10 مکان نامتعارف نصب لوستر در دکوراسیون منزل

10 مکان نامتعارف نصب لوستر در دکوراسیون منزل

مکان نامتعارف نصب لوستر ؛ نورپردازی، یکی از مهم‌ترین عوامل در طراحی داخلی است. تامین نور کافی برای قسمت‌های مختلف منزل با انتخاب درست تعداد و نوع لامپ‌ها، تاثیر به سزایی در استفاده بهتر از فضا، و زیبایی بیشتر آن دارد. هرچند این کار با انتخاب یک لوستر مناسب امکان پذیر است. لوسترهایی که در مدل‌ها و سبک‌های مختلف و متنوعی در بازار وجود دارند و با توجه به سبک دکوراسیون منزل و ابعاد آن، می‌توانید مدل مناسب فضای خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب لوستر، نوبت به نصب آن می‌رسد. به جای نصب لوستر در مکان‌های همیشگی و از پیش تعیین شده، خلاقیت به خرج دهید و لوستر را در فضاهای متفاوتی نصب کنید. اگر مطمئن نیستید این کار ایده مناسبی باشد، به ده نمونه از فضاهای نامتعارفی که در ادامه برای نصب لوستر معرفی می‌شود توجه کنید. فضاهایی که نصب لوستر به زیبا و منحصر به فرد شدن آن‌ها کمک شایانی کرده است

 

1- بالای میز ناهار خوری کوچک

نصب لوستر بالای میزهای ناهارخوری بزرگ 8 و 12 نفره، یکی از روش‌های مرسوم برای دکوراسیون فضای پذیرایی و ناهارخوری است. اتفاقی که معمولا برای میزهای کوچک خودمانی در منزل نمی‌افتد. این میزهای کوچک با یک لوستر مناسب، بسیار زیبا و چشمگیر می‌شوند. مطمئن باشید با نصب یک لوستر بالای میز ناهارخوری کوچکتان در آشپزخانه، صبحانه‌های لذت‌بخش‌تری در کنار خانواده صرف خواهید کرد.

 

2- بالای تخت خواب

با نصب یک لوستر سبک و ساده بالای تخت خوابتان، با آباژور و چراغ خواب اتاق خداحافظی کنید. یک لوستر ساده بالای تخت خواب به دلیل تابش مستقیم نور، نور مناسب برای مطالعه شبانه را بهتر از هر وسیله دیگری تامین می‌کند. همچنین این ایده نوآورانه می‌تواند به نقطه کانونی اتاق خواب تان تبدیل شود

 

3- اتاق نوزاد

اتاق نوزاد یکی از فضاهای ایده‌آل برای کشف و تجربه ایده‌های نو است. در این اتاق با نصب یک لوستر زیبا از جنس پر، فضای فانتزی و متفاوتی ایجاد شده است.

 

4- دفتر کار خانگی

دفتر کار شما در منزلتان مکانی برای کارهای خلاقانه شماست و باید نشان دهنده سبک شخصی شما باشد. انتخاب یک لوستر برای دفتر کار خانگی شما، دکوراسیون اتاق کار شما را تکمیل می‌کند. مانند تصویر بالا که ترکیب یک لوستر مشبک‌کاری مراکشی در ترکیب با دیوارهای مشکی، فضایی هنرمندانه را ایجاد کرده است.

 

5- بالای کابینت جزیره یا اوپن آشپزخانه

به جای نصب لوستر وسط سقف آشپزخانه، بالای کابینت جزیره یا اوپن را امتحان کنید. آویختن یک لوستر زیبا بالای کابینت آشپزخانه‌ تان، هم باعث بهتر دیده شدن زیبایی‌های لوستر می‌شود و هم به دلیل متفاوت و خلاقانه بودن، باعث می‌شود آشپزخانه‌ای خاص و منحصر به فرد داشته باشید.

 

6- بالای وان حمام

مکان نامتعارف نصب لوستر ؛ ایده نصب لوستر بالای وان حمام، یک ایده عجیب و بسیار متفاوت است. هرچند این اجرای این ایده در هر حمامی ممکن نیست، اما اگر فضای مناسبی برای این کار در اختیار دارید، در اجرای آن شک نکنید

 

7- اتاق پرو

اگر آنقدر خوش شانس هستید که یک اتاق پرو اختصاصی در منزلتان دارید، نهایت استفاده را از آن ببرید. وجود یک لوستر در اتاق پرو، در تامین نور مناسب و کافی در اتاق نقش به سزایی دارد و نور مناسب در هنگام انتخاب و پرو لباس یک مساله حیاتی است. همچنین فضای اتاق پرو شما را زیبا کرده و حال و هوایی لوکس به آن می‌بخشد

 

8- ورودی خانه

ورودی منزل شما اولین جایی است که مهمانان شما با آن روبه‌رو می‌شوند. اولین جایی است که پس از یک روز پر کار وقتی به خانه برمی‌گردید با آن مواجه می‌شوید. پس اگر یک ورودی زیبا و دوست‌داشتنی داشته باشید، با ورود به خانه انرژی خوبی دریافت خواهید کرد. در کنار همه تدابیری که برای دکوراسیون ورودی منزلتان می‌اندیشید، به یک لوستر زیبا و مناسب با فضای آن نیز توجه کنید. یک لوستر مناسب هم نور کافی راهرو و ورودی منرل شما را تامین می‌کند و هم زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.

 

مکان نامتعارف نصب لوستر

9- فضای مطالعه

اگر یک اتاق اختصاصی برای مطالعه و کتابخانه در منزل خود دارید، یا گوشه‌ای از اتاق یا فضای نشیمن منزل را به کتابخانه و مطالعه خود اختصاص داده‌اید، تنها به یک کتابخانه و مبل راحتی اکتفا نکنید. با اضافه کردن یک لوستر به فضای مطالعه، در کنار تامین نور مناسب، فضای منحصر به فرد و متفاوتی خواهید داشت. اگر اتاق اختصاصی برای مطالعه نداشته باشید، نصب یک لوستر به شما کمک می‌کند فضای مطالعه خود را از باقی قسمت‌های اتاق جدا کنید.

 

10 – اتاق مهمان

اتاق مهمان جزو قسمت‌هایی از منزل است که کمتر به دکور آن توجه می‌شود. اما شما می‌توانید با نصب یک لوستر زیبا در اتاق مهمان، سلیقه خود را نشان داده و فضای دلنشینی را برای میهمان خود بسازید.

 

 

 

برگرفته از: domino