مرکز تجاری سام

مرکز تجاری سام

مرکز تجاری سام

مجتمع تجاری سام ( sam center )

طراحی و معماری پروژه های برجسته ایرانی: مجتمع تجاری سام زمانی که راه اندازی شد ، پیش از آنکه به عنوان مرکزی برای عرضه ی برند های لاکچری مطرح شود، به دلیل معماری خاص خود بر سر زبان ها افتاد. سام سنتر اولین مرکز خریدی در تهران بود که برای کالاهای لوکس و به سبک تمامی مراکز مشابه خارجی ساخته شد و طراحی خاص و متفاوت آن ، الگویی برای طراحی مراکز مشابه شد. سمیه نایب عباس ، یکی از اعضای تیم طراحی سام سنتر است که می گوید اسکلت پروژه ی سام سنتر اجرا شده بود و در راستای اهداف کارفرما و انتظاراتش از پروژه ، تغییراتی در آن صورت گرفت. برای براوردن قشر مرفه جامعه که در این منطقه ی خاص ساکن هستند ، تیم طراحی تلاش کرده است تا به استانداردهای معماری خارج کشور نزدیک شود که در این راستا نمونه هایی در کشور امارات ، مثل دوبی مال ، امارات مال و در کشور ترکیه ایستیانا پارک ، به لحاظ معماری داخلی ، ویترین ها و جزئیات بررسی شدند. در نهایت تصمیم گرفته شد که سام سنتر ، یک مجتمع تجاری با تعداد محدودی فروشگاه باشد که فقط ار یک جمعیت پنج تا ده درصدی پذیرایی کند. بعضی افراد این ذهنیت را دارند که سام سنتر باید محیط شلوغی باشد ، در صورتی که از همان ابتدا ، هدف پروژه این بوده است که عده ی کمی به این مجموعه مراجعه کنند.

مرکز تجاری سام
مرکز تجاری سام

آنچه که تیم طراحی دوست داشت در سام سنتر اتفاق بیفتد این بود که لابی به عنوان یک فضای کانونی در نظر گرفته شود و تمامی اتفاقات مرکز سام حول این محور به عنوان یک فضای پویا شکل گرفته است و این برخلاف معماری خنثی و ایستای سایر بخش های سام سنتر است. خلق و توسعه خدمات و موقعیت های متمایز و موثر مساله همیشگی سام سنتر خواهد بود

مجتمع تجاری سام، در اواخر زمستان سال 1390، با رویکردی نو در تعریف و ساخت فضایی پویا و با هدف ارائه خدمات به مشتریان در تراز جهانی، با حضور برندهای معتبر بین‌المللی کالاهای مختلف در کالبد نقطه ای اصیل از پایتخت ایرانِ امروز تاسیس شد.

مطلب پیشنهادی:سینما های جدید ، مجتمع های تجاری فرهنگی در تهران

 

مرکز تجاری سام
مرکز تجاری سام

این مجتمع تجاری با داشتن زمینی به مساحت 1750 متر مربع، در 9 طبقه، شامل، 26 فروشگاه تجاری در ابعاد 35 تا 200 متری در دو طبقه همکف و اول، 200 پارکینگ در طبقات دوم تا هفتم، یک طبقه آشپزخانه در طبقه هشتم و 1200 متر فضای رستورانی در طبقه نهم با چشم اندازی کوهستانی در بهترین نقطه شهر تهران به مرکز خرید کم نظیری مبدل شده است.

یکی از شعار های اصلی این مرکز تجاری “استفاده از تجربیات برندهای معتبر بین‌المللی و الگوبرداری از آن” (Using the experience of international brands) معرفی شده است.

اختصاص ۲۴۰ پارکینگ استاندارد با دو مسیر دسترسی، از خیابان فرشته و بزرگراه مدرس به عنوان پیش درآمدی ساده اما کلیدی تعریف شده است و فضای خاص لابی به همراه سرویس پذیرایی با پوست اندازی مستمر آن موقعیتی جذاب و همیشه نو برای قرارهای روزانه فراهم کرده است و چند پله بالاتر سام کافه با مفهومی نو در فضا و طعم و کیفیت لحظاتی آرام و خاطره انگیز را تضمین کرده است. چهار رستوران متفاوت در سبک و مزه و ملیت اما مشترک در اصالت و زیبایی و تنوع با رعایت بالاترین استانداردها انتخاب اصلی مشکل پسندان پایتخت است.

مرکز تجاری سام
مرکز تجاری سام

مرکز خرید سام سنتر را تنها از نظر موقعیت جغرافیایی می‌توان با دیگر مراکز خرید معتبر جهانی متفاوت دانست چرا که تمامی اِلمان های به کار رفته در ساختمان و معماری صورت گرفته در آن به طور مطلق در پارادایم معماری مدرن قرار گرفته است و یکی از لوکس ترین مراکز خرید شهر تهران محسوب می‌شود که با داشتن غرفه های شیک و گران قیمت مشتریان خاصی را برای خود رقم زده است.

آدرس: تهران ، الهیه ، خیابان فرشته

مطالب پیشنهادی:

مجتمع تجاری ارگ تجریش

مجتمع تجاری اداری سپهر شیراز

 

 

گرداوری در تحریریه پویانو