مزایای دیوار سبز و نحوه چگونه ساختن آن ها توسط خودتان در منزل

مزایای دیوار سبز و نحوه چگونه ساختن آن ها توسط خودتان در منزل

مزایای دیوار سبز  : اخیرا، ایده دیوار های سبز بسیار پرطرفدار شده است. این نوآوری پایدار چه روی قسمتی از ساختمان اجرا شود یا به صورت مستقل نصب شود هم از جنبه زیبایی و هم از جنبه سلامتی عالی برخوردار است.

این باغ های عمودی که به دیوارهای زنده معروف هستند با گیاهانی پوشیده می‌شوند که از گوش تا ریه برای ما فایده دارند. بیایید نگاهی دقیق به مزایای دیوارهای سبز داشته باشیم و سپس ببینیم که چطور می‌توانیم آن ها را خودمان در خانه نصب کنیم.

بهبود کیفیت هوا

از نظر علمی ثابت شده که شاخه و برگ‌ها می‌توانند کیفیت هوا را بهبود ببخشند. در واقع جنگل های بارانی آمازون اغلب به عنوان«ریه های جهان» خوانده می‌شوند. یک دیوار سبز به شدت به بهبود کیفیت هوای اطراف خود کمک می‌کند. در حقیقت آن ها به عنوان یک فیلتر تصویه هوای طبیعی عمل کرده و هوای آلوده را با انتشار اکسیژن پاک تصفیه می‌کنند.

اگر باغ های سبز در محیط اداری نصب شوند، حضور آن ها منجر به افزایش بهره وری کارکنان و سلامت عمومی می‌شود، زیرا هوای پاک تر منجر به غلظت هوای بهتر، کارمندان سالم تر و روزهای بیماری کمتر می‌شود.

زیبایی شناختی عالی

هیچ کس که از نزدیک دیوار سبزی را مشاهده کرده باشد نمی‌تواند بگوید که خارق العاده و چشم نواز نیست، مخصوصا اگر نمونه‌های بزرگی چون پاتریک بلان واقع در پاریس را مشاهده کرده باشد. ما معمولا به ندرت باغ هایی را دیده ایم که به سمت بالا رشد می‌کنند بنابراین آن ها برای چشم‌های ما جذاب به نظر می‌رسند.

دیوارهای سبز برای دکوراسیون خانه یا اداره عالی هستند و می‌توانند هر اتاق کسل کننده و خسته کننده ای را به یک محیط جذاب و پرنشاط تبدیل کنند.

دیوار سبز می‌تواند به عنوان اولین برداشت ذهنی خوب برای مشتریانی که از کسب و کار شما بازدید می‌کنند عالی باشد.

یا اگر می خواهید به خانه خود یک پوشش رنگی زیبا اضافه کنید دیوارهای سبز مقداری سرسبزی به چهار دیوار شما اضافه می‌کنند و نقطه شروع خوبی برای آغاز گفت و گوی میهمانان پیرامون آن هستند.

کاهش هزینه‌های انرژی

در بسیاری از خانه ها افراد دوست دارند از تهویه کننده‌های هوا استفاده کنند اما هزینه خرید و نصب آن ها ممکن است نجومی باشد. آیا می‌دانستید دیوارهای سبز می‌توانند به عنوان یک تهویه هوای طبیعی عمل کرده میزان رطوبت را طوری متعادل کنند که برای ما مناسب تر است.

از طریق فرایند شناخته شده به نام تعریق، هوای اطراف دیوار سبز به طور طبیعی سرد می‌شود در زمستان ها یک دیوار سبز روی قسمت خارجی ساختمان به عنوان عایق عمل کرده و از هدر رفت گرما جلوگیری می کنند.

کاهش میزان سر و صدا

شاید تعجب کنید که چطور گیاهان می‌توانند به کاهش سر و صدا کمک کنند؟ این یکی از مزایای کمتر شناخته شده دیوارهای سبز هستند که سر و صدای پس زمینه را در نهارخوری های شلوغ و پرسرو صدا کاهش می‌دهند یا آلودگی صوتی ناشی از ترافیک جاده شلوغ اصلی را کم می کنند.

شاخ و برگ ها سر و صداهایی را که از کنار آن عبور می‌کنند را جذب و منعکس می کند، بنابراین اگر اتاقی در خانه خود دارید که می‌خواهید تا جای ممکن آرامش بخش و ساکت باشد یک دیوار سبز می‌تواند شما را به این مقصودتان برساند و البته حس آرامش ذاتی و سبزی گیاهان نیز بر همگان روشن است.

اما چطور می‌توانید یک دیوار سبز را خودتان نصب و اجرا کنید؟

دیوارهای سبز برای کسانی که فضای زیادی برای باغچه و گیاهان ندارند عالی است. اگرچه برای ساخت نمونه های بزرگتر باغ های عمودی نیاز به افراد حرفه‌ای دارید اما نمونه های کوچک را می‌توانید خودتان در خانه بسازید.

ابتدا فضایی که می‌خواهید در آن دیوار سبز خود را نصب کنید انتخاب کنید. با ساختن یک قاب شروع کنید. شما نیاز به ساختار خوب و محکمی دارید که بتوانید آن را از دیوار آویزان کنید، به طور کلی پلاستیک ها متریال مناسب این کار هستند. سپس باید یک ورقه پلاستیکی به قاب خود متصل کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.

اکنون می‌توانید یک لایه الیاف به قاب پلاستیکی خود اضافه کنید، این الیاف به عنوان پایه گیاهانی که روی آن زندگی و رشد می کنند عمل می کند.

از یک متریالی که دارای خواص موثر حفظ آب و ریشه‌ها می‌باشد استفاده کنید، برای این کار اغلب از «نمد» استفاده می‌شود.

یک سیستم آبیاری برای آب دادن به گیاهان تنظیم کنید تا به تمام بخش های دیوار دسترسی داشته باشد.

سبک معمول آن این است که یک لوله را در بالای دیوار سبز خود نصب کنید که آب را به سمت پایین در سرتاسر دیوارتان می‌چکاند.

مزایای دیوار سبزاز آن جایی که این یکی از مهم ترین جنبه های دیوار سبز است بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در این مرحله شما نیاز به اضافه کردن یک سیستم کوددهی نیز دارید.

در نهایت باید گیاهان را انتخاب کنید و آن ها را درون ساختار پلاستیکی دیوار سبزتان اضافه کنید. انتخاب گیاهان بستگی به سلیقه شما دارد، فقط به زیبایی شناسی فعلی اتاق یا باغی که در حال نصب دیوار سبز در آن هستید توجه کنید.

 

 

 

مزایای دیوار سبز

تحریریه پویانو: سجادی