های گرد این است که به دلیل مدلی که دارند فضای کمتری اشغال کرده، اما می توان از صندلی های متعددی در اطراف آن استفاده کرد.

میز های گرد مناسب برای استفاده بهینه از فضا

  1. میز های شیشه ای مدرن

میز های غذاخوری دارای مدل و فرم های متنوعی مانند مربع، دایره و مستطیل هستند. به غیر از فرم میز ها، آن چه که آن ها را منحصر به فرد می کند لوازم به کار برده شده در تولید آن ها است؛ مانند میز های شیشه ای. این میز ها به دلیل ظاهر شفاف خود تاثیر کمتری بر مخاطب ایجاد کرده و با هر مدل صندلی ای هماهنگ هستند. میز های شیشه ای بیشتر برای دکوراسیون های مدرن و معاصر مناسب هستند.

میز های شیشه ای مدرن

  1. میز چوبی به سبک روستیک

یکی از مدل هایی که در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، میز های چوبی هستند. البته چوب هایی که زیاد پرداخت نشده و با سبک روستیکی که دارند طبیعت را به خاطر می آورند. این میز ها بیشتر به عنوان میز جلو مبلی مورد استفاده قرار می گیرند، اما از قابلیت استفاده برای میز غذاخوری نیز برخوردار هستند.

میز چوبی به سبک روستیک

  1. میز چوبی اپوکسی ؛ مدلی خلاقانه

میز های چوبی نه تنها به شکل خام و ساده، بلکه در مدل های متنوعی پیش روی ما قرار دارند. اگر می خواهید از میز چوبی به سبک روستیک استفاده کرده، اما از زوایای ناصاف آن نگران هستید می توانید از میز چوبی اپوکسی استفاده کنید. در این مدل گویی چوب داخل یک قاب شفاف قرار داده شده است. این مدل برای افرادی که می خواهند طبیعت را در خانه خود داشته باشند بسیار مناسب است.

میز چوبی اپوکسی ؛ مدلی خلاقانه

  1. میز چوبی مدرن

میز های چوبی ساده، چه در دکوراسیونی به سبک کانتری و چه در دکوراسیون مدرن ظاهری زیبا ایجاد کرده و در واقع برای هر سبکی مناسب است. زیرا رنگ و ظاهر طبیعی چوب در میز، در هر مکانی که به کار برده شود به آن جا گرما می بخشد. اما اگر می خواهید از میز چوبی با ظاهر مدرن تر استفاده کنید، میز هایی با ترکیب چوب و فلز برای شما مناسب خواهد بود.

میز چوبی مدرن

  1. میزی به رنگ سفید

یکی از رنگ هایی که در خانه های مدرن و مینیمال بسیار کاربرد دارد، رنگ سفید است. زمانی که رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی به کاربرده شود و با جزئیات سیاه رنگ ترکیب شود، ظاهری مدرن و زیبا ایجاد می کند. به همین دلیل برای اتاق غذاخوری ای به سبک مدرن و یا اسکاندیناوی به راحتی می توانید از میز و صندلی هایی به رنگ سفید استفاده کنید. برای این که میز و صندلی سفید را کامل کنید می توانید سرویس غذاخوری به رنگ سیاه را به کار ببرید.

میزی به رنگ سفید

  1. میز سیاه

میز سیاه رنگ نیز مانند میز سفید برای ایجاد اتاق غذاخوری شیک و زیبا بسیار مناسب است. اگر اتاق غذاخوری شما داخل سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن قرار دارد، میز سیاه می تواند میز مناسب برای اتاق های غذاخوری باشد، زیرا با هر سبک دکوراسیونی و با هر رنگ مبلمانی هماهنگی می شود. برای مثال میز سیاه رنگ با صندلی هایی به رنگ کرم فضای زیبایی ایجاد خواهد کرد.

میز سیاه رنگ نیز مانند میز سفید برای ایجاد اتاق غذاخوری شیک و زیبا

  1. میز بیضی شکل و ساده

به غیر از میز های گرد، میز های بیضی شکل نیز فضای کمتری را نسبت به میز های چهارگوش اشغال می کنند. استفاده از میز بیضی شکل به رنگ چوب به فضا گرما و صمیمیت خواهد بخشید، اما با استفاده از میز بیضی ساده نیز می توان فضایی شیک و مدرن ایجاد کرد.

میز های گرد، میز های بیضی شکل نیز فضای کمتری را نسبت به میز های چهارگوش

  1. میز چوبی پتینه کاری شده

در دکوراسیون هایی با سبک های مدرن، کانتری و روترو از مبلمان و لوازم چوبی پتینه کاری شده که ظاهری قدیمی دارند بسیار استفاده می شود. از این مدل چوب ها برای میز غذاخوری نیز می توان استفاده کرد. این میز ها را هم می توان با استفاده از صندلی هایی کلاسیک مورد استفاده قرار داد و هم با صندلی هایی مدرن ظاهری خلاقانه به آن ها بخشید. برای مثال استفاده از صندلی های شفاف فضایی بسیار مدرن و معاصر به این میز ها خواهد بخشید.

میز چوبی پتینه کاری شده در دکوراسیون هایی با سبک های مدرن، کانتری و روترو از مبلمان و لوازم  چوبی پتینه کاری

 

 

 

 

میز مناسب برای اتاق های غذاخوری

تحریریه پویانو