10 راهکار عالی برای مرتب نگه داشتن میز کار برای داشتن دکوراسیون منظم اتاق کار

10 راهکار عالی برای مرتب نگه داشتن میز کار برای داشتن دکوراسیون منظم اتاق کار

مرتب نگه داشتن میز کار در افزایش بهره‌وری تاثیر به سزایی دارد. گاهی شلوغی و به هم ریختگی میز کار به یک معضل حل نشدنی تبدیل می‌شود. در ادامه ایده‌های ساده و کم هزینه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به صرف کمی وقت و خلاقیت می‌توانید میز خود را مرتب نگه دارید و با شلوغی و به هم ریختگی آن برای همیشه خداحافظی کنید.

 

1- از بطری‌های شیشه‌ای به عنوان جامدادی استفاده کنید

با استفاده از چسب حرارتی پنج بطری شیشه‌ای را کنار هم بچسبانید و به صورت افقی روی میز کارتان قرار دهید. همه لوازم التحریر مصرفی را داخل این بطری‌ها بریزید و در عین دسترسی راحت میز همیشه مرتبی داشته باشید.

 

2- از گیره‌های کلیپسی برای نگه داشتن سیم‌ها استفاده کنید

 

با توجه به قطر لبه میز کار خود چند گیره کلپیسی تهیه کنید. آنها را به لبه میز بچسبانید و سیم‌های وسایل الکترونیکی خود را در قسمت فلزی آن قرار دهید و به سیم‌های به هم ریخته نظم دهید.

 

3- بطری‌های شیشه‌ای را زیر طبقات بچسبانید

درب بطری‌های شیشه‌ای را زیر یکی از طبقات بچسبانید. فاصله مناسب بین درب‌ها را حفظ کنید. وسایل کوچک را در بطری‌ها بریزید و به درب‌ها وصل کنید.

 

4- تابلوی ابزار خود را قاب کنید

 

اگر دوست دارید ابزار و وسایلتان در دسترستان باشد اما تابلوی ابزار را مناسب کارگاه می‌دانید، از این ایده استفاده کنید. با قاب کردن یک تابلوی ابزار و نصب چند قاب تزیینی در کنار آن، می‌توانید یک تابلوی ابزار زیبا داشته باشید که بخشی از دکور اتاق کارتان شود.

 

5- از پشت پنجره‌ای چوبی قدیمی برای نگهداری کاغذها استفاده کنید

یک پشت پنجره‌ای چوبی و قدیمی را رنگ کنید و روی دیوار نصب کنید و از آن برای نگه‌ داشتن کاغذها و قبوض استفاده کنید.

 

6- از جعبه‌های کفش استفاده کنید

چند جعبه کفش را با کمک گیره‌های کلیپسی به هم متصل کنید و برای مرتب نگه داشتن وسایل روی میز و کتاب‌های سبک از آنها استفاده کنید. اگر کمی وقت بیشتری صرف کنید و داخل و بیرون جعبه‌ها را با کاغذهای رنگی بپوشانید، نتیجه بسیار زیباتر خواهد شد.

 

7- از پوشه‌دان به جای شلف دیواری استفاده کنید

مرتب نگه داشتن میز کار
مرتب نگه داشتن میز کار

پوشه‌دان‌های پلاستیکی یا چوبی را به حالت افقی روی دیوار یا زیر طبقه‌ها نصب کنید و از آنها برای نگهداری وسایل و کتاب‌ها استفاده کنید. می‌توانید آنها را رنگ کنید یا با کاغذهای رنگی بپوشانید تا با دکور اتاق کارتان بیشتر همخوانی داشته باشند.

 

8- از پایه‌های شلف‌های دیواری برای نگهداری مجلات و نامه‌ها استفاده کنید

پایه‌های زیبا و متنوعی در طرح‌‌ها و جنس‌های مختلف در بازار وجود دارند که با کنار هم قرار دادن تعدادی از آنها می‌توانید یک نظم دهنده زیبا و خاص برای میز کارتان بسازید. این ایده برای مرتب نگه داشتن نامه‌ها و کتاب‌ها و مجلات بسیار مناسب است.

9- میزی با پایه‌های طبقه‌دار انتخاب کنید

 

اگر در هنگام کار با وسایل زیادی سر و کار دارید، داشتن یک میز با پایه‌هایی که به مانند یک کتابخانه کوچک است، به شما کمک بسیاری می‌کند. با داشتن این میز همیشه وسایل مرتبی خواهید داشت. به مهم قرار گرفتن میز توجه کافی داشته باشید تا برای دسترسی به طبقات به مشکل بر نخورید.

10- از تقسیم‌کننده‌های کشو استفاده کنید

مرتب نگه داشتن میز کار
مرتب نگه داشتن میز کار

 

استفاده از تقسیم‌کننده‌های کشو این امکان را به شما می‌دهد که کشوی همیشه مرتبی داشته باشید و همه وسایلتان در دسترستان باشد. می‌توانید از تقسیم‌کنند ه‌های آماده که در بازار موجود است استفاده کنید و یا با مقوا و چسب و کاغذهای رنگی خودتان تقسیم‌کننده‌های زیبایی بسازید.

 

 

تحریریه پویانو: خانی