معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن و روشن در مادرید اسپانیا

معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن و روشن در مادرید اسپانیا

معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن ؛ وقتی فضای یک خانه خیلی بزرگ نیست، نکته‌ای که حتما باید به آن توجه کرد، انتخاب صحیح مبلمان و رنگ‌های استفاده شده در آن است که باعث نشود فضا از چیزی که هست کوچکتر نشان داده‌شود، به‌خصوص در مورد آپارتمان‌ ها.

مبلمان و وسایل کم‌جای بسیاری در بازار موجود هست که برای فضاهای کوچک، خیلی مناسب هستند، اما با این‌حال باید مطمئن شویم که رنگ‌ها و طراحی‌داخلی، خانه را خیلی کوچک نشان ندهد.

اگر دنبال ایده‌هایی هستید که با وجود محدودیت های فضا، بتوانید خانه‌ای زیبا داشته‌باشید، آپارتمانی که امروز به شما معرفی می‌کنیم را نگاهی بیندازید.

شرکت معماری و طراحی‌داخلی Lucas y Hernández-Gil، روی پروژه‌ای به اسم cc58 کارکردند. آن‌ها آپارتمان دو خوابه‌ای را در مادرید اسپانیا طراحی کرده‌اند که استفاده از رنگ‌های روشن در آن، فضایی صمیمی و راحت به وجودآورده. نکته‌ی دیگری که باعث زیبایی یک آپارتمان می‌شود، انتخاب صحیح مبلمان است و انتخاب مبلمانی مدرن، به مرتب نشان دادن خانه کمک زیادی می‌کند.

همچنین ترکیب‌های زیبایی از الگوها و بافت‌ها در طراحی‌داخلی وجود دارد که به فضا زیبایی و جلوه‌ی بیشتری می‌بخشد. با هم به این آپارتمان در مادرید، نگاهی می‌ندازیم.

موقعیت: مادرید، اسپانیا

طراح: Lucas y Hernández-Gil

سبک: مدرن

نوع فضا: آپارتمان

ویژگی منحصر به فرد: آپارتمانی روشن و مدرن با استفاده از رنگ‌های روشن و الگو و بافت‌های مختلف

آپارتمان کوچکی با طراحی باز و آزاد، همچنین بالکن باریک و کشیده‌ای را می‌بینیم که ساکنین می‌توانند از آنجا به فضای بیرون دید داشته‌باشند، به درهای کلاسیک و طراحی نرده‌های بالکن توجه کنید.

 

به‌دلیل وجود سه پنجره‌ی بزرگ و درهای خانه، فضای داخل غرق در نور شده. این پنجره‌ها می‌توانند رو به یک خیابان و منظره‌ی خوب دیگری نیز باشند.

 

میز‌ ناهارخوری شیشه‌ ای و صندلی‌های منحنی شکل آن، شفافیت و لطافت خاصی به فضای ناهارخوری داده‌اند. همچنین اینجا یک کنسول چوبی به چشم می‌خورد که با آینه مستطیل شکل و اشیا تزیینی که روی آن قرار داده‌اند خیلی زیبا به نظر می‌رسد.

 

توجه داشته‌باشید که داخل این خانه مولفه‌های مدرن زیادی وجود دارد، از قفسه‌های کتاب گرفته تا دکور‌‌های دیواری. همچنین رنگ‌های روشن مختلفی می‌بینیم که در کنار دیوار سفید ترکیب چشم‌نوازی ایجاد کرده. چیزی که باعث روشن‌تر شدن خانه می‌شود، نور طبیعی ست که از پنجره‌های بلند شیشه‌ای داخل می‌آید.

 

این خانه یک آشپزخانه‌ مینیمالیستی سفید دارد.کابینت‌های سفید در یک طرف آشپزخانه برای نگهداری وسایل و درطرف دیگر آن، کانتر، سینک ظرفشویی و اجاق‌گاز تعبیه شده. از آن‌جایی که تم رنگی آشپزخانه سفید است، نوری که از پنجره وارد می‌شود در فضا منعکس شده و آن‌را روشن و زنده می‌کند.

 

معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن
معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن

در اتاق خواب اصلی دیوارها و پرده سفید رنگ هستند و به وسیله‌ جزییات چوب روشن و کف و دیوار چوبی و فریم تخت ، از همدیگر متمایز شده اند. در ضلع مقابل پنجره، کمد‌های سفیدرنگی داریم که به خاطر رنگشان تقریبا با دیوارهای اطراف یکی دیده می‌شوند.

 

معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن
معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن

اتاق دوم: همانطوری که می‌بینید فرم اتاق خیلی باریک و کشیده است. دو تخت چوبی سفید در کنار دیواری که با تایل‌های چوب سفید پوشیده‌ شده، قرارگرفته. این تخت‌ها ، تخت‌های بازشوی کم‌جایی هستند( به حالت کشویی از زیر تخت بیرون می‌آید) که  برای مهمانان در نظر گرفته‌ شده. همچنین میز کوچکی داریم که فضایی برای مطالعه و درس خواندن فراهم می‌کند.

 

معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن
معماری و طراحی داخلی آپارتمان مدرن

ویژگی بارز این حمام، قسمت روشویی آن با قفسه‌های بازشوی چوبی است و سینک دوتایی همراه با آیینه‌های مستطیل شکل بلندی که بالای هرکدام از آن‌ها قرار دارد. همچنین این حمام، یک فضای دوش شیشه‌ای ‌دارد که باعث می‌شود نوری که از پنجره وارد می‌شود، کل فضا را روشن کند. نکته‌ی دیگری که در مورد این حمام وجود دارد، تایل‌های سنگی به کار‌رفته در آن است که حس لطافت طبیعی را به این فضا داده.

قطعا شما هم موافق هستید که اینجا خانه ای دلنشین است، گرچه همه چیز صاف و ساده به نظر می‌رسد اما به خاطر نوع طراحی‌اش روشن و جذاب شده . این خانه پروژه‌ای از شرکت  Lucas y Hernández-Gil است و نتیجه‌ی کار واقعا بی‌نقص و عالی بوده. این پلان و طراحی برای فضاهای مدرن در شهر بسیار ایده‌آل می‌باشد. حس و حال بسیار آرام‌بخش با وجود زندگی پرمشغله‌ی شهری، که می‌توان این آرامش و راحتی را در این خانه یافت. این آپارتمان می‌تواند برای کسانی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند الهام‌بخش خوبی باشد و همچنین به ما نشان می‌دهد که یکی از مواردی که قطعا باعث دلنشین شدن خانه می‌شود ، صرف‌نظر از مساحت و اندازه‌ی آن، دکور کردن درست و صحیح و مطابق با فضاست.

 

 

منبع: homedesignlover