انواع سبک های میز جلو مبلی در طراحی دکوراسیون

انواع سبک های میز جلو مبلی در طراحی دکوراسیون

انواع سبک های میز جلو مبلی ؛ میز جلو مبلی یکی از اجزای ثابت فضای منزل به شمار می رود. انتخاب یکی میز جلو مبلی در تناسب با مبلمان شاید کار ساده ای به نظر برسد که معمولا طبق ایده های روز جهت دهی می شود، اما آیا تا به حال در خرید میز جلو مبلی برای منزل خود به سبک آن توجه کرده اید؟ شاید به نظر شما این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد، اما تناسب سبک لوازم منزل با یکدیگر و همچنین با سبک به کار رفته در طراحی دکوراسیون از مهم ترین نکاتی است که باید در انتخاب آن ها مد نظر قرار داده شود.

خوب است بدانید که رعایت همین نکته های کوچک به منزل شما ظاهری لوکس و آراسته می دهند. گاهی اوقات عدم توجه به این نکات باعث می شود در عین متحمل شدن هزینه، در ایجاد تناسب دلخواه در فضای مورد نظر خود موفق عمل نکنید.

میز جلو مبلی از وسایلی است که خرید آن معمولا در هماهنگی با مبلمان صورت می گیرد. حال اگر با سبک میزهای مختلف آشنای داشته باشید، انتخاب بهترین میز برای فضای مورد نظرتان بسیار ساده تر خواهد شد. آشنایی با این سبک ها شما را از سردرگمی در میان انواع مختلف و متنوع میزهای موجود نجات خواهد داد و بهترین گزینه را پیش رویتان خواهد گذاشت.

با پویانو همراه شوید و با انواع سبک میز جلو مبلی در طراحی دکوراسیون داخلی آشنایی پیدا کنید.

میز کلاسیک

میزهای کلاسیک یکی از پرکاربردترین میزهای منازل ایرانی به شمار می روند. این میزها با ظاهر شیک و مناسب خود تقریبا در هر فضایی، از جمله نشیمن و پذیرایی قابل استفاده هستند. این میزها همانطور که از نامشان بر می آید، به سبک دوره کلاسیک ساخته و پرداخته می شوند و عموما دارای کنده کاری در سطح خود هستند. چنین میزهایی را زمانی باید انتخاب کنید که مبلمان نشیمن یا پذیرایی تان نیز دارای سبک کلاسیک باشند. اگر همه وسایل منزل شما دارای چنین سبکی هستند، قطعا میز کلاسیک بهترین گزینه شما خواهد بود.

میز باروک

تفاوت سبک باروک و کلاسیک در میزان تزییناتی است که در هر یک از این دو سبک به کار می رود. باروک نوع پر زرق و برق تری از سبک کلاسیک است که از عمر نسبتا کمتری نسبت به آن نیز برخوردار است. این سبک عموما به خاطر آزادی بیشتر فرم ها و تزیینات از کلاسیک متمایز می شود. سبک باروک نماد اشرافی گری، شکوه و عظمت است، پس اگر می خواهید به فضای منزل خود چنین حس و حالی بدهید، یکی از گزینه های مناسب برای خرید میز جلو مبلی شما شمار می آید. یک میز به سبک باروک همچنین می تواند در ترکیب با سبک هایی مثل کلاسیک و دیگر سبک های پیروی کلاسیک به کار رود.

میز مدرن

سبک مدرن که در طول سده اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده، این روزها به عنوان یکی از محبوب ترین انتخاب های افراد در چیدمان منزل به کار می رود. در سبک مدرن، فرم ها ساده تر شده و بیشتر حالت عملکردی به خود می گیرند. یک میز جلو مبلی مدرن برای استفاده در فضای منازلی مناسب است که دکوراسیون آن ها نیز به سبک مدرن طراحی شده است. در میزهای مدرن از تزیینات خبری نیست و زیبایی در قالب احجام و صفحات به وجود می آید.

میز مینیمال

تفاوت عمده سبک مینیمال با مدرن در میزان سادگی آن هاست. سبک مینیمال به عنوان زیر مجموعه ای از سبک مدرن به شمار می رود و بر این اصل تکیه دارد که هر چیزی در ساده ترین شکل خود زیباتر خواهد بود. در میزهای مینیمال نیز به مانند انواع مدرن از تزیینات خبری نیست و فرم ها عموما در ساده ترین حالت ممکن تعریف می شوند. یک میز  جلو مبلی به سبک مینیمال را می توانید در ترکیب با دکوراسیون مینیمال یا مدرن به کار ببرید.

میز روستیک

سبک روستیک از آن دسته سبک هایی به شمار می رود که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سبک برگرفته از دکوراسیون و لوازم روستایی است که با فرم های طبیعی و زیبای خود، این روزها محبوبیت زیادی یافته اند. میزهای سبک روستیک، عموما برگرفته از فرم های طبیعی هستند و با متریال هایی مثل چوب ساخته می شوند. شکل و شمایل این میزها به طور کلی ساده و بی آلایش است و گاهی نیز با کمترین تغییر و به همان فرم طبیعی اولیه خود ساخته می شوند. میزهای روستیک را بسته به نوع دکوراسیون و سایر لوازم منزل، می توان در ترکیب با سبک های مدرن و کلاسیک به کار برد.

نکته ای که باید در انتخاب میز جلو مبلی به خاطر داشته باشید، در نظر گرفتن سبک دکوراسیون و وسایل به کار رفته در فضای منزل است. بهترین انتخاب شما را گزینه ای رقم خواهد زد که در تناسب کامل با سبک به کار رفته در فضا قرار گیرد.

میز جلو مبلی

 

 

 

تحریریه پویانو