مدل های جدید کتابخانه خانگی جمع و جور در دکوراسیون داخلی

مدل های جدید کتابخانه خانگی جمع و جور در دکوراسیون داخلی

خاص ترین ایده های روز برای طراحی مدل های جدید  کتابخانه خانگی ؛ کتاب از ان چیزهایی است که تقریبا در همه خانه ها پیدا می شود. مهم نیست چند عدد کتاب در منزل دارید، بالاخره به فضایی برای قرار دادنشان نیاز خواهید داشت. اگر احساس می کنید فضای مورد نیاز برای قرار دادن یک کتابخانه در دکوراسیون داخلی منزل در اختیار ندارید یا دلتان می خواهد یک کتابخانه جذاب و متمایز داشته باشید، بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

 

اگر هیچ قسمتی برای قرار دادن کتاب هایتان سراغ ندارید، فضای زیر راه پله یکی از راه حل های شماست. این فضا معمولا بدون کاربرد است و گاهی اوقات به همین صورت بلا استفاده باقی می ماند؛ در حالی که می توان از آن در جهات مختلفی استفاده کرد. فضای زیر راه پله تان را به یک کتابخانه زیبا و جادار تبدیل کنید. با این کار هم کتاب هایتان را سر و سامان داده اید و هم یک دکور ایده آل به وجود آورده اید.

 

راه خلاقانه تری نیز برای استفاده از فضای راه پله ها وجود دارد. به جای این که از فضای زیر پلکان استفاده کنید، کتاب ها را داخل پله ها قرار دهید. برای اجرای چنین ایده ای مسلما نیاز خواهید داشت تا از قبل این موضوع را در طراحی پلکان منظور کرده باشید. فضای پشت هر پله می تواند یک قفسه کوچک به شمار آید و در مجموع کتابخانه پلکانی زیبایی را تشکیل دهد که عاشقش خواهید شد.

راه دیگر این است که قسمتی از پهنای پلکان را به یک کتابخانه اختصاص دهید که در طول راه پله بالا می رود. این ایده را در صورتی می توانید اجرا کنید که پهنای راه پله به اندازه کافی بزرگ باشد تا زمانی که کتابخانه را اضاف کردید، در رفت و آمد شما مشکلی ایجاد نشود.

با ساده ترین روش ها هم می توان جالب ترین نتیجه ها را گرفت. یک طاقچه کوچک و ساده که تنها از یک تخته چوبی تشکیل شده می تواند نمونه این ادعا باشد. اگر تخته ها را در زاویه خاصی به دیوار متصل کنید، می توانید فرم جالبتری به دست آورید. البته این ایده تنها برای قرار دادن تعداد کمی کتاب مناسب است و بیشتر حالت دکوراتیو دارد تا کاربردی، اما زیبایی آن بدون شک دلیل بر پیشنهاد ما به شما است که از چنین طاقچه ای استفاده کنید.

کتابخانه شما می تواند به جای داشتن یک ظاهر ساده و معمولی، از فرم های هندسی متنوعی تشکیل شده باشد. چنین کتابخانه ای جدا از این که کتاب های شما را نظم و ترتیب می دهد، به زیبایی دکوراسیون فضا را شکل خواهد داد.

مدل های جدید کتابخانه

یکی دیگر از ایده هایی که به شما پیشنهاد می کنیم حتما امتحانش کنید، قفسه های نامریی است. این قفسه ها به این دلیل نامریی نام گرفته اند که در واقعیت وجود ندارند و تنها با قرار دادن کتاب قابل تصور هستند. در واقع این قفسه ها از خود کتاب ها به وجود می آیند و در نبود کتاب معنا ندارند. روش ایجاد این قفسه ها بسیار راحت است. کافی است یک صفحه فلزی را در حالت قائم به سطح دیوار پیچ و مهره کنید و یک سطح اتکای بسیار کوچک در قسمت پایینی آن در نظر بگیرید. جلد زیرین کتاب های خود را در حالت باز روی سطح اتکای کوچک گذاشته، صفحه فلزی را در میان کتاب قرار داده و کتاب را ببندید.

مدل های جدید کتابخانه

دیگر راهی که به شما پیشنهاد می دهیم این است که کتاب ها را به همان گونه ای در فضا قرار دهید که از دل طبیعت در آمده اند. یک کتابخانه درختی تعریف کنید و کتاب ها را روی شاخه های آن قرار دهید. این ایده می تواند از مناسب ترین و زیبا ترین فرم های تعریف کتابخانه باشد.

نمونه دیگر همین کار را می توانید در فرمی طبیعی تر به کمک یک تنه درخت و اضافه کردن تعدادی صفحه به آن ایجاد کنید و در گوشه ای از فضا قرار دهید.

مدل های جدید کتابخانه
مدل های جدید کتابخانه

به دنبال ایجاد طرح های خاص و متمایز باشید. کتابخانه ای ایجاد کنید که ناخودآگاه افراد را به خود جلب کند و با قفسه های خشک و خسته کننده فرق داشته باشد. با انجام این کار، علاوه بر ایجاد محل نگهداری کتاب هایتان، دکوراسیون خانه را شکل می دهید.

 

 

 

تحریریه پویانو