معماری و طراحی داخلی بلوک آموزشی دانشگاه Arenals آرنال / Romera + Clavera + Mansilla

معماری و طراحی داخلی بلوک آموزشی دانشگاه Arenals آرنال / Romera + Clavera + Mansilla

معماری و طراحی داخلی بلوک آموزشی

معمار: grupotec

موقعیت: آلیکانته، اسپانیا

زیربنا: 8680 متر مربع

سال: 2015

ساخت بلوک جدید آموزشی «آرنال» پاسخی برای نیاز به فضاهای جدید آموزشی مورد نیاز کمپس دانشگاه میگل هرناندز در الچ است.

Teaching Block Arenals / Lola Romera + Marta Clavera + Francisco Mansilla

 

این ساختمان، بنایی چند منظوره با زیربنای 8671 متر مربع است که برنامه‌ای گسترده در سه طبقه آن طرح‌ ریزی شده‌است. در طبقه همکف شاهد تمرکز فضاهای داخلی با عملکرد عمومی و جمعی همچون کافه‌تریا، تالار کنفرانس، سایت کامپیوتر و اتاق‌های چند عملکردی هستیم. در طبقه اول اتاق‌های آموزش، که 9 کلاس بزرگ با طرفیت 220 نفر هستند قرار گرفته‌است. تمام این کلاس‌ها دارای یک سیستم پیش ‌ساخته برای مدیریت میزها هستند؛ و در طبقه دوم آزمایشگاه‌های آموزشی قرار گرفته‌اند.

این ساختمان بایستی دارای ابعادی حدودا معادل 90 متر در 40 متر باشد.

مطابق برنامه‌ریزی دانشگاه، این ساختمان بایستی دارای ابعادی حدودا معادل 90 متر در 40 متر باشد. برای این که ساختمانی طراحی شود که حجمی عظیم نداشته‌باشد، تصمیم بر آن شد که حجم‌های بسته طبقات اول و دوم بر روی طبقه همکف که آزاد و عقب رفته طراحی شده قرار بگیرند و ارتفاع یایند.

حجم ساختمان بایستی با فضای خارجی ادغام گردد، به همین علت تیم طراحی تصمیم گرفت تاثیر آن‌ها را در کمپس به حداقل برساند. طراحان تصمیم به استفاده از یک سیستم بتن پیش‌ساخته سبک وزن برای نما با قاب GRC گرفتند و از طریق این راه حل برای نماها و دیوارهای پیش‌ساخته گچی داخلی، روشی مناسب برای پاسخ به نیازهای گرمایی و آکوستیکی یافتند. رنگ و بافت GRC منطبق با زمینی است که ساختمان در آن ساخته می‌شود، یعنی ترکیبی بین رنگ خاکی و رنگ اخرایی باغچه‌ها، در ترکیب با زبری بتنی که در کفسازی پیاده‌رو به کار رفته‌است.

معماری و طراحی داخلی بلوک آموزشی

 

 

 

معماری و طراحی داخلی بلوک آموزشی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily