مدل کابینت آشپزخانه با 200 طرح از 10 سبک مطرح دکوراسیون : هوشمندانه انتخاب کنید!

مدل کابینت آشپزخانه با 200 طرح از 10 سبک مطرح دکوراسیون : هوشمندانه انتخاب کنید!

۲۰۰ مدل کابینت آشپزخانه : اگر فکرتان به خاطر دغدغه انتخاب بهترین سبک دکوراسیون آشپزخانه درگیر شده است، شاید آشنایی با خصوصیات هر یک از گزینه های موجود بتواند تنها راه حلی باشد که از آن نتیجه خواهید گرفت. آشپزخانه شما به عنوان قلب تپنده منزل تان استحقاق این را دارد که به درستی دکوراسیون شود. با این حساب بهتر است برای انتخاب کابینت های این فضای مهم وقت بگذارید و بهترین گزینه را بیابید. اگر نمی دانید چگونه می توانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید، کافی است این مطلب را تا پایان دنبال کنید تا با دویست نمونه از انواع کابینت های آشپزخانه و سبک های مطرح در این زمینه آشنا شوید. همراه پویانو باشید.

 

کابینت سبک معاصر Contemporary Kitchen Cabinets

سبک معاصر که بسیاری از اوقات با مدرن اشتباه گرفته می شود، سبکی است که در آن سطوح ساده و مینیمالیستی به کار می روند. کابینت های این سبک در مقایسه با انواع کلاسیک دارای تزیینات کمی هستند و پرداخت های نهایی برخی از انواع قدیمی تر را ندارند. این سبک به خصوصیات و نحوه پرداخت امروزی اشاره دارد که تا حد زیادی از سبک مدرن وام گرفته شده است و خطوط ساده و مستقیم را در بر می گیرد. سطح یکپارچه و صاف این کابینت ها فضای زیادی را در آشپزخانه فراهم می آورد. از طرف دیگر، این کابینت ها بلند هستند و در آشپزخانه های مواجه با کمبود فضای افقی، جای زیادی برای قرار دادن لوازم آشپزخانه در اختیار می گذارند. متریال های به کار رفته در کابینت های معاصر به طول معمول صنعتی و مواردی مثل فلز، بتن، پلاستیک و شیشه هستند که با خصوصیات این سبک که همان مسطح بودن فرم کابینت ها است، کاملا سازگاری دارند. البته ممکن است این ظاهر صنعتی تا حدودی سرد به نظر برسد که می توان با وارد کردن متریال های گرمی مثل چوب به طراحی از شدت آن کاست. از مطرح ترین رنگ های این سبک نیز می توان به سفید، سیاه و خاکستری اشاره کرد.

 

کابینت سبک مدرن Modern Kitchen Cabinets

سبک مدرن که به دوران اخیر نسبت داده می شود، فرم های هندسی و تزیینات بسیار کم و ساده را شامل می شود. کابینت هایی که به سبک مدرن طراحی و اجرا می شوند، عموما دارای فرم های مسطح و زاویه دار هستند. در سبک مدرن، هر آن چه شما می بینید دارای کاربرد به خصوصی است و فرم ها همگی از عملکرد خود پیروی می کنند. زیبایی این سبک کابینت در سادگی بی نظیری است که طراحی آن به ارمغان می آورد. کابینت های مدرن با حذف هر آن چه اضافه به نظر می رسد به شما فضای بیش تری جهت انجام کار می دهند و برای آشپزخانه های کوچک، یک انتخاب فوق العاده اند. متریال های این سبک نیز مانند سبک معاصر اکثرا صنعتی هستند. البته چوب هم از جمله گزینه هایی است که می توانید در این سبک ببینید. رنگ های این سبک، طیف بسیار گسترده تری را در بر می گیرند و عموما با رنگ های کلاسیک فرق دارند. شما می توانید از رنگ های خاصی مثل قرمز، آبی و زرد نیز در طراحی کابینت به سبک مدرن استفاده کنید.

کابینت سبک روستیک Rustic Kitchen Cabinets

سبک روستیک به عنوان یکی از زیر مجموعه های سبک های سنتی طراحی داخلی شناخته می شود، اما با این وجود به قدری خاص و متفاوت است که با سایر سبک های این دسته فرق می کند. این سبک از جمله مواردی است که حس دعوت کنندگی و راحتی بی نظیری را به فضای آشپزخانه می دهد. در سبک روستیک از تزیینات پر زرق و برق و آنچنانی خبری نیست و به جای آن، حس خوب یک فضای راحت و خودمانی وجود دارد. چوب کاج از جمله معروف ترین متریال های این سبک به شمار می رود که در قسمت های مختلف کابینت ها به چشم می خورد. چوب درخت گیلاس، بلوط، افرا و گردو نیز از دیگر متریال های پرکاربرد در ساخت کابینت های روستیک هستند. رنگ های معمول در سبک روستیک بسیار گرم و طبیعی هستند که از ذات متریال مورد استفاده در این سبک، یعنی چوب برگرفته شده است. این رنگ ها حس دعوت کنندگی بی نظیری به فضای آشپزخانه می دهند.

         مدل کابینت آشپزخانه سبک شیکر Shaker Kitchen Cabinets

سبک شیکر را می توان سبکی مطابق میل افراد میانه رو دانست. اگر به سبک های کلاسیک علاقه داشته باشید و در عین حال بخواهید خصوصیات سبک های امروزی تر را نیز در طراحی کابینت های آشپزخانه تان تجربه کنید، باید به سراغ این سبک بروید. سبک شیکر دارای ریشه ای سنتی است، اما بسیاری از ویژگی های آن مطابق اصول سبک های معاصر و مدرن می باشند. به همین خاطر می توان این سبک را با وجود اصل و ریشه ای که دارد در ترکیب با عناصر مدرن به کار برد. از جمله خصوصیات بارز این سبک می تواند به فرم درب کابینت ها اشاره کرد که عموما پنلی شکل هستند و فریم ریل مانند دارند. متریال به کار رفته در این سبک به طور معمول چوب می باشد که اکثر چوب های مورد استفاده در سبک روستیک را شامل می شود. پرداخت ها در سبک شیکر، ساده و طبیعی هستند و برخی نیز شامل یک رنگ پوششی می شوند که فرم امروزی تری به کابینت می دهد.

 

مدل کابینت آشپزخانه سبک کانتری Country Kitchen Cabinets

سبک کانتری هم از آن سبک های گرم و دعوت کننده است که فضای آشپزخانه را به محیطی خودمانی تبدیل می کند. این سبک به خاطر داشتن ظاهر طبیعی برای همیشه جذاب خواهد ماند و زیبایی خود را به این راحتی ها از دست نمی دهد. سبک کانتری نیز مانند روستیک از زیر مجموعه های سبک های سنتی به شمار می رود که امروزه کاربرد زیادی در طراحی فضاهای داخلی دارد. کابینت های سبک کانتری به گونه ای ساخته و پرداخته می شوند که برای مدت ها دوام خواهند داشت. چوب به عنوان متریال اصلی در ساخت کابینت به این سبک شناخته می شود و همان انواع مورد استفاده در سبک های روستیک و شیکر را در بر می گیرد. پرداخت نهایی سطح کابینت ها در این سبک می تواند به صورت براق یا استفاده از رنگ های پوششی باشد. در کابینت های سبک کانتری می توان پنل های دکوراتیو را مشاهده کرد که به عنوان جزیی از خصوصیات این سبک شناخته می شوند. رنگ های این سبک نیز مانند سبک های مشابه آن اکثرا گرم می باشند.

 

مدل کابینت آشپزخانه سبک میشن-استایل Mission-Style Kitchen Cabinets

سبک میشن-استایل که ابتدا در طراحی مبلمان شکل گرفت و بعدها به طراحی کابینت ها نیز راه پیدا کرد و روی جنبش آرتز اند کرفتز در طراحی کابینت ها نیز تاثیر گذاشت. این سبک تا حد زیادی نیز خصوصیات خود را از سبک های مختص اسپانیا و آمریکای جنوبی وام گرفته است. از ویژگی های این سبک می توان به خطوط مستقیم و درب های پنلی شکل اشاره کرد. تزیینات در پرداخت نهایی این سبک بسیار اندک است یا اصلا وجود ندارد. متریال اصلی مورد استفاده در ساخت کابینت های سبک میشن-استایل چوب بلوط سفید است. به غیر از این مورد می توان از چوب درخت گیلاس نیز نام برد. کابینت های این سبک به دست نجاران حرفه ای ساخته می شوند و معمولا عمر زیادی هم دارند. همین نیاز به مهارت در ساخت کابینت های میشن-استایل است که آن ها را به گزینه ای گران قیمت تبدیل کرده است. رنگ کابینت های این سبک، عموما عسلی و مشابه رنگ طبیعی چوب است.

 

 

مدل کابینت آشپزخانه سبک فرنچ کانتری French Country Kitchen Cabinets

سبک فرنچ کانتری همان طور که از نامش نیز مشخص است، سبکی است که ویژگی های خود را از مشخصه های سبک روستاهای فرانسه وام گرفته است. این سبک نیز یک گزینه دعوت کننده و گرم برای آشپزخانه است. در سبک فرنچ کانتری می توان تزیینات منحنی شکل، فرم های دکوراتیو و قوس های پیچیده را شاهد بود. کابینت های این سبک نیز مانند بسیاری از سبک های دیگر از جنس چوب هستند و ظاهر طبیعی آن را به نمایش می گذارند. سطح این کابینت ها اگر هم پرداخت نهایی رنگ داشته باشد، به گونه ای است که ظاهر دکوراسیون فرانسوی را به نمایش می گذارد. رنگ های معمول در این سبک نیز اکثرا همان رنگ های گرم و طبیعی چوب هستند که نهایتا با یک پرداخت به شکل دلخواه در می آیند.

 

مدل کابینت آشپزخانه سبک رترو Retro Kitchen Cabinets

سبک رترو را می توان سبکی دانست که دکوراسیون امروزی منازل ما را به حس های جذاب و همه پسند نوستالژیک پیوند می دهد و آن چه از دهه های قبل در خاطرمان مانده را در قالبی نوین به تصویر می کشد. این سبک با حس و حال وینتج در بسیاری از آشپزخانه های امروزی به چشم می خورد و همان میدسنچری است که با خطوط زاویه دار و فرم های هندسی اجرا می شود. در این سبک می توان مشخصه های مینیمالیستی و فرم های عملکردی را دید که شاید آن قدرها هم دکوراتیو نباشند، اما با همین سادگی شان زیبا به نظر می رسند. بسیاری از کابینت های های گلاس به همین سبک طراحی و اجرا می شوند. رنگ های مورد استفاده در طراحی به این سبک نیز بسیار متنوع و جسورانه انتخاب می شوند و عموما از میان رنگ های خاص و مدرن هستند.

 

کابینت سبک رترو Retro Kitchen Cabinets

 

مدل کابینت آشپزخانه سبک توسکان Tuscan Kitchen Cabinets

سبک توسکان از خصوصیات زیبایی شناسانه متداول در طراحی بناهای نواحی حاشیه ای ایتالیا برگرفته شده است که با خصوصیتی تحت عنوان زیبایی طبیعی شناخته می شود. این سبک از جمله سبک هایی است که در عین ایجاد یک فضای گرم و دعوت کننده از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار است. کابینت های این سبک به طور معمول از چوب درخت گیلاس یا افرا که دارای کیفیت زیادی هستند، ساخته و پرداخته می شوند و سپس جهت پرداخت نهایی با رنگ قهوه ای پوشش داده می شوند که در عین به نمایش گذاشتن یک ظاهر طبیعی از زیبایی و ظرافت بی نظیری نیز برخوردار است. درب های دارای پنل شیشه ای از مواردی هستند که در کابینت های این سبک به چشم می خورند. به غیر از رنگ چوب، رنگ های دیگری مثل قرمز و سبز نیز در اجرای این کابینت ها به کار برده می شود.

 

مدل کابینت آشپزخانه  سبک کرفتزمن-استایل Craftsman-Style Kitchen Cabinets

سبک کرفتزمن-استایل که یک سبک امروزی است با خطوط ساده و مینیمال تعریف می شود. این سبک از جنبش آرتز اند کرفتز سرچشمه گرفته است. کابینت های این سبک دارای ساختار محکم و عملکردی هستند و معمولا هم از چوب های مقاومی مثل چوب درخت بلوط، گردو، گیلاس و افرا ساخته می شوند. کابینت هایی که طبق مشخصه های این سبک ساخته می شوند عموما از چوب های طبیعی ساخته می شوند و متریال های مصنوعی در ساخت آن ها کاربرد چندانی ندارند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که این کابینت ها ذاتا به خاطر نوع طراحی و اجرای خود بیش تر از دیگر انواع هزینه در بر خواهند داشت. کابینت های این سبک را معمولا رنگ نمی زنند و پوشش نهایی آن ها همان ظاهر طبیعی چوبی می باشد که در تولیدشان به کار برده شده است.

 

 

 

 

مدل کابینت آشپزخانه

عکس ها برگرفته شده از HGTV