معماری رصدخانه Peckham / طراحی Cooke Fawcett

معماری رصدخانه Peckham / طراحی Cooke Fawcett

معماری رصدخانه Peckham

معماران: Cooke Fawcett

مکان: Peckham، لندن، انگلستان

معمار اصلی: Francis Fawcett

مساحت: 150 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: ” این ساختمان که برای Bold Tendencies طراحی شده است، روی طبقه ای به ارتفاع 3.5 متر قرار گرفته است که در سراسر عرض این پارکینگ ماشین گسترده شده است. ستون های فولادی پشتیبان این طبقه در هر دو طرف ساختمان پیشروی کرده اند.

دو پلکان در دو طرف این سکو طراحی شده اند و یک فضای گردش و بازدید را برای عموم ایجاد کرده اند، و در شمالی ترین نقطه سکو، بازدیدکنندگان می توانند به تماشای مناظر غیرمنتظره ای از لندن بنشینند.

عرشه و پله ها همگی از چوب سفت جنگلی ساخته شده اند، و سه فضا با نیمکت ها و صندلی های آفتاب گیری با ساخت سفارشی در این عرشه طراحی شده اند. در طبقه فوقانی برای ایجاد فضایی جهت تکیه دادن و استراحت کردن افراد، نرده ها به شکل زاویه دار طراحی شده اند. فعالیت ها و آثار هنری روی سقف پارکینگ جای گرفته اند و یک بار نیز در انتهای این فضا واقع شده است. در زیر سازه فولادی عرشه یک جعبه چوبی با رنگی تیره طراحی شده است. این کیوسک فضایی را برای کارکنان Bold Tendencies ایجاد کرده است و برای عموم نیز به عنوان یک کیوسک اطلاعات، فروش بلیط و فروشگاه کاربرد دارد. همچنین این فضا به عنوان مرکزی برای برنامه های آموزشی Bold Everywhere نیز محسوب می شود.

سازه جدید با بودجه بسیار کمی ساخته شده است. چرا که Bold Tendencies خود مدیریت پروژه را به عهده گرفت و با کارپردازان و پیمانکاران محلی همکاری کرد.

این دومین همکاری Cooke Fawcett با Bold Tendencies می باشد. پروژه قبلی آن ها یک صفحه نمایش از جنس تخته سه لایه بود جهت ایجاد جلوه های ویژه بصری و صوتی مخصوص اجراهای زنده موسیقی.

معماری رصدخانه Peckhamبه گفته Olivier Cooke، مدیر استودیو Cooke Fawcett: ” ما خیلی خوشحالیم که در پروژه دیگری با Bold Tendencies همکاری کرده ایم؛ پروژه ای که در آن تجربه حس فضای پارکینگ ماشین و فضای هنری با یکدیگر تلفیق شده اند. ”

نظر Francis Fawcett درباره پروژه چنین بود: ” برای یک موسسه فرهنگی پیشرو و مشهور که در یازدهمین سال کاری خود به سر می برد، مهم است که بتواند ظرفیت خود را برای بازسازی حفظ کند و همچنین تجربیاتی جدید را برای طرفداران وفادار و قدیمی خود و همینطور بازدیدکنندگان جدید فراهم کند. ”

 

 

معماری رصدخانه Peckham

تحریریه پویانو

منبع: archdaily