معماری و طراحی داخلی خانه بتنی در آرژانتینی که تقریباً به طور کامل از بتن ساخته شده است

معماری و طراحی داخلی خانه بتنی در آرژانتینی که تقریباً به طور کامل از بتن ساخته شده است

معماری و طراحی داخلی خانه بتنی ؛ خانه ای آرژانتینی که تقریباً به طور کامل از بتن ساخته شده است. معمار Luciano Kruk به تازه‌گی ساخت خانه بتنی در بوئنوس آیرس آرژانتین را تکمیل کرده است. این خانه که در میان منطقه جنگلی واقع شده، برای دو خانواده و به عنوان خانه ای برای تعطیلات و برای اجاره دادن ساخته شده است. خانه دارای دو طبقه می باشد که این شیوه طراحی فضاهای عمومی را از فضاهای استراحت و خصوصی جدا کرده است. این خانه تقریبا به طور کامل از صفحات بتنی ساخته شده است و خطوطی روی این بتن ها وجود دارد که بافتی شبیه به بافت چوب روی آن ایجاد کرده است. ساختمان دیزاینی مینیمال دارد و به سادگی در پشت درخت های جنگل پنهان شده است.

چند پله بتنی ساده از حیاط تا طبقه اول خانه بالا رفته اند و چند پله دیگر نیز در ادامه آن ها، تا طبقه بعدی خانه بالا می‌روند؛ جایی که اتاق خواب ها قرار گرفته اند.

یک فضای باز بین دو بخش خانه وجود دارد که امکان رشد درختانی را در مرکز و در میانه خانه فراهم کرده است، جایی که در دو طرف آن بازشوهای شیشه ای قرار گرفته است.

در داخل خانه، سالن نشیمن دکوراسیونی مینیمال دارد، همراه با پنجره هایی گسترده و از کف تا سقف کشیده شده که مهم ترین بعد موجود در این سالن می باشند. دکور فضا شامل یک کاناپه چرمی به رنگ قهوه ای می باشد که در کنار یک شومینه سیاه رنگ قرار گرفته است.

پنجره های صفه ای، نور را وارد فضا کرده و دیوارها و سقف بتنی را با انعطاف بیشتری نشان می دهند و ظاهر کلی اتاق را روشن تر می کنند. کابینت های سیاه رنگ مات با فریم های سیاه رنگ پنجره ها، که در سراسر خانه دیده می شود، هماهنگی دارند.

در سالن ناهارخوری، سه چراغ آویزی فلزی سیاه رنگ و با طرحی مینیمال، در بالای میز و صندلی ناهارخوری آویزان شده اند و فضای ناهارخوری را شاخص کرده اند. پنجره کنار این میز، تا نصف دیوار بالا آمده است و منظره ای از جنگل را وارد فضا می کند.

دقیقا خارج از سالن غذاخوری و نشیمن، یک بالکن کوچک وجود دارد که یک فضای اضافی را برای فعالیت های اجتماعی در بیرون خانه ایجاد کرده است‌ وقتی که از پله های بالکن پایین رفته و به سمت کنار ساختمان می رویم، می توانیم فضای ناهارخوری را از بیرون ببینیم.

در طبقه بالایی خانه، این اتاق خواب با دکوراسیونی مینیمال وجود دارد که بخشی از دیوار آن چوبی می باشد و دارای پنجره ای بزرگ است که چشم انداز هایی از منظره اطراف را در فضا ایجاد کرده است.

در حمام، یک فضای دوش با دیواره ای شیشه ای وجود دارد که دیوار پشت آن از کاشی هایی به رنگ سبز و لیمویی پوشیده شده است و در مقابل آن نیز یک روشویی مستطیل شکل و آیینه ای بزرگ قرار گرفته است.
معماری و طراحی داخلی خانه بتنی

 

معماری و طراحی داخلی خانه بتنی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist