میز آنتیک و قدیمی ؛ 20 راه برای استفاده از میز آنتیک در دکوراسیون منزل

میز آنتیک و قدیمی ؛ 20 راه برای استفاده از میز آنتیک در دکوراسیون منزل

میز آنتیک و قدیمی ؛ این روزها وسایل و مبلمان قدیمی که حال و هوای سبک وینتیج را دارند، بسیار پرطرفدار شده‌اند. این وسایل برای هر دکوراسیونی مناسب هستند، از سبک صنعتی گرفته تا مینیمال و مدرن. یک وسیله آنتیک در فضای دکوراسیون خانه، گویی کل فضا را دوباره تعریف می‌کند و اصالت و شخصیت را به فضا اضافه می‌کند. اگر شما هم طرفدار ایده استفاده از مبلمان و وسایل آنتیک و قدیمی در دکوراسیون منزل هستید، و می‌خواهید یک وسیله آنتیک به منزل خود اضافه کنید، میز یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب برای شما است. با انتخاب یک میز آنتیک، گزینه‌های زیادی برای ترکیب آن با دکوراسیون منزل خود خواهید داشت که در ادامه به بررسی این ایده‌ها می‌پردازیم.

 

میزهای کنسول آنتیک

میزهای کنسول برای فضای ورودی منزل و اتاق نشیمن بسیار مناسبند. اگر یک میز کنسول قدیمی دارید، در استفاده از آن در دکوراسیون منزل خود شک نکنید. اگر ظاهر فعلی آن را دوست ندارید، کافی است با کمی رنگ و پتینه به طور کلی ظاهر آن را عوض کنید. اگر می‌خواهید یک میز کنسول آنتیک تهیه کنید، به ابعاد فضای خود توجه کافی داشته باشید. این نکته به‌خصوص برای راهروها و ورودی‌های کوچک حائز اهمیت است که میز کنسول، در رفت و آمد اختلالی ایجاد نکند.

یک میز کنسول قدیمی به رنگ تیره که حتی قسمت‎هایی از رنگ آن از بین رفته است، در ورودی یک خانه قرار گرفته و با قرار دادن چند شمع، یک گیاه کوچک و تعدادی تابلو، فضای متفاوتی را ایجاد کرده است.

یک میز کنسول خاکستری رنگ ساده، با داشتن دستگیره‌های صورتی و وجود تابلو و گل‌هایی که رنگ صورتی را در فضا ادامه داده‌اند، فضایی سرخوش و شیک به وجود آورده است. فضایی پر انرژی که با اصالت همراه است.

یک میز تحریر قدیمی که به رنگ کاملا مشکی درآمده است، در ترکیب با تابلوی مشکی بالای آن، فضای ورودی شیک و خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده است. وجود سبد حصیری و جعبه چوبی پایین میز، کمی حال و هوای سبک روستیک را به فضا اضافه کرده است. ایده تبدیل میز تحریر به میز کنسول، برای کسانی که به کشوها و فضاهای زیادی برای نگهداری وسایل احتیاج دارند، بسیار عالی و مناسب است.

یک میز کنسول قدیمی آبی رنگ که با طرح‌های گل دار تزیین شده باشد، در کنار چند شمعدان فضایی با حال و هوای سبک خانه‌های انگلیسی ایجاد می‌کند.

یک میز کنسول کوچک و قدیمی با چند وسیله تزیینی و یک قاب آینه کوچک، برای دکوراسیونی با سبک روستیک بسیار ایده‌آل و مناسب است. یکی از ویژگی‌های سبک روستیک، مبلمان چوبی آنتیک با رنگ‌های خنثی است و این میز کنسول برای سبک روستیک انتخابی بسیار مناسب است.

اگر یک میز قدیمی بزرگ دارید که دیگر به آن نیازی ندارید یا جایی برای نگهداری آن ندارید، آن را به یک میز کنسول زیبا برای منزل خود تبدیل کنید. کافی است که بخشی از میز را برش داده و کنار دیوار نصب کنید و با آپاژور، گلدان و شمعدان روی آن را تزیین کنید.

یکی از فضاهای خلاقانه و جالب برای استفاده از میز کنسول آنتیک در دکوراسیون منزل، قرار دادن آن پشت مبل فضای نشیمن است. این ایده مناسب منازلی است که فضای نشمین و پذیرایی مشترک است و با این کار هم فضای نشیمن را از فضای پذیرایی جدا کرده‌اید و هم با اضافه کردن یک میز کنسول قدیمی، حال و هوای منزل خود را به کلی عوض خواهید کرد.

اگر رنگ‌های کهنه و قدیمی میزهای آنتیک را دوست ندارید، با رنگ کردن آنها به سبک و رنگ مورد علاقه خود برسید. انتخاب یک دستگیره آنتیک و چشمگیر نیز به زیبایی میز کنسول آنتیک شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

میز آرایش آنتیک

خانم‌ها همیشه به دنبال یک میز آرایش خاص، زیبا و در عین حال کاربردی هستند. اگر میزی قدیمی دارید و به فکر تغییر دکوراسیون میز آرایش خود هستید، به گزینه دیگری فکر نکنید. میز آنتیک خود را به میز آرایشی خاص و زیبا تبدیل کنید. اینکه از میز به همان شکلی که هست استفاده کنید یا آن را رنگ کنید به سلیقه و دکوراسیون شما بستگی دارند. می‌توانید میز آنتیک خود را رنگ کنید، قاب آینه‌ای قدیمی را نیز به همین رنگ درآورید و آن را روی میز قرار داده و یا روی دیوار نصب کنید و یک ست آینه و میز آرایش شیک و آنتیک داشته باشید.

یک میز آنتیک قدیمی که به رنگ آبی رنگ شده به تنهایی برای یک میز آرایش، زیبا و مناسب است، اما اضافه کردن کمی طلایی به این میز قدیمی، با رنگ زدن نیمی از پایه‌ها و انتخاب دستگیره‌های طلایی، حال و هوای لوکسی به این میز آرایش داده است. آینه نیز با اینکه بدون قاب است اما فرم و طرحی دارد که با میز آنتیک همخوانی دارد.

استفاده از یک میز آنتیک و قدیمی بدون هیچگونه تغییر و بازسازی نیز برای میز آرایش بسیار زیبا و دوست داشتنی است. مانند این میز آنتیک که ظاهری کهنه کاری شده و قدیمی دارد، اما در ترکیب با یک آینه بزرگ و آنتیک، فضای شیک و زیبایی را به وجود آورده است.

اگر طرفدار سادگی هستید و در عین حال به میزهای آنتیک علاقه دارید، به دنبال مدل‌های ساده‌تر این میزها بگردید. مانند تصویر بالا که یک میز آرایش آنتیک با طراحی شیک و ساده که در ترکیب با آینه ساده و جزییات حداقلی، فضایی مینیمال و در عین حال با اصالت به وجود آورده است.

یک میز آرایش ساده در کنار یک کاغذ دیواری به سبک وینتج و آینه‌ای که روی دیوار نصب شده است، ترکیب کامل و زیبایی از استفاده از میزهای آنتیک در دکوراسیون منزل است.

 

میزهای تحریر آنتیک

میزهای تحریر آنتیک و قدیمی یک انتخاب خاص و متفاوت برای اتاق کار و دفتر کار شما هستند. چه آنها را به همان شکل طبیعی استفاده کنید و چه با رنگ کردن و بازسازی آنها، میزی مطابق سلیقه خودتان بسازید، به طور کلی حال و هوای فضای کار شما را تغییر خواهند داد. چرا که میز کار، رکن اصلی و نقطه کانونی اتاق کار به حساب می‌آید و انتخاب مدل آن بر دکوراسیون فضای کار شما تاثیر به سزایی دارد. برای اتاق کار یک خانم، میزی آنتیک با رنگ‌های روشن و حتی با نقاشی‌های گل دار زیبا و مناسب است و اگر می‌خواهید میزی آنتیک برای اتاق کار یک آقا انتخاب کنید، به سراغ مدل‌هایی با رنگ تیره بروید و از زیبایی میز آنتیک در فضای کار خود لذت ببرید.

یک میز آنتیک به رنگ کرم استخوانی که با صندلی هم سبک و هم رنگش ست شده است، برای اتاق کار یک خانم بسیار شیک و مناسب است. وجود اکسسوری‌های شیک و به رنگ‌های خنثی کرم به زیبایی این اتاق کار اضافه کرده است.

میزهای تحریر آنتیک که حال و هوایی قدیمی و ظاهری کهنه‌کاری شده دارند، برای اتاق کارهایی با سبک روستیک مناسب‌اند. در انتخاب صندلی برای این فضا دست باز است. می‌توانید از یک صندلی چوبی با سبکی قدیمی استفاده کنید یا یک صندلی فلزی و هم رنگ با میز را انتخاب کنید.

میز تحریر به رنگ طبیعی چوب، میزی با رنگ خنثی و مناسب برای دکوراسیون اتاق کار خانم‌ها و آقایان است. اگر میز کاری در منزل دارید که با دیگر اعضای خانواده به طور اشتراکی از آن استفاده می‌کنید، از رنگ‌های خنثی و طرح چوب بهره بگیرید.

میزهای آنتیک با دکوراسیون سبک اسکاندیناوی نیز هم‌خوانی و هماهنگی زیادی دارند و اگر منزل شما به سبک اسکاندیناوی دکور شده است، با اضافه کردن یک میز کار آنتیک زیبایی دکوراسیون اسکاندیناوی منزل خود را تکمیل کنید.

بر خلاف تصور، میزهای آنتیک تنها در فضاهای بزرگ و متراژهای بالا زیبا به نظر نمی‌رسد. اگر اتاق خواب کوچکی نیز دارید می‌توانید از یک میز آنتیک و زیبا به عنوان میز کار خود بهره بگیرید. فقط دقت داشته باشید مدلی را انتخاب کنید که تزیینات زیادی نداشته باشد و جاگیر نباشد.

این تصویر نمونه بارز ترکیب سبک مدرن با میزی آنتیک است که طراحی و استفاده از آن در قرن نوزدهم رواج داشته است. یک تابلوی نقاشی مینیمال و مدرن و صندلی با طراحی جدید که در کنار این میز قدیمی فضای کاری کوچک و خاص به وجود آورده است.

میز آنتیک و قدیمیاستفاده از میز آنتیک برای کسانی که طرفدار سبک مینیمال هستند نیز امکان پذیر است. کافی است از اضافه کردن جزییات به فضا بپرهیزید و میز تحریر قدیمی خود را به نقطه کانونی اتاق کار مینیمال خود تبدیل کنید.

برای اتاق کار آقایان همیشه لازم نیست به سراغ رنگ‌های تیره بروید. با انتخاب یک مدل مناسب می‌توانید میزی آنتیک به رنگ روشن را نیز انتخاب کنید. مانند تصویر بالا که میزی ساده و آنتیک به رنگ سفید در اتاق کار یک آقا به زیبایی می‌درخشد.

 

 

 

میز آنتیک و قدیمی

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از : digsdigs