چگونه میز جلو مبلی یا میز مرکزی پذیرایی را انتخاب کنیم؟

چگونه میز جلو مبلی یا میز مرکزی پذیرایی را انتخاب کنیم؟

میز جلو مبلی یا میز مرکزی پذیرایی ؛ میز اصلی باید سایز مناسب داشته باشد تا به راحتی بتوانیم از روی آن اسنک برداریم و به اندازه کافی محکم باشد تا تحمل نگه‌داشتن کتاب، مجله و پاهای شما را داشته باشد و زیبا باشد. پس چگونه میز اصلی را انتخاب کنید که هم مناسب سالن پذیرایی باشد و هم به شیوه‌ی زندگی شما بیاید. در ذیل 5 فاکتور مورد بررسی آورده شده‌اند.

  1. سایز

1

میز اصلی با هماهنگ شدن با مبلمان در فضای خالی و ایجاد فاصله مناسب در اطراف آن برای حرکت کردن و دراز کردن پاها با اتاق هماهنگ می‌‍شود. اگر قسمت پذیرایی خانه شما بزرگ است می‌توانید چند میز را استفاده کنید.

  • فاصله بهینه 18 اینچ بین نقطه اصلی و مبلمان دیگر بهتر است رعایت شود.
  • به عنوان یک قانون، میز باید از دو سوم اندازه بزرگترین مبلمان کوچکتر باشد. به این معنی که فضای کافی برای دکوری‌ها و وسایل روزانه مثل لیوان قهوه لپ‌تاپ و غیره باشد.
  • ارتفاع میز باید اندازه مبلمان و با چند اینچ کوتاه‌تر باشد تا دسترسی به آن آسان باشد.

 

  1. شکل
میز جلو مبلی یا میز مرکزی خانه
میز جلو مبلی یا میز مرکزی خانه

شکل مبلمان تعیین می‌کند که میز شما باید چه شکلی داشته باشد.

  • مبلمان مستطیلی یا L شکل، نیاز به یک میز مستطیلی دارند تا چیزهایی که روی آن قرار می‌گیرند حتی از دورترین مبلمان قابل دسترسی باشند.
  • بصورت مشابه، مبلمان کوچکتر نیاز به یک میز دایره‌ای یا مربعی دارند.
  • اگر می‌خواهید یکنواختی شکل‌های مستطیلی و مربعی را از بین ببرید می‌توانید از میزهای بیضی و یا دایره‌ای شکل استفاده کنید. می‌توانید از میزهای کوچک که فرم خاصی ندارند استفاده کنید که امنیت بیش‌تری هم دارند.
  1. فرم میز

3

از آن‌جایی که میز همه نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند، بهترین گزینه میزی است که با رنگ، بافت، طرح و مواد استفاده شده در اتاق استفاده شده است.

برای مثال، یک اتاق نشیمن سنتی، یک میز چوبی مدرن را نمی‌پذیرد ولی یک میز کلاسیک مربوط به دوران معاصر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مقیاس هم در انتخاب میز مهم است، با مبلمان باریک به کار بردن دو تا میز گزینه مناسبی است و در اتاق‌های بزرگ با سقف بلند و پنجره‌های زیاد مناسب کمک می‌کند سقف کوتاه‌تر بنظر برسد. از طرف دیگر، در یک فضای کوچکتر استفاده ار طرح شیشه و فلز می‌تواند جذاب باشد. میز مرکزی با شیشه روی آن، می‌تواند بلندی سقف را در توهم فرو ببرد و اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

  1. کاربرد

4

شما میتوانید میز خود را بر اساس کاربرد آن و فعالیت‌هایی که اطرافش انجام می‌دهید انتخاب کنید. اگر اطراف میز با مهمان‌ها جمع می‌شوید، میزی بخرید که لبه داشته باشد و این شکلی از ریختن غذا و نوشیدنی نگران نباشید.

در فضاهای کوچک میزی بخرید که کشو داشته باشد و همه چیزهایی مانند مجلات، زیر لیوانی، دستمال کاغذی، بازی‌ها و کنترل‌ها را در آن قرار دهید. به عنوان جایگزین، می‌توان از تنه درخت استفاده کرد و یا از میزهای موبایل چرخدار می‌توان به عنوان میز مرکزی اتاق استفاده کرد.

اگر زیبایی معیار اول شماست میزهایی با شیشه بر روی آن بهترین انتخاب است تا با آن گل‌های تزئینی، شمع، سرامیک‌های شاهکار و یا حتی عکس‌های خانوادگی را به نمایش بگذارید.

  1. جنس میز جلو مرکزی

5

فعالیت‌های زیادی بر روی میز مرکزی انجام می‌شود و همین موضوع اهمیت استحکام آن را بالا می‌برد. با وجود اینکه میز چوبی انتخاب ارجحی است، میزهایی با جنس MDF با مقاومت بالا و قیمت کمتر نیز پیشنهاد می‌شوند.

شیشه‌های آب دیده و چارچوب‌های فلزی استحکام میز را تأمین می‌کنند. آن‌ها حجم کمتری می‌گیرند و راحت‌تر تمیز می‌شوند. مرمر، لئسیت و اکریلیک نیز گزینه‌های خوبی هستند. درمورد انتخاب میز اساسی‌ترین نکته‌ها مقاومت و دوام آن است.

با این 5 نکته شما می‌توانید میز زیبا و متناسب با محیط خانه‌ی خود را انتخاب کنید.

تحریریه پویانو : نزاکتی

منبع : livspace