مزایای سقف بلند خانه : 10 اتاق با ارتفاع دو برابر سقفشان نور و فضای فراوانی را برای فضای داخلی خانه تامین کرده‌اند

مزایای سقف بلند خانه : 10 اتاق با ارتفاع دو برابر سقفشان نور و فضای فراوانی را برای فضای داخلی خانه تامین کرده‌اند

مزایای سقف بلند : در این مطلب با ده نمونه از پروژه‌هایی آشنا خواهیم شد که در آن‌ها بعلت دوبرابر بودن ارتفاع سقف فضای داخلی، طراحی آن از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار شده و دارای ویژگی‌هایی مانند اتاق نشیمن با سقف بلند و یا نورگیرهای سقفی در ارتفاع بسیار بالا هستند.

 

خانه فوکوشیما، ژاپن، طراحی توسط Cohta Asano

 

خانه طراحی شده توسط Cohta Asano در فوکوشیما متشکل از 9 عدد حجم مکعبی است که دارای همپوشانی با یکدیگر هستند و در فضای داخلی چیدمان پیچیده‌ای را از اتاق‌هایی دارای سقف‌های با ارتفاع دو برابر و سه برابر خلق می‌کنند. سازه شبکه‌ای و چوبی این ساختمان، که کاملا نمایان مانده‌است نیز می‌تواند بعنوان بخشی از قفسه‌بندی‌های فضای داخلی نقش ایفا کند.

 

خانه لورل‌وود، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط Design Hound

 

در این خانه که در شهر آستین در ایالت تگزاس قرار دارد، ورود به خانه از طریق یک حیاط خلوت با ارتفاع دو طبقه و با ردیف‌های گلکاری صورت می‌گیرد. نور از طریق یک پنجره سقفی که در سقف شیبدار این حیاط خلوت قرار گرفته به آن وارد می‌شود.

 

خانه Five Acre Barn، انگلستان، طراحی توسط Blee Halligan Architects

 

این میهمان‌خانه که در حومه شهر سافولک قرار دارد مجموعه‌ای از فضاهایی با ارتفاع دو طبقه را به نمایش می‌گذارد، از جمله راهرویی تاریک و دنج که با تخته‌های چوبی رنگ شده به رنگ مشکی پوشانده شده‌است.

 

آپارتمان لندن، انگلستان، طراحی توسط Feix & Merlin

 

تیم طراحی Feix & Merlin سقف این فضا را که قبلا یک مغازه فروش غلات در لندن بوده، مرتفع کرده تا آپارتمانی جادار خلق کند. آشپزخانه این آپارتمان که سقفی به ارتفاع دو طبقه دارد اکنون دارای یک نیم‌طبقه با نرده‌ای متشکل از استیل و شیشه‌ است.

 

خانه لوور، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط  استودیوی Leroy Street

 

تیرهای چوبی موجود در سقف این خانه در هامپتون، به صورت نمایان باقی مانده‌اند و حس یک انبار مرتفع را در این اتاق نشیمن با ارتفاع دوطبقه ایجاد می‌کنند.

 

خانه Späckhuggaren، سوئد، طراحی توسط Bornstein Lyckefors Architects

یک قفسه چوبی کتاب که به همراه یک میز تاشو کامل شده، در فضای نشیمن دو طبقه این کلبه ادغام شده‌‌است. این فضای نشیمن رو به چشم‌اندازی از مناظر طبیعت سوئد گشوده می‌شود.

 

خانه سی‌برایت، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط Jeff Jordan Architects

طبقه دوم این خانه ساحلی که توسط تیم معماری جف جردن طراحی شده، دارای دیواری شیشه‌ای به ارتفاع دو طبقه است که چشم‌اندازهایی تاثیرگذار را از ساحل نیوجرسی فراهم می‌کند. فضای داخلی شامل یک آشپزخانه، فضای نشیمن و فضای غذاخوری در یک پلان آزاد است.

 

خانه سامرویل، کانادا، طراحی توسط Naturehumaine

 

فضای خالی مرکزی این خانه در مونترال در واقع به جای دو طبقه، سه طبقه دارد و کاملا به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده تا نور وارد شده از سقف شیشه‌ای بالا را تماما بازتاب دهد. بکارگیری رنگ مشکی در راه‌پله‌ها و چراغ‌ها در این فضای مینیمال تضاد برقرار می‌سازد.

 

مزایای سقف بلند خانهخانه آجری، استرالیا، طراحی توسط Andrew Burges Architects

در این خانه در سیدنی، دیواری دارای آجرهای رسی کمرنگ بعنوان زمینه‌ای برای این فضای نشیمن با ارتفاع دو طبقه ایفای نقش می‌کند. پنجره‌ای بزرگ بدون هیچ قاب قابل مشاهده‌ای در بالای دیوار مذکور قرار گرفته و این تصور را ایجاد می‌کند که فضای داخلی کاملا رو به عناصر خارجی باز و گشوده است.

 

خانه کاست آیرون، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط Shigeru Ban

این فضای نشیمن با ارتفاع دو طبقه و با پنجره‌های قوس‌دار در ساختمان کاست آیرون قرار گرفته، ساختمانی 135 ساله در محله تریبکا در نیویورک که توسط شیگرو بان در حال تبدیل شدن به یک مجموعه آپارتمانی است. طراح داخلی این مجموعه، براد فورد، مبلمانی با تم وینتج و در رنگ‌های خنثی را در تکمیل نور فضا و حس آن انتخاب نمود.

 

 

 

 

مزایای سقف بلند خانه

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen