معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا

معماری ساختمان مجلس

معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا

معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا

ساختمان مجلس مجارستان – بوداپست

معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا
معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا

ساختمان مجلس مجارستان در حاشیه ی رودخانه دانوب قرار گرفته است، یک ساختمان با ابهت زیبا  که باعث چشم پوشی از هر آسیب و عیبی می شود. بزرگترین ساختمان در مجارستان و بلندترین ساختمان در بوداپست می باشد. برای ساخت آن از 40 میلیون آجر، 500000 سنگ قیمتی و 40 کیلوگرم طلا استفاده شده است.

Imre Steindl  برای طراحی این ساختمان، در یک مسابقه ی معماری برنده شد و آن را در سال 1885 ساخت و درحالی که او این ساختمان را در جهت احیای سبک نئوگوتیک/گوتیک طراحی کرد، به عنوان بهترین ساختمان در نمای متقارن خود نیز شناخته شد. او همچنین یک گنبد مرکزی که به وضوح الهام گرفته از سبک نئوکلاسیک بود، نیز به ساختمان اضافه کرد.

متاسفانه Steindl  در سال 1904 قبل از اتمام ساختمان نابینا شد و دو سال قبل از تکمیل آن نیز درگذشت. چشمان او هرگز به اثر تکمیل شده ی بسیار زیبای خود گشوده نشد.

ساختمان مجلس بریتیش کلمبیا – ویکتوریا

BritishColumbiaParliamentBuildings1269x444 (1)

هنگامی که بریتیش کلمبیا تصمیم گرفت که به یک ساختمان قانون گذاری جدید نیاز دارد، مسابقه ای برگزار کرد تا تصمیم بگیرد که کدام معمار می تواند آن را طراحی کند. برنده ی مسابقه یک مهاجر انگلیسی بود .Francis Rattenbury  25 ساله با نام مستعار A.B.C Architect’  ‘وارد مسابقه شد. Rattenbury  طراحی اش را به ‘ ملکه و ایالت’  نشان داد که باید باعث به دست آوردن تحسین و توجه دیگران می شد.

ساختمان در کانادا، بریتیش کلمبیا، ویکتوریا قرار دارد و ترکیبی است از تقارن سبک نئوباروک و سطوحی از سبک رومی که در آن زمان بسیار رایج بود.

رایشتاگ – آلمان

ReichstagbuildingBerlin1269x479

رایشتاگ برلین مخلوطی از سبک باروک و پست مدرن می باشد. البته زمانیکه در سال 1894 افتتاح شد، صرفا دارای سبک باروک بود تا زمانیکه درسال 1933 در اثر یک حادثه ی مشکوک آتش سوزی دچار آسیب شد.

رایشتاگ برای مدت چندین دهه متروکه باقی ماند. تا زمان اتحاد آلمان در سال 1990 کاملا نادیده گرفته شده بود. تا اینکه دولت جدید بالاخره تصمیم به استفاده دوباره از ساختمان گرفت. زمانیکه نورمن فاستر رهبری بازسازی ساختمان را به عهده گرفت، سبک پست مدرن را وارد کرد، بنابراین همه چیز از دیوار خارجی مجزا شد.

یکی از قانون های دولت مربوط به احترام به جنبه های تاریخی ساختمان بود. حتی نقاشی های سربازهای شوروی که تا بعد از جنگ دست نخورده باقی ماندند، امروزه هنوز قابل بازدید هستند.

مجلس – کانبرا

معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا
معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا

در سال 1988 توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. مجلس کانبرا یکی از بزرگترین ساختمان ها در نیمکره ی جنوبی می باشد. یک نمونه فوق العاده از معماری مدرن که بیشتر به نظر می رسد متعلق به یک مجموعه فیلم علمی تخیلی باشد تا مجلس پارلمان استرلیایی.

با وجود نمای آینده نگرانه، ساختمان یک تلفیق حقیقی از فرهنگ استرلیایی می باشد. هنرمند مشهور قدیمی   Nelson Jagamara برای جلوخان ساختمان یک موزاییک متشکل از 90000 قطعه گرانیت در 7 رنگ متفاوت طراحی کرد درحالیکه پرده منقوش سالن بزرگ توسط یک هنرمند استرلیایی به نام Arthur Boyd,AC,OBE  نقاشی شده است که نمایانگر یک جنگل اکالیپتوس در New South wales  می باشد. به طول 20 متر در 9 متر که یکی از بزرگترین پرده های منقوش در جهان است.

ساختمان دبیرخانه – دهلی نو

معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا
معماری برتر 5 ساختمان مجلس دنیا

مانند بسیاری از ساختمان های هندی در سال 1910، ساختمان دبیرخانه توسط یک معمار انگلیسی طراحی شد. هربرت بیکر طراحی خود را شدیدا از سبک هندی عربی برگرفت، با ترکیب نقوش با سبک مغولی و راجستانی. برای شکل گیری پایه ساختمان، ماسه سنگ های قرمز و کرم از راجستان آورده شدند. بالای ساختمان یک چتر نصب شده که در زمان های قدیم برای محافظت مسافران خسته در برابر آفتاب استفاده می شد. اما امروزه بیشتر از هر چیزی به عنوان اشاره ای به تاریخ کشور استفاده می شود.

چهار “ستون حکومتی”  که در مقابل دروازه اصلی قرار گرفته اند، در زمانی که همه ی کشور ها تحت حکومت امپراتوری بریتانیا بودند، از طرف کانادا ، استرلیا ، نیوزلند و آفریقای جنوبی به عنوان هدیه اهدا شدند.

منبع:architecture

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

طراحی معماری تالار شهر ، بررسی دو نمونه

۸ نمونه معماری مدرن فوق العاده کشور برزیل

طرح جامع برای شهرداری شهر قیصریه ترکیه / دفتر طراحی Sabri Pasayigit

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید