مدل های جدید شلف و قفسه در دکوراسیون داخلی

مدل های جدید شلف و قفسه در دکوراسیون داخلی

مدل های جدید شلف و قفسه : شلف های قدیمی، شکل تعریف شده و ثابتی داشتند که همیشه هم به همان نحو اجرا می شد، اما امروزه تنوع شلف ها به قدری زیاد شده که تقریبا با هر فرمی که دلخواه شما باشد، قابل تهیه هستند. طراحی بعضی از شلف ها هم به شما امکان می دهد به هر شکلی که مایل هستید، آن ها را روی هم سوار کنید و خودتان نیز در اجرای فرم آن ها سهیم باشید.

تنوع شلف های جدید به شما این امکان را می دهد که برای هر فضایی با توجه به دکوراسیون و چیدمان دیگر قسمت ها انتخاب مناسبی داشته باشید. شلف ها از حالت تکراری و خسته کننده دیروزی خود بیرون آمده اند و به المان های جذاب و خاصی تبدیل شده اند که هر کدام، حرفی برای گفتن دارند. در واقع می توان گفت که این شلف ها نه تنها کاربردی هستند؛ بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی داخلی به کار می روند. با این حساب، اگر می خواهید سطح دیوار را تزیین کنید هم می توانید روی این شلف ها حساب باز کنید.

در این مطلب، انواع مدل های جدید شلف ها و خصوصیات هر کدام را با شما در میان خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید.

شلف مدولار

اولین شلفی که به شما معرفی می کنیم، نمونه ای است که این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده است. این شلف ها همان مواردی هستند که می توانید در چیدمان آن ها دخالت کرده و فرم نهایی مجموعه شان را خودتان تعیین کنید. شلف های مدولار با فرم های هندسی خود این قابلیت را دارند که در حالت های متنوعی کنار هم قرار گرفته و فرم های متنوعی خلق کنند.

شلف پالت

تا به حال پالت های چوبی را دیده اید؟ اگر این طور است، احتمالا با ساختار این شلف ها آشنای دارید. در واقع می شود گفت که این شلف ها واقعا شلف نیستند و صرفا حاصل ابتکار و خلاقیت در استفاده از پالت های چوبی می باشند. اگر پالت های کوچکی در دسترس داشته باشید، می توانید با قرار دادن آن ها در کنار یکدیگر یک شلف زیبا و متفاوت خلق کنید.

شلف نامرئی

شاید برای تان عجیب باشد که چنین شلف هایی هم وجود دارند. در واقع، شلف هایی که از آن ها حرف می زنیم اصلا وجود ندارند! این شلف ها دیده نمی شوند و به همین خاطر، نامرئی نام دارند. طرز کار این شلف ها به این شکل است که صفحات فلزی در نظر گرفته شده روی سطح دیوار در میان جلد کتاب ها جای می گیرند و به همین شکل، آن ها را نگه می دارند، اما در ظاهر این طور به نظر می رسد که کتاب ها به تنهایی روی سطح دیوار ایستاده اند.

شلف کندویی

همان طور که گفته شد، دیگر دوران استفاده از شلف های تکراری و خسته کننده به پایان رسید است. شلف های امروزی با فرم های متنوعی و جالبی که دارند، شما را برای داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد و جذاب یاری می دهند. یکی از جالب ترین فرم های شلف، مدل کندویی آن است. در این مدل به جای استفاده از قفسه های مکعبی، طبقه های شلف به صورت خانه های کندو طراحی شده اند که در نوع خود خیلی جالب است.

شلف نردبانی

این مدل شلف، کاملا از تغییر کاربری یک وسیله متفاوت حاصل شده است. در واقع، شما می توانید با استفاده از یک نردبان، شلف مورد نظر خود را داشته باشید. این روزها نردبان ها به عنوان وسایل دکوری در چیدمان منازل به کار می روند. برخی شلف ها هم هستند که شکل خود را از نردبان ها الهام گرفته اند و شکلی مشابه آن ها دارند؛ با این تفاوت که برای قرار دادن لوازم دکوری استفاده می شوند.

شلف کنج

گوشه ها می توانند فضای جالبی برای نصب شلف باشند. امکان نصب قفسه در چنین فضاهایی هم به تازگی ایجاد شده است. مدل جالبی از شلف ها وجود دارد که روی محل تقاطع دو دیوار نصب می شود. این شلف ها ظاهر خیلی جذابی دارند و می توانند برای استفاده از فضاهای پرت کنج ها مورد استفاده قرار بگیرد. همین شلف را می توانید به صورت برعکس نیز در فرورفتگی کنج دیگری قرار دهید.

شلف فانتزی

نوع دیگری از مدل های جدید شلف است که ساختاری شبیه به شلف های نامرئی دارد؛ با این تفاوت که در طراحی و اجزای این شلف، یک حرکت فانتزی هم صورت می گیرد. این حرکت، همان تصویر سوپرمن است که زیر شلف قرار گرفته و انگار دارد بار شلف را به دوش می کشد. این مدل شلف با ظاهر فانتزی و جذابی که دارد برای دکوراسیون اتاق نوجوانان خیلی مناسب است.

شلف زیگزاگی

از میان فرم های خاص شلف های جدید که تنوع زیادی هم دارند، نوع دیگری وجود دارد که به شلف زیگزاگی معروف است. قفسه های این شلف به جای این که شکل مکعب داشته باشند و با زاویه نود درجه نسبت به هم روی سطح دیوار قرار بگیرند، از طبقات زیگزاگی شکل تشکیل شده اند. همین ظاهر آن ها می تواند نقطه عطف جالبی در دکوراسیون اتاق باشد.

شلف میله ای

یکی از جذاب ترین مدل های جدید شلف ، نوع میله ای آن است. این شلف قابلیت این را دارد که به هر شکلی که شما می خواهید درآمده و کتاب ها و سایر وسایل شما را دربربگیرد. شلف های میله ای، شامل یک صفحه هستند که به صورت استند روی زمین قرار می گیرد. روی این صفحه، شکاف های بسیاری دیده می شود که در هر یک از آن ها میله ای تعبیه شده است. با بیرون کشیدن میله های یک بخش و داخل نگه داشتن سایر آن ها می توانید به دلخواه خودتان، فضای قرارگیری وسایل را شکل دهید.

شلف فلزی

شلف های فلزی با صفحه هایی که دارند، برای ایجاد فرم دلخواه شما مناسب هستند. شما می توانید همان طور که خودتان مایل هستید، این صفحات را در هم جفت کرده و آن ها را به هم وصل کنید. موقعیت قفسه ها را می توان با عوض کردن جای صفحات فلزی تغییر داد. ویژگی جالب این شلف ها این است که می توانید در صورت تمایل، تعدادی صفحه جدید به آن ها اضافه کرده و شلف را گسترش دهید.

شلف کشویی

و اما برای کسانی که می خواهند شلف آن ها فضای بسته ای داشته باشد و آن چه داخل قفسه قرار گرفته از بیرون قابل دیدن نباشد، شلف های جالبی وجود دارند که دارای درب می باشند. این شلف ها که به شلف های کشویی معروف هستند، یک درب کشویی دارند که شما می توانید به سادگی، آن را باز و بسته کنید. شلف های کشویی می توانند ظاهر بسیار شیک و جذابی به اتاق شما بدهند.

 

 

 

 

مدل های جدید شلف

تحریریه پویانو