معماری و طراحی داخلی مغازه بستنی فروشی مکزیکی / شرکت معماری esrawe and cadena

معماری و طراحی داخلی مغازه بستنی فروشی مکزیکی / شرکت معماری esrawe and cadena

معماری و طراحی داخلی مغازه بستنی فروشی ؛ دیواری با لنزهای دایره‌شکل بیرون زده، متعلق به این بستنی فروشی به نام gelatoscopio است. برگرفته از سناریویی خیالی و تحت تاثیر المان‌های فلزی و سطوح نورانی. خلق فضایی غیر معمول ، پروژه‌ایست که توسط “اسرا و کادنا” انجام شده. طراحانی از دو استودیو، سناریویی را دنبال می‌کنند که به مغازه‌ بستنی فروشی شخصیت منحصر به فردی  می‌دهد و سیستمی که مشتری‌ها را به کشف کردن منوی دسرها تشویق میکند.

ترکیبی از المان‌های دایره‌ای با اندازه‌های مختلف که منو را با ترکیب بندی گرافیکی نشان میدهد، همچنین لنزهای آیینه‌ای بزرگنمایی شده و رنگارنگ که باعث افزایش تعامل میشوند.

 

علاوه بر نمایش منو، لنز و لوله‌هایی روی دیوار نصب هستند که در آن تصاویری نمایش داده می‌شود .

مخلوط کردن و درست کردن بستنی‌ها پشت دیوار موج‌دار  فیروزه‌ای‌رنگ انجام می‌شود. فعالیت‌هایی که پشت مغازه صورت می‌گیرد  از طریق دو بازشوی دایره شکل روی دیوار قابل روئیت است و همچنین مشتری‌ها می‌توانند سفارش‌های خود را بعد از آماده شدن، از این قسمت تحویل بگیرند.

ماهیت بسته‌ی بستنی و دیوار طراحی شده با بقیه‌ی فضا در تضاد است. محل نشستن بیرون از مغازه که همان محوطه‌ی جلوی مغازه است، کاملا به روی رهگذران باز هست تا نگاه‌ های کنجکاو آن‌ها را به این بستنی فروشی دعوت کند.

 

متریال‌های استفاده شده در طراحی، تداعی کننده‌ی زیبایی صنعتی والهام گرفته از کشتی‌هاست.

 

 

مشتری‌ها سفارشات خود را از حفره‌های دایره‌ای شکل روی دیوار انجام می‌دهند، یکی با ارتفاع بیشتر برای بزرگسالان و یکی کوتاه‌تر برای کودکان.

 

 

بازشوهای دایره‌ای شکل، فعالیت کارمندان را هنگام آماده سازی بستنی‌ها نشان می‌دهد.

جلوی مغازه کاملا به سمت پیاده‌روی بیرونی باز است.

معماری و طراحی داخلی مغازه بستنی فروشی
معماری و طراحی داخلی مغازه بستنی فروشی

گلاتوسکوپیو در مکزیک واقع شده.

 

 

منبع: designboom