معماری و طراحی داخلی خانه Bandeiras باندیراس / شرکت معماری ARKITITO Arquitetura

معماری و طراحی داخلی خانه Bandeiras باندیراس / شرکت معماری ARKITITO Arquitetura

معماری و طراحی داخلی خانه Bandeiras

معمار: ARKITITO Arquitetura

موقعیت: سائو پائولو، برزیل

مساحت: 152 مترمربع

سال: 2011

این خانه واقع در قلب ویلا مادالنا –محله‌ای که بعنوان محله بوهمی ها شناخته می‌شود- واقع است. ناحیه وسیعی از این منطقه در اختیار خانه‌ها و استودیوهای طراحان و هنرمندان است. هدف از این پروژه ایفای نقش در این سبک زندگی از طریق ایجاد کمی فضای خصوصی و برقراری فعالیت‌ها و رویدادهای خانوادگی‌ای بود که بتواند در این محل شکل بگیرد. به همین دلیل راه‌حل طراحی قراردادن ساختمان در پشت زمین سایت بود که تا حد ممکن فضای بیشتری به قسمت جلویی و تنها حیاط پروژه اختصاص داده‌شود.

 

زمین پروزه دارای شیب متوسطی با اختلاف ارتفاع 1.5 متر بود که بعنوان فرصتی برای طراحی منظر و مسیرهای خارجی مورد استفاده قرار گرفت. زیبایی این ساختمان نتیجه سیستم سازه‌ای فلری باریک و قطعات پیش‌ساخته بتن است که بازشوهای بزرگی با 8 متر طول در نمای اصلی و هم عرض با عرض زمین پروژه میسر ساخته‌اند.

به علت محدودیت بودجه پروژه و زمان محدودی که برای اجرای پروژه وجود داشت، دیوارهای قطعه‌ای سیمانی بدون پوشش باقی ماندند.

معماری و طراحی داخلی خانه Bandeiras

نما اصلی جلوی ساختمان رو به شمال غربی جهتگیری دارد. این به معنای استفاده از نور قوی خورشید در طول بعد از ظهر است. در راستای حفظ آسایش گرمایی در فضای داخلی، معمار قاب‌های آلومینیومی 1.5 متری را در پشت نما تعبیه نموده که موجب ایجاد فضایی دارای سایه شده و عملکردی مانند یک تراس را دارد.

 

علاوه بر دیوار عریض شیشه‌ای نمای اصلی، یک سقف شیشه‌ای در پشت زمین در بالای راه پله باعث نفوذ نور طبیعی‌ به دو طبقه از خانه می‌شود. از طریق راه‌پله دسترسی‌ای به تراس روی بام نیز وجود دارد که چشم‌اندازی وسیع و زیبا از محله و قبرستان پر دار و درخت منطقه و همچنین غروب آفتاب فراهم می‌کند، و فضایی لذتبخش را برای گذران بعد از ظهرها ایجاد می‌نماید.

 

 

 

معماری و طراحی داخلی خانه Bandeiras

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily