برنده جایزه مسابقات مدرسه مسکو با طراحی معماری الهام بخش از بال حشرات

برنده جایزه مسابقات مدرسه مسکو با طراحی معماری الهام بخش از بال حشرات

برنده جایزه مسابقات مدرسه مسکو با طراحی معماری الهام بخش از بال حشرات

تیمی از معماران به نام بلیندا ارکان و مریم فاضل ، به ترتیب از کشور آلمان و ایران ، موفق به دریافت جایزه اول در مسابقات طراحی دانشکده مسکو گردیده اند. این مسابقات توسط   Architectural Competition Concours d’Architecture (AC-CA) برپا شده است.

طرح پیشنهادی برنده این مسابقه ، تحت عنون Elytra (به معنای قاب یا بال حشرات) ، یک طرح خیره کننده با گوشه های برش خورده و غیرمتعارف طراحی است که بر فراز منطقه Moscow’s Tverskoy جانمایی شده است ، منطقه ای که چشم اندازی هنرمندانه و رو به رو رشد از ویژگی های شاخص آن می باشد.

2

با الهام بخشی از حشرات چهار بال که اصطلاحا به elytra  شناخته می شوند ، ساختار و فرم پروژه رو به بالا و تحت عنوان یک پوسته محافظ  گشوده می شود و بدین ترتیب دو فضای عمومی و خصوصی از ساختمان را به نمایش می گذارد.

4

دسترسی به پشت بام مجموعه برای همگان آزاد خواهد بود ، بنابراین اجازه می دهد فعالیت های فضای داخلی به وضوح مشخص باشد و خلق یک مرکز فرهنگی را به سهولت امکانپذیر می سازد. سقف های عمومی علاوه بر اینکه به عنوان یک منطقه سیرکولاسیون عمل می کند، یک محدوده انتظار و نمایشگاهی را نیز فراهم می کند که همچنین فرصتی را برای چشمان بازدیدکنندگان برای بهره بردن از نشاط فضا و طراحی داخلی میسر می سازد.

5 6 7

سال آمفی تئاتر باز ، قلب ساختمان را در تلفیقی از فضاهای عمومی و خصوصی در برگرفته است، که در آن انواع برنامه ها ، از قبیل رویداد ها ، نمایشگاه ها ، اجرای تئاتر و پذیرایی می توانند برگزار شوند.

8 9 10 11 12 elevation

ساختمان الیترا در ارتفاع بالا رفته است و فضایی را برای محدوده آموزش آکادمیک و همچنین مناطق دیگری مانند فضای مدیریتی و خدماتی نیز فراهم نموده است.

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| پردیس ترکمان زاده

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

طراحی معماری تالار شهر ، بررسی دو نمونه

۸ نمونه معماری مدرن فوق العاده کشور برزیل

طرح جامع برای شهرداری شهر قیصریه ترکیه / دفتر طراحی Sabri Pasayigit

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید