مدل های آباژور با تزیینات دست ساز برای منزل

مدل های آباژور با تزیینات دست ساز برای منزل

مدل های آباژور : اگر از شکل آباژور فعلی تان خسته شده اید و می خواهید هر چه زودتر آن را کنار گذاشته و به خرید یک مدل دیگر بروید، دست نگه دارید! برای این که آباژور قدیمی تان را دور بیندازید یا به فروش بگذارید، خیلی زود است.

آباژورها می توانند با فرم های جذاب خود تاثیر زیادی بر فضای اتاق خواب بگذارند. مسلما خسته شدن از یک مدل آباژور که برای مدت زیادی مورد استفاده قرار گرفته کاملا طبیعی است، اما اگر بتوانید خودتان با کم ترین هزینه شکل آن را تغییر دهید، دیگر احتیاجی به خرید یک مدل دیگر نخواهید داشت. برای تزیین یک آباژور ساده یا قدیمی، روش های خیلی متنوعی وجود دارد. این روش ها به قدری ساده اند که شاید وقتی با آن ها شوید، با خود بگویید که چطور فکرش به ذهن خودتان نرسیده است. برای اجرای این ایده ها به وسایلی نیاز خواهید داشت که احتمالا در منزل تان پیدا می شوند و در غیر این صورت هم تهیه کردن آن ها سخت نخواهد بود. با پویانو همراه باشید تا شما را با چندین مدل تزیین آباژور آشنا کنیم.

اسپری

یکی از ساده ترین راه ها برای تزیین آباژور فعلی تان می تواند استفاده از اسپری باشد. اسپری های رنگ را می توانید برای ایجاد طرح های دلخواه و متنوع روی آباژور به کار بگیرید. برای این که نتیجه تمیز از آب درآید، بهتر است طرحی که در ذهن دارید را به صورت حدودی علامت زده و قسمت هایی که نمی خواهید اسپری کنید را با استفاده از نوار چسب های پهن بپوشانید تا رنگ به آن ها وارد نشود. می توانید از دو یا چند اسپری رنگ برای این کار استفاده کنید.

پارچه

یک روش دیگر برای تزیین آباژور، استفاده از پارچه است. معمولا در خانه ی همه مقداری پارچه ی اضافه پیدا می شود. از این پارچه ها می توانید برای پوشش دادن به آباژور استفاده کنید و ظاهر آن را کاملا عوض کنید. برای انجام این کار، پارچه را روی سطح آباژور کشیده و حدودی اندازه بزنید. سپس آن را برش داده و روی آباژور بکشید. پارچه را از هر طرف کشیده و به وسیله ی چسب، محکم بچسبانید. لبه ها را نیز به سمت داخل برگردانید.

دکمه

استفاده از دکمه هم می تواند راه جالبی برای تغییر شکل یک آباژور قدیمی باشد. شما می توانید از دو یا چند مدل دکمه برای این کار استفاده کنید. لازم نیست همه ی سطح آباژور را با دکمه ها بپوشانید. می توانید قسمت خاصی را مد نظر گرفته و دکمه ها را با ترتیب یا فرم خاصی به آن وصل کنید. از آن جایی که سطح آباژورها معمولا سخت است، باید از چسب برای وصل کردن دکمه ها استفاده کنید.

دکوپاژ

دکوپاژ هنری است که اجرای آن روی سطح هر وسیله ای که قدیمی شده باشد، می تواند رنگ و روی جدید و زیبایی خلق کرده و تغییر بزرگی به وجود بیاورد. برای دکوپاژ کردن آباژورتان به تکه های کاغذ دیواری یا کاغذ کادو نیاز دارید. طرح های دلخواه را برش زده و با چسب روی سطح آباژور بچسبانید. از یک اسپری تثبیت کننده برای فیکس کردن تکه ها روی سطح آباژور استفاده کنید و اجازه دهید کار به صورت کامل خشک شود.

دوخت

اگر حتی مقداری هم با هنر خیاطی آشنایی داشته باشید، می توانید با یک دوخت ساده طرح های جالبی روی سطح آباژور ایجاد کنید. این کار فقط روی آباژورهای پارچه ای قابل اجراست. برای این کار به نخ های نسبتا ضخیمی احتیاج خواهید داشت و مسلما به سوزن مناسبی هم نیاز دارید. یک الگو را مد نظر گرفته و آن را با کمک یک، دو یا سه رنگ روی سطح آباژور بدوزید. فرم هایی که اجرا می کنید می توانند با توجه به سلیقه تان متنوع و مختلف نیز باشند.

مدل های آباژور با روبان

استفاده از روبان هم می تواند ایده ی جالبی برای تزیین آباژور شما باشد. روبان ها را می توانید برای ایجاد انواع طرح روی سطح آباژور به کار بگیرید. برای مثال، می توانید با استفاده از روبان، یک طرح حصیری روی سطح آن اجرا کنید. روبان ها را به چند دسته تقسیم کرده و آن ها را مطابق تصویر از میان هم عبور دهید تا یک طرح حصیری شکل تشکیل بدهند. در نهایت هم می توانید کار را با یک یا چند پاپیون به اتمام برسانید.

رنگ

اگر تا به حال دست به قلم مو برده باشید، احتمالا می توانید از پس اجرای این ایده هم بر بیایید. برای تغییر شکل یک آباژور خسته کننده و قدیمی می توان از دو رنگ و یک فرم ساده کمک گرفت. با استفاده از قلم مو، طرح مورد نظرتان را روی سطح آباژور کشیده و آن را تکرار کنید. می توانید پیش از شروع کردن، الگو را به صورت حدودی علامت بزنید.

عکس

این ایده شاید با پیشنهادهای دیگر خیلی تفاوت داشته باشد. چسباندن عکس روی سطح آباژور از ایده هایی است که شاید نمونه های آن را کمتر دیده باشید. عکس های خاطره انگیز و مورد علاقه ی شما می توانند سوژه های جالبی برای پوشش دادن به آباژورتان باشند. عکس ها را بهتر است در اندازه های کوچک و یکسان چاپ کنید. مجموعه بالایی را به لبه ی آباژور گیره بزنید و بقیه ردیف ها را به ترتیب به ردیف قبلی شان وصل کنید.

فویل

فویل هم از آن چیزهایی است که می توانید برای تزیین آباژور استفاده کنید. نوار چسب های آلومینیومی باریکی تهیه کرده و برای اجرای طرح خود فکر کنید. شما می توانید طرحی که در ذهن دارید را روی سطح آباژور بکشید و فویل ها را روی آن بچسبانید. راه دیگر این است که به صورت رندوم به چسباندن اقدام کنید. با اجرای این ایده، صاحب آباژوری می شوید که خیلی بیش تر از آن چه انتظار داشتید، زیبا و خاص به نظر می رسد.

مدل های آباژور با کنف

وقتی پای تزیین و ایده های دکوری در میان است، کنف یکی از بهترین گزینه هاست. کارهایی که می توان با کنف کرد بسیار متنوع هستند. یکی از این کارها این است که مقداری طناب کنفی تهیه کنید و به دور آباژور بپیچید. شما می توانید این ایده را فقط روی لبه ها اجرا کنید یا در صورت تمایل تا قسمت های دیگر هم ادامه دهید. در کنار کنف می توان از طناب های دیگری نیز کمک گرفت و آن ها را در تزیین با یکدیگر ترکیب کرد.

مدل های آباژور با مقوا

این ایده می تواند کم خرج ترین پیشنهاد برای عوض کردن شکل یک آباژور باشد. مقواهای رنگی می توانند با درآمدن به فرم های مختلف، تزیینات جالبی روی سطح آباژور شما به وجود آورند. مقواها را می توانید با الگوهای هندسی مختلفی برش زده و سپس به دلخواه و در جهت های مناسب تا بزنید تا سه بعدی به نظر برسند. بعد از آن تنها کاری که باید انجام دهید، چسباندن آن ها روی سطح آباژور است.

نقاشی

اگر نقاش خوبی هستید و به طرح های هنری علاقه دارید، می توانید با نقاشی کردن، آباژورتان را تغییر دهید. از ماژیک، قلم مو و هر وسیله ای که احساس می کنید برای نقاشی به کارتان می آید استفاده کنید. رنگ های مورد نظرتان را تهیه کنید. این رنگ ها می توانند گواش یا روغنی باشند. اگر مایل باشید، می توانید از طرح هایی که قبلا دیده اید برای نقاشی ایده بگیرید یا از خلاقیت خودتان برای نقاشی یک تصویر جدید استفاده کنید.

مدل های آباژورنوشته

مطمئنا برای این که با قلم مو و ماژیک به تزیین آباژورتان بپردازید، لازم نیست حتما نقاش باشید. اگر نویسنده خوبی باشید هم می توانید یک اثر زیبا روی سطح آباژور ایجاد نمایید. حتی اگر در نویسندگی هم مهارت ندارید، می توانید از نوشته های محبوب خودتان استفاده کنید یا جملات ساده و خاطره انگیز را روی سطح آباژور بنویسید. قسمتی از یک کتاب داستان، نامه های قدیمی یا کارت پستال های خود را روی سطح آباژور بنویسید.

 

 

 

 

مدل های آباژور

تحریریه پویانو