سبک رمانتیک در طراحی دکوراسیون منزل

سبک رمانتیک در طراحی دکوراسیون منزل

معرفی سبک رمانتیک در طراحی دکوراسیون ؛ سبک طراحی رمانتیک نشان دهنده جنبه آرمانی زندگی است. شیرین و لذت بخش است اما شیرینی آن زننده نیست. این مقاله را تا پایان بخوانید تا ببینید مجذوب و شیفته زیبایی این سبک می‌شوید یا نه.

سبک رمانتیک چیست: همانطور که از نام آن برمی‌آید، سبک رمانتیک لطافت و جذابیت افسانه‌ای خاصی دارد که به همان اندازه که شیرین و لذت بخش است مقاومت در برابر رغبت داشتن به آن سخت است. این سبک اشاره‌ای به دوره ویکتوریا یعنی زمان ادب و فرهنگ قدیم دارد با این حال ظاهر آن به جای این که کهنه و قدیمی باشد رنگ و بویی جدید و تازه به خود گرفته است.

چرا این سبک کارایی دارد: اجازه دهید مزیت‌های این سبک را بشماریم. فضاهای داخلی با طراحی رمانتیک عاشقانه و صمیمی هستند و به ندرت رو به انحطاط و زوال می‌روند. آن ها لذت گرم و شیرینی را می‌چشانند و زندگی را از عینک آرمان گرایانه نشان می‌دهند. برای همین جای تعجب نیست که افرادی که شیفته این سبک می‌شوند شدیدا مجذوب زیبایی آن می‌شوند طوری که خیال می‌کنند بدون این سبک نمی‌توانند زندگی کنند.

شما این سبک را دوست دارید اگر…حاشیه باغ تان را با مجسمه های خزه پوش و رزهای سرخ عاشقانه تزئین کرده اید. بالشت های توری تخت شما را مزین کرده‌اند. میهمانی ولنتاین سالیانه شما در بین دوستان تان افسانه‌ای و زبانزد است. شعله گرم دو یا چند شمع را سر شام خود دوست دارید. واقعا به زندگی شاد و نشاط بخش تا ابد اعتقاد دارید.

راز شماره یک سبک رمانتیک: گل ها

رزها قرمز هستند، بنفشه‌ها آبی و بقیه را هم که خودتان می‌دانید. گل ها، با تمام معانی عاشقانه‌ای که دارند همانند پیچک‌هایی که به روی درختان تاب می‌خورند با شالوده و بنیان این سبک آمیخته شده‌اند. راز نو کردن جلوه‌های گلدار چیست؟ به دنبال اشیائی باشید که از یک خانواده رنگی هستند، برای مثال چند قاب عکس با قاب بنفش انتخاب کنید و در کنار آن دسته‌ای از بالشت های که روی آن طرح گل ویستریا ترسیم شده است را بیاورید.

یا این که می‌توانید صرفا یک عنصر گلی برجسته را انتخاب کنید و اجازه بدهید که در طراحی تان غالب باشد؛ برای مثال یک پارچه بزرگ، کاغذ دیواری با نقش های پرهیاهو و یا فرش گلدار شیک.

زیبایی و جذابیت ظریف: به جای این که فضای خود را با عکس های گل دار و خیره کننده شلوغ و پرازدحام کنید با یک گلدان یا پارچ ساده‌ای از شکوفه‌های طبیعی فضای خود را زینت ببخشید. برای این کار از گل های طبیعی استفاده کنید که ظاهری لطیف و قدیمی دارند مانند گل صدتومانی، یاس، گل ختمی و البته رز.

سبک رمانتیک
سبک رمانتیک

راز دوم سبک رمانتیک: آینه های دودی

فضاهای رمانتیک حقیقی دیگر آن چنان که باید و شاید متاثر از واقعیت نیستند. از آینه هایی با ظاهر آنتیک و پالوده استفاده کنید تا روشنایی را به شیوه‌ای ملایم در فضا پخش کند و بازتاب نور در اتاق شما را اندکی سحرانگیز نشان دهند.

شما هم می‌توانید آینه های واقعی عتیقه را خریداری کرده و هم می‌توانید صفحه پشت آینه ها را با مخلوط شیمیایی خاص بپوشانید تا به ظاهر آن قدمت و کهنگی بدهید.

زیبایی و جذابیت ظریف: زیبایی آینه‌های مه آلود و کدر را با چند لوازم دکوری دم دستی انعکاس دهنده نور دوچندان کنید تا درخشش در کل فضا پخش شود. برای مثال از یک جفت آباژور رومیزی با پایه جیوه‌ای استفاده کنید یا روی کشو یا کنسول سینی براق نقره‌ای قرار دهید و روی آن دسته ای از گلدان های کریستالی ساده را بگذارید.

راز سوم سبک رمانتیک: هوازدگی و پوسیدگی ملایم

در سبک رمانتیک مبلمان، سطوح و لوازم دکوری را با نشانه‌هایی از پتینه و زنگار حاصل از گذشت زمان مشاهده می‌کنید. آن ها نوستالژی گذشته را با ظرافت بی‌پیرایه ای هویدا می‌کنند. چوب های رنگ و رو رفته یا ورقه ورقه شده و فلزات را با پارچه هایی که نشان دهنده زیبایی قدمت آن‌ها می باشد ترکیب کنید و چند لوازم دکوری وینتیج گلچین شده را نیز در کنار آن ها بیاورید.

زیبایی و جذابیت ظریف: کلمه کلیدی این سبک «ملایم ولطیف» است. لوازم دکوری که به شدت بی‌پیرایه هستند بیشتر مناسب این سبک می‌باشند. اگرچه فضاهای داخلی رمانتیک با سبک شابی چیک(shabby chic) که چندسال قبل محبوب بود پیوستگی دارد با این حال اگر جلوه شابی آن را محدود کرده و بیشتر روی شیک بودن آن تمرکز کنید به جلوه‌ای پرروح تر و پرطراوت تر دست پیدا می‌کنید.

راز چهارم سبک رمانتیک: رنگ های ملایم و لطیف

هر کسی که کتاب Color Me Beautiful را خوانده باشد می‌داند که باید لباس ها و آرایش خود را در رنگ هایی انتخاب کند که با تن طبیعی پوست او هماهنگ باشد. پس چرا به فضای داخلی این گونه ننگریم؟ دیوارهای خود را با رنگی که به شما می‌آید نقاشی کنید، آن گاه می‌بینید که طوری به نظر می‌رسید انگار که درخشش عاشقانه و گلگونی در صورت تان نمایان است.

در این جا انتخاب رنگ بسته به رنگ پوست شما متفاوت خواهند بود. اما رنگ های رزی و صورتی در هر طیفی، رنگ مرجانی و زردآلویی، بلوند بیسکویتی، آلویی تیره و بنفش تقریبا رنگ‌های عمومی هستند.

جذابیت و زیبایی ظریف: دیوارهایی که به سختی می‌توان متوجه طیف صورتی در آن شد با رنگ های صورتی تیره تر و رنگ های خنثی هماهنگ شده و باعث شده تا جلوه این اتاق خواب خسته کننده نشود.

طرح رنگ خود را تک رنگ نگهدارید تا جلوه رمانتیکی پدید آید که تا حد ممکن ظریف و هنری باشد.

راز پنجم سبک رمانتیک: روشنایی ملایم

هیچ چیز مانند نور فلورسنت شدید بالاسری یا لامپ های ردیفی مگا واتی(پرنور) شعله رمانتیک بودن فضا را خاموش نمی‌کند. با لوازمی که نور را پخش و پراکنده می‌کنند نظیر چراغ های دیوار کوب دیواری یا یک لوستر زیبا در فضای خود درخشش ملایمی پراکنده کنید.

لوسترهای کریستالی درخشش الماس گونه ای به فضا می‌دهند اما این اشتباه نیست که از چراغ های ساده تر با متریال های ارزان تر نیز استفاده کنید.

زیبایی و جذابیت ظریف: از چراغ های کم نور(وات پایین) استفاده کنید تا فضای تان درخشش رمانتیکی داشته باشد. حتی می‌توانید چراغ هایی را بخرید که مختصری رنگ صورتی دارند که به محیط گرما بخشیده و پوست شما را جذاب و گلگون نشان می‌دهند.

 

راز ششم سبک رمانتیک: شمع ها

حتما دلیلی داشته که در بسیاری از آهنگ ها و شعرهای عاشقانه از شمع ها یاد شده است؛ شمع ها حال و هوای گرم و افسون گرانه ای ایجاد کرده و فضا را عاشقانه می‌کنند. شمع ها بعدی حقیقی به نورپردازی لایه ای می‌دهند که هیچ چراغ و لامپی نمی‌تواند مانند آن عمل کند. آن ها را به صورت گروهی در کنار هم قرار دهید برای مثال چند شمعدان تندیسی را در ارتفاع های متفاوت و یک ردیف شمع های ساده سفید را در بالای طاقچه شومینه قرار دهید.

جذابیت و زیبایی ظریف: به دنبال شمع هایی باشید که همگی به یک رنگ خنثی هستند برای مثال همگی سفید ساده یا کرم باشند تا مناسب ترین جلوه به دست آید و اگر خواستید شمع معطر انتخاب کنید، باید رایحه آن ملایم و ظریف باشد. هیچ چیز مثل بوی تند و شدید به ماهیت عاشقانه فضا ضربه نمی‌زند.

راز ششم سبک رمانتیک: مبلمان زنانه

مبلمان رمانتیک با خطوط انحنادار و روان جلوه ای ظریف، رویایی و فرح بخش دارند. آن ها تاثیر خود را از قطعات استادانه طراحی شده ای که مشخصه عصر ویکتوریایی هستند می‌گیرند و دارای طرح های ریز نقش و بسیار تزئینی هستند.

زیبایی و جذابیت ظریف: گلچینی از قطعه های زیبا و خوش نما را با مدل های ساده تر متعادل کنید تا جلوه رمانتیک به روزتری داشته باشید و زیادی از تزئینات و جزئیات استفاده نکنید. یک صندلی با پشت اندک خمیده یا تخت آهنی سفید جلوه ای موثر به اندازه یک کمد یا تخت خواب چهار ستونه منبت کاری شده دارند.

راز هشتم سبک رمانتیک: گرم و دنج

سبک رمانتیک تماما مربوط به لطافت نرمی و گرمی همچون نرمی پر می‌باشد. این احساس را با مبلمان راحت و نرم با رنگ های گرم و کرمی و چیدمان خوشایند و دعوت کننده به اتاق های خود وارد کنید.

جذابیت و زیبایی ظریف: در این جا ابعاد بیشتر از تزئینات به این آشپزخانه حس گرم و دنج بودن را داده است. چراغ های آویز بالای جزیره آشپزخانه باعث کوتاه تر شدن سقف و در نتیجه دنج و صمیمی شدن فضای آن می‌شود. پرده ساده گلداری جلوه لطیفی به آشپزخانه داده است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz