معماری و طراحی داخلی خانه طویل و کم عرض در جنگل کبک کانادا / شرکت معماری Pierre Thibault

معماری و طراحی داخلی خانه طویل و کم عرض در جنگل کبک کانادا / شرکت معماری Pierre Thibault

معماری و طراحی داخلی خانه طویل و کم عرض ؛ این خانه طولی کانادایی که توسط آتلیه Pierre Thibault طراحی و ساخته شده است، دارای دو فضای باز در میانه خود می باشد. این خانه در یک انتهای خود روی زمین قرار دارد، و در انتهای دیگر بالا رفته و روی پیلوتی قرار گرفته است. ساخت این کابین کوچک که “La Louve” یا “گرگ” نام دارد، اخیرا به اتمام رسیده است و برای یک خانواده و در کوه های لارنشن کبک ساخته شده است. سازه کم عرض و طویل این ساختمان، شامل چهار اتاق خواب و دو حمام می شود.

به گفته آتلیه Pierre Thibault: ” برای برجسته کردن ویژگی های موجود در سایت، La Louve با توجه به دو طرح متمایز و مختلف سازمان یافته است؛ در سمت کوه ها، حجم ساده ساختمان در کنار سنگ بستر نشسته است، در حالی که در سمت جنگل، روی یک پیلوتی بلند و باریک که در میان درختان پنهان شده است، قرار گرفته است. ”

ورودی اصلی در مرکز ساختمان خانه واقع شده است؛ درواقع عنصر جداسازی فضاهای عمومی و خصوصی خانه می باشد. یک فضای باز به شکل یک هشتی کوچک در ورودی وجود دارد که دارای یک پنجره به سمت آشپزخانه می باشدو به ساکنین خانه این امکان را می دهد که نگاهی اجمالی به ورودی داشته باشند و از رسیدن میهمانان آگاهی یابند.

چیدمان فضاهای عمومی خانه، شامل ردیفی از اتاق های رو به روی هم می باشد در بخش نهایی آن یک اتاق در فضای باز وجود دارد که تا سطح درختان بالا رفته است. به گفته معماران: ” این ترکیب بندی برای فضاهای عمومی خانه، موجب پرورش زندگی خانوادگی ساکنین شده است و آن را مهم نشان می دهد، و از طرف دیگر نیز چشم اندازهایی از محیط اطراف را در این فضاها پدید آورده است. ”

معماران بین فضای ایوان و نشیمن داخلی، یک شومینه بتنی به شکل یک صفحه بزرگ را قرار داده اند؛ این شومینه در هر دو سمت، فضای داخلی و خارجی، قابل استفاده می باشد.

بخش دیگر خانه، شامل سه اتاق خواب برای بچه ها می شود که یک حمام مشترک دارند. راهرویی که به سمت این اتاق خواب ها می‌رود، در نواحی خاصی عریض تر شده و فضاهای دنجی را برای بازی و یا مطالعه پدید آورده است. معماران چنین توضیح داده اند: ” اتاق‌های بچه ها تا یک پاگرد گسترش یافته است که توسط یک نورگیر سقفی روشن می‌شود و نور طبیعی فراوانی را وارد فضا می کند. ”

سوئیت مستر بخش انتهایی خانه را اشغال کرده است و توسط یک دفتر کار از اتاق خواب های بچه ها جدا می شود. این فضای کار به یک باغ کوچک در بیرون دید دارد که از حجم اصلی خانه کنده شده است.

یک تراس دیگر در این مکان وجود دارد که تنها توسط ساکنین قابل دسترسی می باشد، همچنین یک حمام و یک رختکن جدا در این فضا تعبیه شده است.

به گفته معماران: ” این خانه طویل، تداعی‌کننده استمرار یک مسیر پیاده روی می باشد. شما می توانید همان گونه که در جنگل قدم می زنید، در خانه راه بروید، از میان فضاهایی بگذرید که عریض یا باریک می‌شوند، و در میان فضاهای زندگی، حیاط های کوچک و زوایای دید گوناگون از مناظر بیرون رفت آمد کنید. ”

تخته‌های چوبی افقی، نمای خارجی خانه را با هندسه ای ساده پوشانده اند، در حالی که فضای داخلی با سطوحی کاملاً سفید پر شده است. در دیزاین داخلی خانه، قطعات چوبی مانند کانتر آشپزخانه ، با بافتی مشابه نمای خارجی به کار رفته اند و کنتراست خوشایندی را در ترکیب کلی خانه ایجاد کرده اند.

معماری و طراحی داخلی خانه طویل و کم عرض
معماری و طراحی داخلی خانه طویل و کم عرض
معماری و طراحی داخلی خانه طویل و کم عرض
معماری و طراحی داخلی خانه طویل و کم عرض

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen