معماری پورتا ولتا توسط هرزوگ اند دمورن در ایتالیا

معماری پورتا ولتا

معماری پورتا ولتا توسط هرزوگ اند دمورن در ایتالیا

معماری پورتا ولتا توسط هرزوگ اند دمورن در ایتالیا ؛ با توجه به ابعاد مهم شهری این پروژه ، کل طرح جامع برای پورتا ولتا دارای پتانسیل استراتژیک مهم برای ایجاد یک تاثیر مثبت در ناحیه اطراف آن است. به عنوان بخشی از بازتعریف مجدد منطقه پورتا ولتا ، Fondazione Giangiacomo Feltrinelli ( کتابخانه ای در میلان ، ایتالیا) در نظر دارد جایگاه خود را به قسمت شمال مرکز میلان منتقل کند که به عنوان یک محیط ایده آل برای فعالیت‌های متعدد این بنیان مطرح شده است. همراه با ساخت Fondazione ، پروژه شامل ساخت دو ساختمان دیگر نیز می شود که عمدتا به فعالیت‌های اداری اختصاص می یابد و یک فضای سبز وسیع که برای گسترش بلوار‌های موجود در نظر گرفته شده است.

 

معمار: هرزوگ اند دمورن

موقعیت: میلان ، ایتالیا

همکاران: Jacques Herzog, Pierre de Meuron, Stefan Marbach, Andreas Fries

سال: 2016

عکس‌ها: Filippo Romano

معماری پورتا ولتا
معماری پورتا ولتا
معماری پورتا ولتا
معماری پورتا ولتا

 

سایت پروژه غرق در تاریخ

آنالیز و تحلیل تاریخی سایت روند تکامل پروپوزال طراحی را پیش برد. سازمان یابی شهری پورتا ولتا به دوره Mura Spagnole برمی گردد. دیوارهای باستانی شهر مربوط به قرن شانزدهم که آخرین سری از باروهای مربوط به دوران روم باستان بودند که مرزهای توسعه شهر را تعریف می کردند. پس از باز کردن باروها در اواخر قرن نوزدهم ، ویا الساندرو ولتا اساس توسعه شهر خارج از دیوار‌های باستانی را طرح کرد که به عنوان یک محور شهری برجسته و جدید مرکز تاریخی را به Cimitero Monumentale ( یکی از دو گورستان بزرگ در میلان) متصل می کند. امروز ، پوچی سایت متوجه دیوارهاست و همزمان یاداور یکی از ویرانی‌های این منطقه است که در طول جنگ جهانی دوم متحمل شد.

معماری پورتا ولتا
معماری پورتا ولتا

علاوه بر حفاظت از بقایای باستانی  Mura Spagnole ، سازندگان برای ایجاد یک فضای سبز عمومی بزرگ به عنوان توسعه بلوارهای موجود تلاش کردند. در تراز خیابان ، عمارت‌های جدید کافه‌ها ، رستوران‌ها و مغازه‌ها را در خود جای خواهند داد که یک فضای تعامل و تفریح را برای گردشگران ارائه می کند.

معماری پورتا ولتا
معماری پورتا ولتا

یک شکاف باریک Fondazione را از ساختمان های مجاور جدا می کند. منعکس کننده دو ساختمان مستقل است که همزمان بخشی از یک کل هستند. در طبقه همکف Fondazione ، ورودی اصلی ،‌ کافه تریا ، کتاب فروشی جای دارد که توسط یک فضای چند منظوره با ارتفاع دو برابر و یک فضای اداری در هر دو بخش سوم و چهارم ادامه می یابد. اتاق مطالعه در بالای Fondazione به محققان و مردم علاقه مند این فرصت مطالعه اسناد و مدارک را از مجموعه تاریخی که در آرشیو زیرزمینی امن ذخیره شده اند می دهد.

 

معماری کتابخانه پورتا ولتا
معماری کتابخانه پورتا ولتا


پروژه میلانی: مقیاس ، سازه و تکرار

ساختمان‌های جدید الهام گرفته از سادگی و مقیاس بزرگ معماری تاریخی میلان مثل Ospedale Maggiore ، Rotonda della Besana ، Lazaretto و Castello Forzesco است. آن‌ها همچنین الهام گرفته از ساختمان‌های بلند و خطی کاسکانیا از معماری سنتی روستایی در لمباردی هستند که در حال حاضر منبع الهامی مهم در کار آلدو روسی برای مثال ساختمان مسکونی او در Gallaratese بود.

 

معماری کتابخانه پورتا ولتا
معماری کتابخانه پورتا ولتا

به این دلیل ما ساختمانی با معماری بلند و باریک را طرح ریزی کردیم از طریقی مبهم و فیگوراتیو که سقفی را ارائه می کند که در داخل نما فرو رفته است. سازه بیانگر موقعیت هندسی سایت در چرخش اعضا و توازن میان شفافیت و تعریف فضایی است. نما ، سازه و فضا یک کل یکپارچه را شکل می دهند.

معماری کتابخانه پورتا ولتا
معماری کتابخانه پورتا ولتا

بازیابی پورتا ولتا ذاتا یک پروژه میلانی خواهد بود که تم خود را از معماری و شهرسازی میلان می گیرد.

 

 

تحریریه پویانو| پرستو نبیلو

منبع: archdaily