معماری ساختمان برند واشرون کنستانتین|طراحی توسط برنارد چومی

معماری ساختمان برند واشرون کنستانتین|طراحی توسط برنارد چومی

معماری ساختمان برند واشرون کنستانتین|طراحی توسط برنارد چومی

واشرون کنستانتین یک برند مطرح طراحی و تولید ساعت است که مرکز آن توسط معمار برنارد چومی (2001-2005) طراحی و ساخته شده است، نیازمند امکانات جدیدی برای تامین افزایش مطالبات کارخانه ی سازنده برای تولید ساعت های مچی بود. اگر چه طرح جدید بیش از دو برابر اندازه ی ساختمان اصلی چهار طبقه واقع در حومه ی ژنو است ؛ کارفرما بر حفظ ظاهر سمبولیک و نمادین ساختمان اصرار داشت. بدین ترتیب ساختمان جدید به گونه ای که یاداور ساختمان اصلی باشد طراحی شده است.

01 02 03

 

در حالی که ساختمان دیگر سبقت پیش بینی شده بود ، معماران فضا هایی را تصور کردند که اگر چه در پیکره بندی متفاوت است اما در نهایت به لحاظ ساختار متعلق به یک خانواده به نظر می رسند.

04 05

بخش های تولیدی در قسمت شمالی ساختمان جدید جهت دار شده اند برای دست یابی به بهترین نور طبیعی برای ساعت سازان ماهر ، با داشتن نورگیر های سقفی که شرایط کاری راحت را ارائه می دهد.

06کانسپ پوسته ی فلزی منحنی که مانند یک مشتق مشترک برای هر دو بخش تولیدی و مدیریتی عمل می کند ، کارگران یقه آبی-سفید ؛ نقطه ی شروع برای ساختمان اصلی بود. برای توسعه ،‌ معماران بخش دو طبقه ی روی سقف اصلی را بسط دادند و 1500 متر مربع پانل خورشیدی را جهت حفاظت و بهره وری از انرژی نصب کردند.

07 08

ویژگی کلیدی گسترش ساختمان یک رمپ پله دار براق تماشایی است که مانند یک هشتی عمل می کند و به سمت رختکن ساعت سازان هدایت می شود. سطح شیب دار مفصلی را بین ساختمان اصلی و جدید ایجاد می کند.

منبع: archdaily

تحریریه پویانو|نبیلو

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

پاویون ۲۰۱۶ Serpentine گروه معماری بیگ در کنار ۴ کوشک بازگشایی می گردد

پاویون هرزوگ دی مورین در اکسپو میلان (Herzog & de Meuron Expo Pavilion)

طراحی مرکز بازدیدکنندگان در پارک موضوعی معماری مینیاتوری

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید