معرفی 9 سبک طراحی داخلی و دکوراسیون منزل

معرفی 9 سبک طراحی داخلی و دکوراسیون منزل

معرفی 9 سبک طراحی داخلی : خریدن یک خانه یک چیز و طراحی خانه چیز کاملا متفاوت دیگری است. اول از همه، شکل دادن آن به خانه‌ای که شامل معرفی یک سبک طراحی و در حالت ایده آل اشیاء مکمل یعنی مبلمان و لوازم و اثاثیه منزل باشد حائز اهمیت است. با وجود سبک های طراحی داخلی اولیه مختلف که می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید و هم چنین گرایش‌های جدید مربوط به هر سال، مطابق با سلیقه هر شخصی انتخابی وجود دارد.

یک سبک اصلی نیز می‌تواند متناسب با نیازهای یک فرد خاص باشد. در این مقاله ما مجموعه‌ای از مدل های طراحی داخلی اصلی را گردآوری کرده ایم که می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که مشخصه‌های انگشت شماری هستند که ما سعی کرده ایم روی آن ها تاکید کنیم اما به عنوان یک معرفی کلی کافی هستند، در ادامه با پویانو همراه باشید.

سبک مدرن مینیمالیست Minimalist

همانطور که از اسم آن می‌توان حدس زد این سبک طراحی بسیار ساده است. همه چیز در سادگی و دقیق بودن خلاصه می‌شود. اشکال هندسی نیز به خاطر خطوط مرتبی که دارند به خوبی با این سبک هماهنگ می‌شوند.

همانطور که تصور کرده اید سطوح صاف و تمیز نیز در این جا نقش کلیدی دارند. در نتیجه، در این جا عدم وجود جزئیات ویژگی خوب است.

رنگ‌های روشن، رنگ‌های مات و جیغ همگی در این سبک قابل قبول هستند به شرط این که به یک یا دو رنگ محدود باشند.

قانون سرانگشتی این سبک: طراحی شسته رفته و خلوت بهتر است.

سبک کلاسیک (Classic ) نیز همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است

مشخصه سبک طراحی کلاسیک جزئیات زیاد، عناصر و اجزای اصلاح شده و دقیق انتخاب کردن لوازم است. به لوازم و اثاثیه ست و هماهنگ فکر کنید.

 

 بافت را می‌توانید از طریق مبلمان وارد کنید و عمق را نیز می‌توانید با نورپردازی صحیح ایجاد کنید. نقش های گلدار و تصاویر منظره نیز به طور مکرر در فضاهای کلاسیک به کار می‌روند.

سبک روستیک یا روستایی (Rustic )

به متریال های خام، اصلاح نشده و بدون پرداخت مثل چوب های جنگلی فکر کنید.

طراحی داخلی سبک روستیک یا روستایی اغلب در ویلاهای خارج از شهر، خانه های کشاورزان، مناطق روستایی و غیره دیده می‌شود.

  در این سبک وجود متریال های خشن عادی است و در واقع به این امر تشویق می‌شود. تنه ها، کنده ها یا شاخه ها را نیز حتی می‌توان استفاده کرد و در چراغ ها یا اهداف های ساختاری به کار برد.

تفسیری جدید از سبک کلاسیک Modern Classic

ترکیب ظریفی از سبک کلاسیک پرزرق و برق و پرداخت شده با عناصر کمی مدرن را می‌توان تفسیر جدیدی از سبک کلاسیک دانست.

 در این سبک قدیمی و جدید با یکدیگر تلاقی کرده و برای ساخت ساختاری جدید با یکدیگر ادغام می‌شوند، هم  یادآور سبک قدیمی است و در عین حال با لوازم جدید سبک مدرن مینیمالیست مزین گردیده است. به روکش های تازه، رنگ های جدید و دلپذیر، سطوح خیره کننده و …توجه کنید.

سبک رترو (Retro )

این سبک مربوط به دهه های 50، 60 و 70 میلادی می‌باشد و با خود شادی، سرگرمی، بازیگوشی و ویژگی های عجیب و زیبا را می‌آورد.

تصاویر، نقوش، آثار هنری و رنگ های سرد همگی در کنار هم می‌آیند تا این طرح را تکمیل کنند. تصاویر هندسی، تم های خطی و تصویرسازی ها همگی در این سبک قابل انتظار و لذت بخش هستند.

تا اکنون 5 سبک اصلی طراحی داخلی یعنی مینیمالیست،کلاسیک، روستیک، کلاسیک نو و رترو را معرفی کردیم. از این به بعد به چهار سبک دیگر می‌پردازیم که شامل سبک های ماوریک (Maverick)، معاصر(Contemporary های تک(High-tech) و الگانت کانتری (Elegant Country) هستند.

 امیدواریم در پایان این مقاله دید بازتری در مورد سبک های طراحی داخلی داشته باشید. آشنا بودن با سبک ها شما را در خرید مبلمان و اثاثیه جدید و نیز تغییر دکوراسیون یا نوسازی های جزئی کمک می‌کند.

سبک عجیب ماوریک Maverick

ماوریک یک سبک نوآورانه مدرن با ظواهر غیر معمول و عجیب است. شامل عناصر و ویژگی های غیر منتظره و غیرمتعارف می‌باشد و حتی به وجود آن ها تاکید می شود.

یک  چیز را باید مطمئن شوید این که همه چیز باید جالب و خیره کننده به نظر برسند. این سبک طراحی به گونه‌ای است که روشی متمایل به جنون پنداشته می‌شود.

سبک طراحی معاصر Contemporary 

یک فضای داخلی با جنبه مدرن که استفاده حداقلی از رنگ ها را به نمایش می‌گذارد اغلب به عنوان سبک معاصر دسته بندی می‌شود.

 به سبک اسکاندیناوی توجه کنید. چوب اغلب متریال محبوبی برای تبدیل شدن به درب های محکم، روکش ها و یا مبلمان می‌باشد.  اضافه کردن اندکی چرم نیز همین طور است.

برای انسجام دادن به این طرح، اندکی لوازم مخملی اضافه کنید تا حس راحتی را القا کند و به فضای آن کاراکتر اضافه کند.

خانه های سبک های تک High-tech

اگر شیفته تمام نوآوری ها و پیشرفت های جدید تکنولوژی در آینده هستید، سبک های تک شاید گزینه‌ای عالی برای شما باشد. در این جا همه چیز به عناصر و ترکیب های هوشمند خلاصه می‌شود.

در این دکوراسیون ویژگی های پیشرفته، لوازمی که هر روز به کار می‌آیند و عملکرد بالایی باید داشته باشند بسیار اهمیت دارند.

متریال هایی که اغلب در این سبک پیاده می‌شوند شامل شیشه، فلز، پلاستیک و گاهی اوقات حتی چوب هستند. رنگ های ساده رایج ترین رنگ های این سبک هستند اما رنگ های دیگری که مرتبط با لوازم الکترونیکی هستند نیز پرطرفدار هستند.

سبک زیبای کانتری Elegant Country

سبک زیبای کانتری یا شیک رورال (Rural Chic) سبک طراحی است که مشخصه آن مبلمان پرزرق و برق، رنگ های سفید، پاستلی و ویژگی های پر ذوق و سلیقه است.

معرفی 9 سبک طراحی داخلی

 اصولا رنگ های درخشان و خیره کننده در این سبک رایج نیستند و به جای آن از رنگ های ملایم استفاده می شود. تاثیرات سبک های انگلیسی، فرانسوی و اسکاندیناوی در این سبک مشهود هستند. سبک کانتری راحت و صمیمی است و در عین حال طرح شلوغ نیز ندارد.

 

 

 

معرفی 9 سبک طراحی داخلی

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: lansdowneboards