معماری بنا در بازی کامپیوتری : کدام بازی ویدئویی بهترین معماری را دارند؟

معماری بنا در بازی کامپیوتری : کدام بازی ویدئویی بهترین معماری را دارند؟

معماری بنا در بازی کامپیوتری : طراحان بازی های ویدئویی با توانایی هنرمندانه طراحی و ساخت هر حرکتی که بازیکنان در یک بازی می توانند انجام دهند، فرصتی بی حد و مرز برای شکل دادن به تجربه فضایی بازیکنان در بازی ها دارند. به همین دلیل آن ها اغلب به معماری روی می آورند تا روند بازی ها را ارتقا داده و برای ظاهر دنیاهای مجازی آن ها الهاماتی را ایجاد کنند.

در ویدئویی از سایت یوتیوب، Jamin Warren، مجری برنامه یوتیوبی PBS Game/Show بازی Halo را “خلاقانه ترین بازی معمارانه” معرفی می کند، با توجه به اینکه معماری الهام گرفته از سبک بروتالیست این سری بازی، تأثیرات مهمی بر نحوه حرکت بازیکنان در مراحل مختلف دارد و مبارزه ها را نیز جذاب تر کرده است. همچنین Warren به این موضوع اشاره می کند که چندین نفر از اعضای تیم توسعه دهنده Halo پیش زمینه ای در معماری دارند؛ این عوامل نشان می دهد که صنعت بازی های ویدئویی، طراحی معمارانه را به عنوان یک عنصر حیاتی در تلاش های خلاقانه خود می بینند.

Warren در صحبت های خود به نکات جالبی درباره بازی Halo اشاره می کند: اگرچه افرادی که در ساختمان های مجازی زندگی می کنند نمی توانند آن ها را از لحاظ فیزیکی تجربه کنند، اما ساختمان های بازی های ویدئویی همچنان می توانند فوق العاده خلاقانه و جالب باشند. اما کدام بازی های ویدئویی دیگر از رویکردهای نوآورانه معماری استفاده می کنند؟ در اینجا به لیستی شش تایی از معمارانه ترین بازی های ویدئویی اشاره کرده ایم.

  1. معماری بنا در بازی کامپیوتری Minecraft

به گفتته Warren: ” در این بازی، بازیکنان این توانایی را دارند که دنیای خود را طراحی کنند. کار کردن با بلوک ها آن ها را قادر می سازد تا در عین حال که به خطراتی که بازی برای آن ها به وجود می آورد واکنش نشان می دهند، معماری اعجازانگیزی را نیز خلق کنند. ”

  1. BioShock

سری بازی های BioShock مجموعه ای از تیراندازان اول شخصی است که در نسخه های پیچیده ای ازجوامع ایده آل قرار می گیرند. این بازی افراد را تشویق می کند تا برای شکست دادن دشمنانشان به نحوی استراتژیک درباره محیط اطرافشان فکر کنند. در طول این سری بازی ها، معماری و مکان ها به طور پیوسته بی نظیر و آینده نگرانه هستند (اولین بازی در شهری زیر آب اتفاق می افتند)، و در حالی که بازیکنان به محیط ها و سناریوهای عجیب و غریب بازی واکنش نشان می دهند، داستان را پیش می برند. به طور کلی BioShock یک زیبایی ممتاز در ژانر علمی-فانتزی محسوب می شود، و این امر باعث شده تا بازی حتی عجیب تر شود، با توجه به اینکه معماری همراه با یک تاریخ طراحی ایجاد شده که بازیکنان با آن ارتباط فرهنگی کمی دارند.

  1. Assassin’s Creed

در جست و جوی هدف بودن تنها بخش کوچکی از این سری بازی ها می باشد – بازیکنان در میان شهرهای پر پیچ و خم حرکت می کنند و ساختمان هایی از دوره های مختلف را کشف می کنند. Assassin’s Creed همچنین بازیکنان را تشویق می کند تا درباره ایده های مربوط به نحوه حرکت مردم در میان ساختمان ها تجدید نظر کنند: کابران اغلب باید آزادانه از ساختمان ها بالا بروند تا از تعقیب شدن فرار کنند و یا فضاهایی مخفی را برای جاسوسی شخصیت ها پیدا کنند.

معماری بنا در بازی کامپیوتری

  1. معماری بنا در بازی کامپیوتری Mirror’s Edge

این بازی پیش فرض متفاوتی از بازی Assassin’s Creed دارد: به جای قاتلین مخفی، بازیکنان نقش پیک هایی را بازی می کنند که باید پیام هایی را به شورشیان برسانند، اما نحوه ارتباطی که بین شخصیت ها با محیط اطرافشان وجود دارد، کاملا مشابه است. Mirror’s Edge از بازیکنان می خواهد تا با استفاده از ترکیب مبارزه و پارکور، یک شهر پرتلألو و پر از شیشه را کشف کنند، و در روند بازی بازیکنان را بر آن می دارد تا به بازنگری معنای مسافرت در یک محیط شهری بپردازند.

  1. Borderlands

بازی Borderlands روی یک سیاره خیالی اتفاق می افتد؛ جایی که بازیکنان سعی می کنند یک سازه فضایی به نام “Vault” را باز کنند. معماری محیط اطراف در این تجسس، یک طرح آینده نگرانه و پس از آخر الزمان دارد که درواقع طرحی را پیشنهاد کرده برای یک فرهنگ مجزا و منفرد که با جامعه ای پیشرفته و قدرتمند ارتباط برقرار کرده و توسط آن متروک شده است.

  1. SimCity و Cities : Skylines

البته که نمی توان سازندگان شهر اصلی، یعنی SimCity، را در این لیست جا انداخت؛ یک بازی که به بازیکنان این امکان را می دهد تا کنترل روند توسعه شهر خودشان را به دست بگیرند. با این حال، اخیرا یک حریف برای تاج بهترین بازی شهرسازی منتشر شده است، در غالب یک بازی به اسم Cities : Skylines – این بازی نکات بسیاری را درباره شهرنشینی به بازیکنان آموزش می دهد.

 

 

 

معماری بنا در بازی کامپیوتری

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily