مرکز شهر اینزینزاک / معمار Urbicus

مرکز شهر

مرکز شهر اینزینزاک / معمار Urbicus

مرکز شهر اینزینزاک ؛ با تخریب کوره آهنگری در اواخر دهه 60 ، زمین شهرسازی وسیعی بدست آمد، که پتانسیل تبدیل به منطقه مسکونی را داشت. در واقع سایتی استثنایی درکنار آب بود. کاربری قبلی این محل برخلاف سوابق جغرافیایی و تاریخی قوی منطقه بود؛ بنابراین شهرداری، بازسازی و سازماندهی مجدد شهری را در مرکز شهر آغاز کرد. ساخت و سازها موجب آشتی مرکز شهر با رودخانه شد و مزایای بسیاری برای شهر به همراه آورد.

معماری مرکز شهر
معماری مرکز شهر

محل : شهر اینزینزاک لاکریست، فرانسه

معماری منظر:  ژان مارک گالیر (Jean-Marc Gaulier) ، شرکت Urbicus

پروژه: بازسازی مرکز شهر و منطقه از لا فاندری (La Fonderie)

کارفرما: شهردار اینزینزاک لاکریست

تیم طراحی: اولیویا سامت(Olivia Samit) ، نیکولا رنارد (Nicolas Renard)، یولی آتاناسو (Yuli Atanassov)

پیمانکار: شرکت آرتلیا (Artelia)

ماموریت: مدیریت پروژه

فاز پروژه: تکمیل

سال : 2010

مساحت: 40000 متر مربع

هزینه ساخت: 2300000 یورو

جامعه را با انواع سازگاری با طبیعت اطراف همساز کرد و ابزار گوناگونی برای تفریح فراهم شد. در ضمن موجب تقویت و رشد اقتصادی و پایداری در منطقه گردید.

معماری مرکز شهر
معماری مرکز شهر

 

توانایی همزیستی عناصر طبیعت و مردم شهرنشین یکی از بزرگترین هدایایی است که معماری منظر عرضه می‌دارد. بنابراین بسیاری از پروژه هایی که امضای تجاری معمار منظر معتبر و مشهوری دارند با این آمیزه ترکیب می‌شوند. از سوی دیگر، طبیعت را به انسان ها نزدیک تر می‌کند و عناصرش تسکین دهنده طبیعی است که هر کسی آرزویش را دارد. و از سوی دیگر، عناصر شهری امکان گشت و گذار در طبیعت را فراهم می‌کند.

این پروژه نشان می‌دهد که طبیعت می‌تواند با شهر تلفیق شود. بخش دوم پروژه سامان دهی لا فاندری است. تیم خلاق و با استعداد Urbicus به سختی کار کردند تا عناصر طبیعی در فضاهای مورد نیاز، پیاده‌سازی شدند. مصالح بکار رفته با طبیعت سازگارند و پایداری در حد بالایی مد نظر بوده است.

مرکز شهر
مرکز شهر
معماری
معماری

منبع: landezine